Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Lapok:

Origo

Az Origo.hu Magyarország egyik leglátogatottabb internetes portálja. 1998-ban indult egy olyan portálként, ami a szerkesztett tartalom mellett egyéb szolgáltatásokat is nyújt. 1999-ben megvásárolták a freemail levelező programot. A portál főszerkesztője 2000-ig Nádori Péter volt, akit ezután Weyer Balázs váltott. 2006-ban megvásárolták az iWiWet. 2010-ben az Indexnél dolgozó Vaszily Miklós lett a lapot kiadó Origo Zrt. vezérigazgatója. 2011. szeptember 29-én távozott Weyer Balázs és Nádori Péter, az új főszerkesztő a volt indexes Gazda Albert lett. 2013 novemberétől Sáling Gergő volt az Origo főszerkesztője. 2014. júniusában (egyesek szerint politikai nyomásra) Sálingnak felmondtak és Pálmai L. Ákos lett a főszerkesztő (l. Origo-ügy).


2015-ben a Magyar Telekom meghirdette eladásra az Origót, miután a német Deutsche Telekom Európában csökkentette a médiaérdekeltségégeit. Végül a Száraz István vezette, VS.hu-t birtokló New Wave Mediához került az újság. A New Wave a cseh Bawaco médiabefektőjé, amely Szemerey Tamáshoz, Matolcsy György jegybankelnök unokatestvérének érdekeltségéhez tartozik. Pálmai L. Ákost György Bence követte főszerkesztőként, a portál pedig erősen kormánypárti hangvételűvé vált. 2017 elején több munkatárs is távozott az Origótól, voltak akiket kirúgtak, voltak akik szolidaritásból mondtak fel. 2017 áprilisában az Origo Media nevet változtatott New Wave Media Group Zrt.-re. 2017. június 28-án az Origo Matolcsy Ádámhoz, Matolcsy György fiához került, miután a New Wave Media Group Zrt.-t megvette a Magyar Stratégia Zrt. 2017 októberében Matolcsy Ádám bekerült a New Wave Media Group Zrt. vezetői közé is. 2017. december 31-i hatállyal az Origót működtető New Wave Media Group Zrt. a VS.hu-t ködtető New Wave Production Kft.-vel együtt beolvadt eddigi anyavállalatába, a 2014-es alapítású New Wave Media Kommunikációs és Szolgáltató Kft.-be. 2017-ben György Bence távozott mint főszerkesztő, utódja Gábor László. 2018. decemberében az Origo (NWM Kft.) is beolvadt a kormánypárti médiakonglomerátumba, a cég tulajdonosa a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány lett.

Találatok: [4748]  Oldalak:   <<  <  8 9 10 11 12 13 14 15 16 17   >  >>

Politikus ellen is vádat emeltek hűtlen kezelés miatt Szegeden

A Csongrád Megyei Főügyészség hat ember, köztük egy jegyző és egy alpolgármester ellen emelt vádat hűtlen kezelés miatt. Azzal gyanúsítják őket, hogy 2008 és 2012 között több mint 300 parkolóbérletet osztottak ki ingyenesen, holott erre jogszabályi lehetőségük nem volt, 40 millió forint kárt okozhattak. 2013 óta legálisan lehet bérletet átadni. Az adott időszakban Mózes Ervin volt a jegyző, aki szerint a vád képtelenség. Az érintett alpolgármester Solymos László.

Kifizette Vizoviczki a 250 milliós óvadékot, hazamehet

Egy összegben kifizették a 250 millió forintos óvadékot a költségvetési csalással, illetve egy másik ügyben vesztegetéssel vádolt Vizoviczki László ügyében, így az éjszakai mulatókat üzemeltető vállalkozó házi őrizetbe kerül.

Orbán vagyonnyilatkozatáról kérdeztek

Az Együtt szerint Orbán Viktor miniszterelnök vagyonnyilatkozata pontatlan, ezért arra szólítják fel, hogy számoljon el valós vagyonával. A jobbikos Képli Lajos pedig arról beszélt: nem a miniszterelnök az egyetlen fideszes, akinek hiányos a vagyonnyilatkozata. Havasi Bertalan, Orbán Viktor sajtófőnöke szerint a kormányfő vagyonnyilatkozata törvényes, teljes és hiteles. A Fidesz-frakció közleményben reagált a vádakra.

A titkosszolgálatok előtt a Kósát rágalmazó videó

Úgy tudjuk, hogy a titkosszolgálatok ismét foglalkoznak Portik Tamás 2007-es akciójával, amikor egy videofelvétellel próbálta rágalmazni Kósa Lajos akkori ellenzéki fideszes képviselőt.

Ötezer forintért vett három hektár földet egy fideszes

Ötezer forintért vásárolt meg három, a Zala megyei Felsőrajk területén fekvő, összesen 3 hektárnyi földterületet a települést polgármesterként korábban 20 évig vezető Vigh László országgyűlési képviselő és családja. A legérdekesebb mégsem a jelképesnek nevezhető ár a történetben, hanem az, hogy a terület korábban is a Vigh családé volt, csak éppen eladták az önkormányzatnak arra az időre, amíg a település uniós forrásból kármentesítette. Az Együtt feljelentést tett az ügyben.

Már a kormányhivatalnak is gyanús a fóti befektetés

Vizsgálatot kezdeményezett a Pest Megyei Kormányhivatal a fóti önkormányzat és a Hungária Értékpapír között létrejött szerződéssel kapcsolatban – derül ki az Origo birtokába került dokumentumból. A Tarnai Richárd kormánymegbízott által aláírt levél szerint a jelenlegi és a korábbi polgármesterek szabálytalanul járhattak el, amikor rábízták a település egymilliárd forintos vagyonát az azóta csődbe ment Hungária Értékpapírra. A kért vizsgálatot már korábban lefolytatta a képviselőtestület, és arra a következtetésre jutottak, hogy a városvezetők nem megfelelően jártak el. A következő képviselőtestületi ülésen emiatt azt javasolják, hogy tegyenek feljelentést.

Itt a magyarázat, miért megy állami pénz a TV2-re és a Kopaszi-gátra a versenyhivatal

Az exportbank vezérigazgatója elismerte, hogy adtak pénzt Andy Vajna cégének a TV2, és Garancsi István cégének a Kopaszi-gát megvásárlására. Magyarázata szerint ez törvényes volt, a pénzeket hitelként adták, hogy magyar vállalkozók vásárolhassanak külföldi befektetőktől. A bank 16 milliárdos tőkealapjára azért lehetett csak 10 napig pályázni, mert a rövid határidővel a pályázókat akarták tesztelni, képesek-e gyorsan dolgozni.

Nem létező cégnél dolgozott az eltűnt MSZP-s

Sem az Opten, sem az e-cégjegyzék adatbázisában nem szerepel az a cég, ahol Sápi Attila, a múlt héten eltűnt MSZP-s képviselő bruttó 59 ezer forintért ügyintézőként dolgozott – derítette ki az Origo. A szocialista politikus emellett egy százmilliós adósságállományú, felszámolás alatt lévő céget is maga után hagyott.
Találatok: [4748]  Oldalak:   <<  <  8 9 10 11 12 13 14 15 16 17   >  >>