Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Lapok:

Intézmények:

Országos Roma Önkormányzat (ORÖ) highlight_off

Kapcsolódó szervezet:

Origo

Az Origo.hu Magyarország egyik leglátogatottabb internetes portálja. 1998-ban indult egy olyan portálként, ami a szerkesztett tartalom mellett egyéb szolgáltatásokat is nyújt. 1999-ben megvásárolták a freemail levelező programot. A portál főszerkesztője 2000-ig Nádori Péter volt, akit ezután Weyer Balázs váltott. 2006-ban megvásárolták az iWiWet. 2010-ben az Indexnél dolgozó Vaszily Miklós lett a lapot kiadó Origo Zrt. vezérigazgatója. 2011. szeptember 29-én távozott Weyer Balázs és Nádori Péter, az új főszerkesztő a volt indexes Gazda Albert lett. 2013 novemberétől Sáling Gergő volt az Origo főszerkesztője. 2014. júniusában (egyesek szerint politikai nyomásra) Sálingnak felmondtak és Pálmai L. Ákos lett a főszerkesztő (l. Origo-ügy).


2015-ben a Magyar Telekom meghirdette eladásra az Origót, miután a német Deutsche Telekom Európában csökkentette a médiaérdekeltségégeit. Végül a Száraz István vezette, VS.hu-t birtokló New Wave Mediához került az újság. A New Wave a cseh Bawaco médiabefektőjé, amely Szemerey Tamáshoz, Matolcsy György jegybankelnök unokatestvérének érdekeltségéhez tartozik. Pálmai L. Ákost György Bence követte főszerkesztőként, a portál pedig erősen kormánypárti hangvételűvé vált. 2017 elején több munkatárs is távozott az Origótól, voltak akiket kirúgtak, voltak akik szolidaritásból mondtak fel. 2017 áprilisában az Origo Media nevet változtatott New Wave Media Group Zrt.-re. 2017. június 28-án az Origo Matolcsy Ádámhoz, Matolcsy György fiához került, miután a New Wave Media Group Zrt.-t megvette a Magyar Stratégia Zrt. 2017 októberében Matolcsy Ádám bekerült a New Wave Media Group Zrt. vezetői közé is. 2017. december 31-i hatállyal az Origót működtető New Wave Media Group Zrt. a VS.hu-t ködtető New Wave Production Kft.-vel együtt beolvadt eddigi anyavállalatába, a 2014-es alapítású New Wave Media Kommunikációs és Szolgáltató Kft.-be. 2017-ben György Bence távozott mint főszerkesztő, utódja Gábor László. 2018. decemberében az Origo (NWM Kft.) is beolvadt a kormánypárti médiakonglomerátumba, a cég tulajdonosa a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány lett.

Találatok: [3]  Oldalak:   1

Újabb gyanús pénzköltések: egymillió egy 11 hónapos tanfolyamért

Az Országos Roma Önkormányzat és a Türr István Kutató és Képző Intézet tanulónként egymillió forintot fizetett egy tizenegy hónapos ápoló tanfolyamért a Nő az esély nevű projektben. A diákok ebből az összegből akár járhattak volna az orvosi egyetemre is, az általános orvosi kar költségtérítési díja ugyanis évente 975 ezer forint. A két hónapos dajkaképzésért 180 ezer forintot számoltak el, pedig a piacon már 60 ezer forintért is találni ilyen tanfolyamokat.

Újabb gyanús pénzköltés az Országos Roma Önkormányzatban

Nem kampányolt, mégis több mint 80 millió forint kampánypénzt költött el a 2014-es országgyűlési választásokon az Országos Roma Önkormányzat. Képviselőjük nem jutott be a parlamentbe, ezért az Állami Számvevőszék nem is vizsgálta, mire ment el a pénz. A beszámolót a szervezet két szóval tudta le: egyéb szolgáltatás. Az ORÖ más gyanús pénzköltései miatt eközben már sorjáznak a feljelentések.
Találatok: [3]  Oldalak:   1