Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Lapok:

Személyek:

Gyárfás Tamás highlight_off

Origo

Az Origo.hu Magyarország egyik leglátogatottabb internetes portálja. 1998-ban indult egy olyan portálként, ami a szerkesztett tartalom mellett egyéb szolgáltatásokat is nyújt. 1999-ben megvásárolták a freemail levelező programot. A portál főszerkesztője 2000-ig Nádori Péter volt, akit ezután Weyer Balázs váltott. 2006-ban megvásárolták az iWiWet. 2010-ben az Indexnél dolgozó Vaszily Miklós lett a lapot kiadó Origo Zrt. vezérigazgatója. 2011. szeptember 29-én távozott Weyer Balázs és Nádori Péter, az új főszerkesztő a volt indexes Gazda Albert lett. 2013 novemberétől Sáling Gergő volt az Origo főszerkesztője. 2014. júniusában (egyesek szerint politikai nyomásra) Sálingnak felmondtak és Pálmai L. Ákos lett a főszerkesztő (l. Origo-ügy).


2015-ben a Magyar Telekom meghirdette eladásra az Origót, miután a német Deutsche Telekom Európában csökkentette a médiaérdekeltségégeit. Végül a Száraz István vezette, VS.hu-t birtokló New Wave Mediához került az újság. A New Wave a cseh Bawaco médiabefektőjé, amely Szemerey Tamáshoz, Matolcsy György jegybankelnök unokatestvérének érdekeltségéhez tartozik. Pálmai L. Ákost György Bence követte főszerkesztőként, a portál pedig erősen kormánypárti hangvételűvé vált. 2017 elején több munkatárs is távozott az Origótól, voltak akiket kirúgtak, voltak akik szolidaritásból mondtak fel. 2017 áprilisában az Origo Media nevet változtatott New Wave Media Group Zrt.-re. 2017. június 28-án az Origo Matolcsy Ádámhoz, Matolcsy György fiához került, miután a New Wave Media Group Zrt.-t megvette a Magyar Stratégia Zrt. 2017 októberében Matolcsy Ádám bekerült a New Wave Media Group Zrt. vezetői közé is. 2017. december 31-i hatállyal az Origót működtető New Wave Media Group Zrt. a VS.hu-t ködtető New Wave Production Kft.-vel együtt beolvadt eddigi anyavállalatába, a 2014-es alapítású New Wave Media Kommunikációs és Szolgáltató Kft.-be. 2017-ben György Bence távozott mint főszerkesztő, utódja Gábor László. 2018. decemberében az Origo (NWM Kft.) is beolvadt a kormánypárti médiakonglomerátumba, a cég tulajdonosa a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány lett.

Gyárfás Tamás

Gyárfás Tamás (Budapest, 1949. március 22. – ) sportriporter, sportvezető, televíziós producer, a Magyar Úszó Szövetség elnöke 1993 és 2016 között, az Európai Úszószövetség, a Nemzetközi Úszószövetség és a Magyar Olimpiai Bizottság alelnöke. 

 

Találatok: [4]  Oldalak:   1

Több tízmilliós túlszámlázások Gyárfás Tamás idején

Több tízmillió forintos túlárazással épített faházat és kertet annak idejen a Gyárfás Tamás vezette úszószövetség a saját telkén - derült ki abból a független könyvvizsgálói jelentésből, amit Bienerth Gusztáv, a MÚSZ új elnöke rendelt meg. Mint arról korábban beszámoltunk, az Origo értesülései szerint Gyárfás idején történtek miatt feljelentést tesz az úszószövetség.

Súlyos pénzügyi visszaélések lehettek Gyárfás Tamás úszóelnöksége idején

Nagyobb bajba is kerülhet Gyárfás Tamás, a sokáig örökös úszóelnöknek tűnő sportvezető és egykori tévés, mint pusztán úszószövetségi trónjának az elvesztése. Mint ahogy arról az Origo is sokszor írt, Gyárfás konfliktusba került a világ egyik legsikeresebb sportolójával, Hosszú Katinkával. A sokszoros világbajnok és olimpiai bajnok úszónőnek nem tetszett, ahogy Gyárfás a szövetség szakmai és pénzügyeit intézi. És nemcsak neki nem. Gyárfás mellett egyetlen komolyabb, aktív sportoló sem állt ki, helyzete tarthatatlanná vált az úszószövetségben, így a székét az utolsó pillanatig két kézzel fogó Gyárfás végül lemondott az elnökségről. Igaz, azóta a nemzetközi úszószövetség egyik vezetőjeként enyhén szólva nem segíti a legjobb magyar úszónőt, de ez egy másik fejezet.
Találatok: [4]  Oldalak:   1