Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Lapok:

Személyek:

Jakubinyi Róbert highlight_off

Origo

Az Origo.hu Magyarország egyik leglátogatottabb internetes portálja. 1998-ban indult egy olyan portálként, ami a szerkesztett tartalom mellett egyéb szolgáltatásokat is nyújt. 1999-ben megvásárolták a freemail levelező programot. A portál főszerkesztője 2000-ig Nádori Péter volt, akit ezután Weyer Balázs váltott. 2006-ban megvásárolták az iWiWet. 2010-ben az Indexnél dolgozó Vaszily Miklós lett a lapot kiadó Origo Zrt. vezérigazgatója. 2011. szeptember 29-én távozott Weyer Balázs és Nádori Péter, az új főszerkesztő a volt indexes Gazda Albert lett. 2013 novemberétől Sáling Gergő volt az Origo főszerkesztője. 2014. júniusában (egyesek szerint politikai nyomásra) Sálingnak felmondtak és Pálmai L. Ákos lett a főszerkesztő (l. Origo-ügy).


2015-ben a Magyar Telekom meghirdette eladásra az Origót, miután a német Deutsche Telekom Európában csökkentette a médiaérdekeltségégeit. Végül a Száraz István vezette, VS.hu-t birtokló New Wave Mediához került az újság. A New Wave a cseh Bawaco médiabefektőjé, amely Szemerey Tamáshoz, Matolcsy György jegybankelnök unokatestvérének érdekeltségéhez tartozik. Pálmai L. Ákost György Bence követte főszerkesztőként, a portál pedig erősen kormánypárti hangvételűvé vált. 2017 elején több munkatárs is távozott az Origótól, voltak akiket kirúgtak, voltak akik szolidaritásból mondtak fel. 2017 áprilisában az Origo Media nevet változtatott New Wave Media Group Zrt.-re. 2017. június 28-án az Origo Matolcsy Ádámhoz, Matolcsy György fiához került, miután a New Wave Media Group Zrt.-t megvette a Magyar Stratégia Zrt. 2017 októberében Matolcsy Ádám bekerült a New Wave Media Group Zrt. vezetői közé is. 2017. december 31-i hatállyal az Origót működtető New Wave Media Group Zrt. a VS.hu-t ködtető New Wave Production Kft.-vel együtt beolvadt eddigi anyavállalatába, a 2014-es alapítású New Wave Media Kommunikációs és Szolgáltató Kft.-be. 2017-ben György Bence távozott mint főszerkesztő, utódja Gábor László. 2018. decemberében az Origo (NWM Kft.) is beolvadt a kormánypárti médiakonglomerátumba, a cég tulajdonosa a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány lett.

Találatok: [8]  Oldalak:   1

Hat év börtönt kapott Földesi-Szabó László

A korábbi tárgyalás szünetében elmenekült Földesi-Szabó László, ezért a péntek ítélethirdetés közben megbilincselték, úgy kellett végighallgatnia, hogy hatévi börtönbüntetést kap.

Népszabadság: Házi őrizetbe került az Egymásért Alapítvány alapítója Bécsben

A Népszabadság meg nem erősített információi szerint házi őrizetbe került J. Róbert Bécsben. Az Egymásért lapatívány alapítójának neve a kémbotrány kapcsán is felmerült.

Egy szlovák nő és ázsiai üzletek - milyen közös titkaik vannak Szilvásyéknak?

Két elvarratlan külföldi szál is maradt abban a csalási ügyben, amelyhez valamilyen köze volt a múlt héten kémkedéssel meggyanúsított titkosszolgálati vezetőknek és Szilvásy György korábbi titokminiszternek is. A titkosszolgálatokkal együttműködő Egymásért Alapítvány Pozsonyban működtetett egy tisztázatlan feladatú irodát, és állítólag rendőri vezetőkig érő ázsiai vámcsalásokról is tudomásuk volt.

Az ügyészség kezdeményezte a volt NBH-főigazgató előzetes letartóztatását

Galambos Lajosnak, a Nemzetbiztonsági Hivatal korábbi főigazgatójának előzetes letartóztatását kezdeményezte a Budapesti Katonai Ügyészség - közölte a volt főigazgató ügyvédje. Az ügyvéd arra a kérdésre, hogy védencét mivel gyanúsítják, azt mondta: "minősített ügyről van szó", azaz nem beszélhet róla.

Elfogták a börtönre ítélése után eltűnt Földesi-Szabó Lászlót

Elfogták Budapesten az adócsalás miatt első fokon börtönre elítélt, a hatóságok által hónapok óta keresett Földesi-Szabó Lászlót, aki ügyvédje szerint kedden reggel érkezett meg külföldről Magyarországra, és az volt a szándéka, hogy feladja magát. A titkosszolgálati kapcsolatokkal is rendelkező Egymásért Alapítvány egykori elnökét hét év börtönre ítélték tavaly decemberben, ő azonban az ítélet kihirdetése közben távozott a bíróságról.

Használta az NBH az Egy-másért alapítványt

Korrupt vámosok után kutakodva használhatta az NBH az Egymásért Alapítványt - derül ki a milliárdos vámcsalással vádolt szervezet és a titkosszolgálat kapcsolatát vizsgáló bizottság jelentéséből.

Ügyvédje szerint nem nyomozott Földesi-Szabó a váltók ügyében

2007. november 21-én, az MTI - és a hírt átvevő [origo] - tévesen állította, hogy Földesi-Szabó László, az ORFK szervezett bűnözés elleni részlegének tisztjeként a '90-es évek közepén nyomozott az ügyben, amelyben több száz milliós váltókkal elkövetett csalás miatt nem jogerősen börtönbüntetésre ítélték az Egy-Másért Alapítvány későbbi létrehozóját Jakubinyi Róbertet - állítja Földesi ügyvédje.
Találatok: [8]  Oldalak:   1