language

Személyek:

Fonyó Károly highlight_off

Kulcsszavak:

hirdetés highlight_off
Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [21]  Oldalak:   1 2 3   >  >>

A Simicska–Orbán-kiegyezés titkai - A szabad elvonulás ára

Az elmúlt három évben akadt pillanat, amikor Simicska Lajos hajlandó lett volna kiegyezni Orbán Viktorral, de a felesége az utolsó percig tartotta benne a lelket. Április 8. után azonban a miniszterelnök már nem akart alkudozni. A fegyverletételt végül Nyerges Zsolt szíves közreműködésével hozták tető alá.

A Simicska-média tündöklése és bukása

A Magyar Nemzet és a Heti Válasz eladásával vagy megszüntetésével és a Lánchíd rádió bezárásával (az októberben lejáró frekvenciaengedélyt nem hosszabbítják meg, ha minden igaz), úgy tűnik, Simicska Lajos egy időre biztosan kiszáll a magyar médiapiacról, ami pedig elég régóta elképzelhetetlen volt a jelenléte nélkül.

Uniós és magyar közpénzek a kormánypárti médiafoglalás szolgálatában 2014-2016

Lassan befejeződik a nem-kormánypárti média felvásárlása, miközben másfél év alatt szinte a semmiből felépült az új, Simicska-cégek nélküli orbánista médiaportfólió. Az 1 milliósra mért elérésű Origo mellett a TV2, az új bulvár-portfólió, az ugyancsak egymillió olvasót elérő vidéki laphálózat és a szépen hálózatosodó rádióadók sosem látott, politikailag homogén tulajdonosi struktúrájú médiabirodalommá állnak össze. Az akvizíciók és a működtetés költségeit részben a magyar költségvetésből átcsatornázott pénzek, részben a tulajdonos stróman-oligarcháknak juttatott uniós finanszírozású projektek haszna fedezi.

A haverok megúszhatják a plakátadót

Október elején még úgy nézett ki, hogy a kormány teljesen be akarja tiltani a köztéri reklámozást, vagyis – pár héttel az egész országot beborító menekültellenes plakátkampány után – le akarja szereltetni az összes óriásplakátot. Miután megszereztük az erről szóló javaslatot, Lázár János is beismerte, hogy a kormány fontolóra vette az ötletet, hogy teljesen plakátmentesíti az országot.

Utcafront

A köztéri média területén sem az oszlopháború volt a legnagyobb csapás Simicskáékra: a cégbirodalom milliárdos állami megrendelésektől esett el. A konkurencia erősödik, a folyamatokba a kormány is besegít. Az egykori Fidesz-pénztárnok sem adja fel: az egyik hozzá köthető médiavállalkozás épp most alapított egy új céget.

Az oszlopháború atyja 2023-ig kerülgetheti saját Mahir-oszlopait

Teljes letámadásnak tűnt, ahogy a főváros fideszes kezdeményezésre nekiesett Simicska Lajos reklámcégének, de valójában még messze nincs szó földbedöngölésről. Arról mindenki hallgat, hogy a kéthetes utcai csetepaték a Mahir Cityposter oszlopainak alig több mint egyharmadát érintették. Az oszlopok többsége háborítatlanul áll a fideszes vezetésű kerületek és a vidéki nagyvárosok utcáin, terein. Az oszlopháború atyja, Kocsis Máté a jelenlegi állás szerint 2023-ig kerülgetheti a Mahir oszlopait a Józsefvárosban.

Mr. Funk

Több új céget is bejegyzett az elmúlt hetekben Andy Vajna, aki az ingatlanbiznisz mellett a fánküzletbe is belevághat. A TV2 is valószínűleg a filmügyi biztos tulajdonlása mellett működhet tovább, de hosszú évekig pereskedhet még a csatornáért. A tranzakció zárása ráadásul így is elhúzódott, emiatt több tervezett üzletet elcsaklizott Vajnáék elől a nagy konkurens RTL.

Visszaüt a TV2-ügy?

Simicskáék a cégbíróságban még bízhatnak, de versenyhivatali engedélyük a hónap végéig szinte biztosan nem lesz. Az egykori Fidesz-pénztárnok hosszabb távon bukhat is a dologgal, megvan ugyanis a recept, hogyan lehet kijátszani opciós szerződéseit, amelyekből valószínűleg akad még néhány.

Megkezdődött a simicskátlanítás a közterületi reklámpiacon is

Az új cég jól jöhet még a német tulajdonosnak, amennyiben a Simicska-féle médiaháború, ahogy sejthető, átterjed a sajtópiacról a hirdetési ágazatba, s esetleg a kormányzati megrendelő a Simicskához kötődő reklámcégek kivéreztetését is megkezdi: mostantól működik egy Simicska-független magyar euroAWK is.
Találatok: [21]  Oldalak:   1 2 3   >  >>