Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Lapok:

Személyek:

Hopka Lajos highlight_off

Origo

Az Origo.hu Magyarország egyik leglátogatottabb internetes portálja. 1998-ban indult egy olyan portálként, ami a szerkesztett tartalom mellett egyéb szolgáltatásokat is nyújt. 1999-ben megvásárolták a freemail levelező programot. A portál főszerkesztője 2000-ig Nádori Péter volt, akit ezután Weyer Balázs váltott. 2006-ban megvásárolták az iWiWet. 2010-ben az Indexnél dolgozó Vaszily Miklós lett a lapot kiadó Origo Zrt. vezérigazgatója. 2011. szeptember 29-én távozott Weyer Balázs és Nádori Péter, az új főszerkesztő a volt indexes Gazda Albert lett. 2013 novemberétől Sáling Gergő volt az Origo főszerkesztője. 2014. júniusában (egyesek szerint politikai nyomásra) Sálingnak felmondtak és Pálmai L. Ákos lett a főszerkesztő (l. Origo-ügy).


2015-ben a Magyar Telekom meghirdette eladásra az Origót, miután a német Deutsche Telekom Európában csökkentette a médiaérdekeltségégeit. Végül a Száraz István vezette, VS.hu-t birtokló New Wave Mediához került az újság. A New Wave a cseh Bawaco médiabefektőjé, amely Szemerey Tamáshoz, Matolcsy György jegybankelnök unokatestvérének érdekeltségéhez tartozik. Pálmai L. Ákost György Bence követte főszerkesztőként, a portál pedig erősen kormánypárti hangvételűvé vált. 2017 elején több munkatárs is távozott az Origótól, voltak akiket kirúgtak, voltak akik szolidaritásból mondtak fel. 2017 áprilisában az Origo Media nevet változtatott New Wave Media Group Zrt.-re. 2017. június 28-án az Origo Matolcsy Ádámhoz, Matolcsy György fiához került, miután a New Wave Media Group Zrt.-t megvette a Magyar Stratégia Zrt. 2017 októberében Matolcsy Ádám bekerült a New Wave Media Group Zrt. vezetői közé is. 2017. december 31-i hatállyal az Origót működtető New Wave Media Group Zrt. a VS.hu-t ködtető New Wave Production Kft.-vel együtt beolvadt eddigi anyavállalatába, a 2014-es alapítású New Wave Media Kommunikációs és Szolgáltató Kft.-be. 2017-ben György Bence távozott mint főszerkesztő, utódja Gábor László. 2018. decemberében az Origo (NWM Kft.) is beolvadt a kormánypárti médiakonglomerátumba, a cég tulajdonosa a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány lett.

Találatok: [5]  Oldalak:   1

Még több rendőr lehet érintett a Vizoviczki-ügyben

"Olyan súlyú bűncselekmény-sorozatról van szó, amely mélyen érinti a magyar rendőrséget" - mondta a köztelevízióban a Központi Nyomozó Főügyészség szóvivője a Vizoviczki László-féle nyomozásról. Ezért szerinte bővülhet még a gyanúsítottak köre.

Még három hónapig börtönben marad V. László

Meghosszabbította a Pesti Központi Kerületi Bíróság V. László és két társa előzetes letartóztatását. A döntést a szökés, elrejtőzés, valamint a bizonyítás megnehezítésének veszélyével indokolták.

Házi őrizetbe helyezték V. László munkatársát

Előzetes letartóztatásból házi őrizetbe helyezték V. Istvánt, a rendőri korrupciós ügy egyik civil gyanúsítottját. A további öt gyanúsított, köztük V. László előzetes letartóztatásának meghosszabbításáról a héten döntenek.

Példaképnek tűnő rendőröket söpör el a korrupciós botrány

Egyikük az év rendőre volt, egy másikat bravúros túsztárgyalóként léptették elő a BRFK-n azok közül a magas beosztású rendőrök közül, akiket a számos budapesti diszkót tulajdonló Vizoviczki László körül kirobbant korrupciós ügyben letartóztattak. A rendőrök a gyanú szerint rendszeresen hagyták lefizetni magukat - ketten a Nemzeti Nyomozó Irodánál vezetők, de az [origo] információi szerint akkor válhattak az ügy érintettjeivé, amikor még a BRFK szervezett bűnözés elleni főosztályának élén dolgoztak.

Milliókkal fizették le az őrizetbe vett rendőröket

Az NNI tisztségéből hétfőn felmentett főosztály-vezetőjét, valamint a BRFK egyik nyomozóját vették őrizetbe a napokban kipattant korrupciós botrány miatt. A gyanú szerint az alvilág két ismert alakja rendszeresen pénzt adott rendőri vezetőknek információkért, valamint azért hogy szórakozóhelyeik zavartalanul működhessenek.
Találatok: [5]  Oldalak:   1