Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Lapok:

Intézmények:

Hypo Alpe-Adria highlight_off

Origo

Az Origo.hu Magyarország egyik leglátogatottabb internetes portálja. 1998-ban indult egy olyan portálként, ami a szerkesztett tartalom mellett egyéb szolgáltatásokat is nyújt. 1999-ben megvásárolták a freemail levelező programot. A portál főszerkesztője 2000-ig Nádori Péter volt, akit ezután Weyer Balázs váltott. 2006-ban megvásárolták az iWiWet. 2010-ben az Indexnél dolgozó Vaszily Miklós lett a lapot kiadó Origo Zrt. vezérigazgatója. 2011. szeptember 29-én távozott Weyer Balázs és Nádori Péter, az új főszerkesztő a volt indexes Gazda Albert lett. 2013 novemberétől Sáling Gergő volt az Origo főszerkesztője. 2014. júniusában (egyesek szerint politikai nyomásra) Sálingnak felmondtak és Pálmai L. Ákos lett a főszerkesztő (l. Origo-ügy).


2015-ben a Magyar Telekom meghirdette eladásra az Origót, miután a német Deutsche Telekom Európában csökkentette a médiaérdekeltségégeit. Végül a Száraz István vezette, VS.hu-t birtokló New Wave Mediához került az újság. A New Wave a cseh Bawaco médiabefektőjé, amely Szemerey Tamáshoz, Matolcsy György jegybankelnök unokatestvérének érdekeltségéhez tartozik. Pálmai L. Ákost György Bence követte főszerkesztőként, a portál pedig erősen kormánypárti hangvételűvé vált. 2017 elején több munkatárs is távozott az Origótól, voltak akiket kirúgtak, voltak akik szolidaritásból mondtak fel. 2017 áprilisában az Origo Media nevet változtatott New Wave Media Group Zrt.-re. 2017. június 28-án az Origo Matolcsy Ádámhoz, Matolcsy György fiához került, miután a New Wave Media Group Zrt.-t megvette a Magyar Stratégia Zrt. 2017 októberében Matolcsy Ádám bekerült a New Wave Media Group Zrt. vezetői közé is. 2017. december 31-i hatállyal az Origót működtető New Wave Media Group Zrt. a VS.hu-t ködtető New Wave Production Kft.-vel együtt beolvadt eddigi anyavállalatába, a 2014-es alapítású New Wave Media Kommunikációs és Szolgáltató Kft.-be. 2017-ben György Bence távozott mint főszerkesztő, utódja Gábor László. 2018. decemberében az Origo (NWM Kft.) is beolvadt a kormánypárti médiakonglomerátumba, a cég tulajdonosa a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány lett.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [4]  Oldalak:   1

Több ügyben is szorulhat Sanader

Több korrupciós ügyben is eljárás folyik Ivo Sanader volt kormányfő ellen Horvátországban, akit a múlt héten elítélt a bíróság, mert visszaélt a hatalmával, amikor a horvát állam eladta a Molnak az INA olajvállalat kisebbségi részvénycsomagját.

Tizenöt évre börtönbe csukná Sanadert az ügyész

Tizenöt év szabadságvesztés kiszabását indítványozta a horvát ügyészség Ivo Sanader ellen. A vádhatóság szerint a volt kormányfő az osztrák Hypo banktól és a magyar Moltól is kenőpénzt fogadott el.

Hernádi Zsolt nem a barátom - Ivo Sanader a Mol-ügyről

Tagadja az ellene felhozott vádakat, és felmentésében bízik a volt horvát miniszterelnök. Ivo Sanader az [origo]-nak adott interjújában azt mondta, nem kért és nem kapott kenőpénzt a Moltól. A bíróság előtti védőbeszédében állította: a Hypo banktól sem kapott jutalékot. A Sanader-per a végéhez közeledik. Zágrábban követtük végig a tárgyalás egy napját.

Elejtett megjegyzésként derült ki Hernádi Zsolt horvátországi meggyanúsítása

A korrupcióval vádolt Ivo Sanader védőinek nem tetszik, hogy a horvát ügyészség nem hallgatta meg tanúként Hernádi Zsolt Mol-vezért, és őket is meglepte, hogy Hernádi gyanúsított - ez derült ki az INA-ügy csütörtöki tárgyalásán horvát sajtóbeszámolók szerint. A jelek szerint a horvát ügyészség fontos bizonyítékként kezeli Sanader és Hernádi éttermi találkozóját.
Találatok: [4]  Oldalak:   1