K-Monitor Adatbázis
language
Magyar
Angol
Intézmények
Személyek
Akták
Kulcsszavak
Térkép
Lapok
Kereső
Címke kereső
az adatbázisról
library_books
Telex
calendar_today
2022. március 18.
launch
Teljes cikk
launch
Cikk az archive.org-on
Szinte teljesen kiszervezte a szürkezónába az online kampányt a politika
Több mint háromszor annyi hirdetési pénz áramlott a szürkezónába, mint a hivatalos kampányköltségnek számító felületekre. „A kampánykiadások finanszírozására a független jelölt, a jelöltet vagy pártlistát állító párt és annak jelöltje együttesen jelöltenként legfeljebb mintegy 5,914 millió forintot fordíthat” – így határozza meg a törvény az országgyűlési választások előtti 50 napos hivatalos kampányidőszakban a pártok és képviselőjelöltek által elkölthető pénz mennyiségét. A jogszabály a gyakorlatban az életbe lépésének pillanata óta egy merő tragikomédia, hiszen az ilyesfajta költségek átláthatatlansága miatt teljesen betarthatatlan. Egyetlen ponton látszik némi transzparencia, ez pedig a közösségi média, ahol a Google és a Facebook nyilvános adatbázisokban vezeti, hogy ki mennyiért hirdetett nála. Az idei kampány előtt az Állami Számvevőszék (ÁSZ) állásfoglalásban közölte, hogy az ilyen hirdetések is beleszámítanak a hivatalos keretbe.
Filep Dávid
Koncz Zsófia
Aktuális Média Nonprofit Kft.
Állami Számvevőszék (ÁSZ)
Budapest Beszél
Ez a Lényeg (újság)
Mediaworks Hungary Zrt.
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
kampányfinanszírozás
média
PR
választások - népszavazás