Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Lapok:

RTL Klub highlight_off

Intézmények:

RTL Klub highlight_off

Kapcsolódó szervezet:

Origo

Az Origo.hu Magyarország egyik leglátogatottabb internetes portálja. 1998-ban indult egy olyan portálként, ami a szerkesztett tartalom mellett egyéb szolgáltatásokat is nyújt. 1999-ben megvásárolták a freemail levelező programot. A portál főszerkesztője 2000-ig Nádori Péter volt, akit ezután Weyer Balázs váltott. 2006-ban megvásárolták az iWiWet. 2010-ben az Indexnél dolgozó Vaszily Miklós lett a lapot kiadó Origo Zrt. vezérigazgatója. 2011. szeptember 29-én távozott Weyer Balázs és Nádori Péter, az új főszerkesztő a volt indexes Gazda Albert lett. 2013 novemberétől Sáling Gergő volt az Origo főszerkesztője. 2014. júniusában (egyesek szerint politikai nyomásra) Sálingnak felmondtak és Pálmai L. Ákos lett a főszerkesztő (l. Origo-ügy).


2015-ben a Magyar Telekom meghirdette eladásra az Origót, miután a német Deutsche Telekom Európában csökkentette a médiaérdekeltségégeit. Végül a Száraz István vezette, VS.hu-t birtokló New Wave Mediához került az újság. A New Wave a cseh Bawaco médiabefektőjé, amely Szemerey Tamáshoz, Matolcsy György jegybankelnök unokatestvérének érdekeltségéhez tartozik. Pálmai L. Ákost György Bence követte főszerkesztőként, a portál pedig erősen kormánypárti hangvételűvé vált. 2017 elején több munkatárs is távozott az Origótól, voltak akiket kirúgtak, voltak akik szolidaritásból mondtak fel. 2017 áprilisában az Origo Media nevet változtatott New Wave Media Group Zrt.-re. 2017. június 28-án az Origo Matolcsy Ádámhoz, Matolcsy György fiához került, miután a New Wave Media Group Zrt.-t megvette a Magyar Stratégia Zrt. 2017 októberében Matolcsy Ádám bekerült a New Wave Media Group Zrt. vezetői közé is. 2017. december 31-i hatállyal az Origót működtető New Wave Media Group Zrt. a VS.hu-t ködtető New Wave Production Kft.-vel együtt beolvadt eddigi anyavállalatába, a 2014-es alapítású New Wave Media Kommunikációs és Szolgáltató Kft.-be. 2017-ben György Bence távozott mint főszerkesztő, utódja Gábor László. 2018. decemberében az Origo (NWM Kft.) is beolvadt a kormánypárti médiakonglomerátumba, a cég tulajdonosa a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány lett.

RTL Klub

Magyarország legnagyobb országos kereskedelmi televízióadója az 1997-ben indult RTL KLUB. A Magyar RTL Televízió Zrt. tulajdonosai: 80%-ban az RTL Group Central & Eastern Europe GmbH, 20%-ban KOS Beteiligungs- und Verwaltungs GmbH. Az RTL Group 2011-ben a csatorna részvényeinek még magyar tulajdonban lévő 31 százalékával növelte eddigi tulajdonrészét, továbbá másik hét kábelcsatorna 100%-os tulajdonrészét is megvásárolta. A terjeszkedést a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is jóváhagyta. 2012-ben elindult még egy kábelcsatorna RTL II néven. Az RTL Klub műsorát Magyarország minden műsorszolgáltatója az alapcsomag részeként továbbítja, valamint az Antenna Hungáriával aláírt hosszútávú szerződés értelmében ingyenesen érhető el az ország szinte teljes területén a MinDig TV szolgáltatás részeként. Műsora a szolgáltatóknak köszönhetően minden magyarok által lakott országban, így például Románia, Szerbia és Szlovákia egész területén elérhető egy több csatornát tartalmazó vagy kiegészítő csomag részeként. A kormánypárti oldalon ellenzéki csatornaként tekintenek a televízió hírműsorára, miután a reklámadó körüli viták óra a csatorna hírműsora politikaibb, a kormánnyal kritikusabb hangvételre váltott. Az RTL vezérigazgatója 2015 óta Vidus Gabriella. A legtöbb kereskedelmi csatornával ellentétben (kivétel Comedy Central) az RTL KLUB a 2018-as választási kampány idején sugárzott politikai reklámokat.

Találatok: [0]  
Nincs találat!
Találatok: [0]