language

Intézmények:

Demokratikus Koalíció (DK) highlight_off

Kulcsszavak:

klientúra highlight_off
Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [5]  Oldalak:   1

Napi 7 millió forintot éget el a magyar politika közösségi médiás reklámra, már öt éve

2019 áprilisában az online hirdetési biznisz két legnagyobb szereplője, a Facebook és a Google, létrehozott egy-egy nyilvános adatbázist, amiben a felületeiken megjelenő politikai-közéleti hirdetésekről közöl adatokat. Például azt, hogy ki és mennyit fizetett ezekért, és milyen elérést kapott cserébe. A példamutató átláthatóság persze nem csak úgy spontán jött a két óriáscégnek: ekkor már évek óta jelentős nyomás alatt álltak, hogy transzparensebbek legyenek a politikai hirdetésekkel. Olyan vádak is felmerültek, hogy ezekkel a választások külső manipulációjának adnak teret jó pénzért.

A Republikon nem tartja összeférhetetlennek a cég zuglói megbízásaival a fővárosi politika elemzését

A közvélemény-kutatással is foglalkozó Republikon Intézet Zugló önkormányzatának csak tanácsadói munkát végez, a kerületről azonban nem végeztek kutatást és nem tettek közzé elemzést sem – válaszolták a Telex kérdésére. A Republikon szerint a Zuglóval kötött szerződésük nem összeférhetetlen azzal, hogy a fővárosi önkormányzati szféráról rendszeresen közölnek elemzéseket.

Az előválasztásra százmilliók mentek el, Márki-Zay győzelmére a töredékét sem adják az ellenzéki pártok

Az ellenzéki összefogás pártjai eddig szinte csak egymás legyőzésére vásároltak hirdetéseket, az előválasztás óta Márki-Zay Pétert magára hagyták. A közösségi médiában 82 százalékos fölényben van a Fidesz, és Gattyán György is többet költött az Országgyűlés összetételéről szóló versenyben, mint az ellenzék.

Gyurcsány Ferenc régi harcostársai bukkanak fel a DK frakció kasszája körül

Az egyik ilyen a Big Data Analytics Kft, amelyben nem is kell sokat keresni Dessewfyt: a 2005-ös alapítás óta ő a tulajdonos-ügyvezető, a cég korábbi neve pedig mindenkinek ismerős lesz: Demos Magyarország. Igen, az a Demos, amely Gyurcsány Ferenc kormányzása idején a baloldal egyfajta think tankjeként, az akkor még MSZP-s volt kormányfő ideológiai támaszaként működött. A cég 2019 márciusa és júniusa között – vagyis nagyjából az EP-választási kampány idején – négy hónapra 32,9 millió, tehát havi közel nyolcmillió forintért szerződött a képviselőcsoporttal.

A választások előtt még gyorsan kötöttek egy tízéves, tízmilliárdos szerződést Kőbányán

Gyanús közbeszerzésen kötött kiugróan nagyértékű szerződést egy bizonytalan hátterű céggel a kőbányai önkormányzat. Mindezt két héttel az önkormányzati választások előtt.
Találatok: [5]  Oldalak:   1