Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Intézmények:

VS.hu (újság) highlight_off
Találatok: [11]  Oldalak:   1 2   >  >>

Tisztogatások, műkincsláz, ügyeskedések: a Matolcsy-éra kemény ügyei

Kirúgási hullám, bizalmi állások, holdudvarépítés, kiterjesztett hatáskörök, műkincsláz, alapítványi ügyeskedések és persze e nagy Kína is szerepel a Magyar Nemzeti Bank elnökének most véget ért első ciklusát vizsgáló szemlénk lezáró részében.

Soha ilyen sötét éve nem volt a szabad sajtónak Magyarországon

Mióta plurális média működik Magyarországon, minden kormány elemi kötelességének érezte, hogy maga alá gyűrje, felvásárolja, vagy ha ez nem ment, minden rendelkezésre álló eszközével nyomassza a politikai sajtó egy részét, és a benne dolgozó újságírókat. A miniszterelnök hirtelen szócsövek és támogatók nélkül találta magát, úgyhogy gyorsan magas sebességbe kapcsolta a médiagépezetet.

Uniós és magyar közpénzek a kormánypárti médiafoglalás szolgálatában 2014-2016

Lassan befejeződik a nem-kormánypárti média felvásárlása, miközben másfél év alatt szinte a semmiből felépült az új, Simicska-cégek nélküli orbánista médiaportfólió. Az 1 milliósra mért elérésű Origo mellett a TV2, az új bulvár-portfólió, az ugyancsak egymillió olvasót elérő vidéki laphálózat és a szépen hálózatosodó rádióadók sosem látott, politikailag homogén tulajdonosi struktúrájú médiabirodalommá állnak össze. Az akvizíciók és a működtetés költségeit részben a magyar költségvetésből átcsatornázott pénzek, részben a tulajdonos stróman-oligarcháknak juttatott uniós finanszírozású projektek haszna fedezi.

Túlárazott filmek MNB-s pénzből

A Magyar Nemzeti Bank hat Pallas Athéné alapítványa tavaly feltűnően nagy összeggel, 430 millió forinttal támogatta a Vs.hu hírportál kiadóját, a New Wave Production Kft.-t, hogy fontos társadalmi és gazdasági jelenségeket, problémákat mutassanak be a honlapon.

Száraz István bejelentette, hogy valójában az övé az Origo és a Vs

Talányos közleményt küldött nekünk Száraz István egyik cége, a találó nevű Dry Production Kft. Azt állítják, hogy, idézem, „a New Wave Production Kft. és a New Wave Media Kft. száz százalékos tulajdonosa a Dry Production Kft.-n keresztül Száraz István.”

Kétszer is bevásárolt Matolcsy György legjobb cikkeiből a Matolcsy György vezette kuratórium

Azt már a korábbi dokumentumokból is tudtuk, hogy az MNB alapítványai számára fontos az MNB elnökének munkásságáról megjelent könyv támogatása, hiszen összesen 68,2 milliót fordítottak a Sakk és póker című kötetre, ami Matolcsyról szól.

Matolcsy reklámokkal is brutálisan kitömte a VS-t és a TV2-t

Magyarország legnagyobb állami reklámkampányát hirdette meg az MNB 2013 végén. Hatmilliárd forint közpénzt osztottak szét elvileg a szuperolcsó jegybanki hitelprogram reklámozására.

Unortodox receptre épül a médiacsoport

Közpénzből Matolcsy Györgyhöz több szálon kötődő médiabirodalom épül, derül ki a lapunk birtokában lévő dokumentumokból. A Népszabadság információi szerint a Vs.hu-t alapító, majd nemrég az Origót megvásárló New Wave médiacsoporthoz nemcsak alapítványi pénzek folytak, de állami hitelek is sok százmillió forint értékben. Az ügyben feltűnik Szemerey Tamás, Matolcsy György unokatestvére is.

Nem számítanak tisztességes vizsgálatra Matolcsyék ellen

Hűtlen kezelés miatt feljelentést tesz az Együtt – a Korszakváltók Pártja a VS.hu kiadójának nyújtott, félmilliárdot meghaladó jegybanki alapítványi támogatás miatt – közölte a párt szombaton. Azt írták, a VS.hu-t és az Origót is kiadó New Wave Kft. mögött Szemerey Tamás áll, aki Matolcsy György jegybankelnök unokatestvére. Ezért az Együtt felszólítja Szemereyt, hogy fizesse vissza a támogatást.
Találatok: [11]  Oldalak:   1 2   >  >>