language

Kulcsszavak:

átláthatóság highlight_off
túlárazás / pénznyelő highlight_off
Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [244]  Oldalak:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >  >>

Belépés Támogatás Harminc nap alatt 200 millió forintot költött facebookos hirdetésekre a Megafon

Jelentős összegeket költ el a Megafon központ a kegyelmi botrány és Magyar Péter színre lépése óta: nemrég írtuk, hogy a havi költési számlájuk 143 millió forint volt – és ez most csak még tovább emelkedett. Az aktuális adatok szerint ugyanis március 21. és április 19. között összesen 199 403 631 forintot költöttek a Megafon-influenszerek hirdetéseire, szám szerint 348 darabra.

Napi 7 millió forintot éget el a magyar politika közösségi médiás reklámra, már öt éve

2019 áprilisában az online hirdetési biznisz két legnagyobb szereplője, a Facebook és a Google, létrehozott egy-egy nyilvános adatbázist, amiben a felületeiken megjelenő politikai-közéleti hirdetésekről közöl adatokat. Például azt, hogy ki és mennyit fizetett ezekért, és milyen elérést kapott cserébe. A példamutató átláthatóság persze nem csak úgy spontán jött a két óriáscégnek: ekkor már évek óta jelentős nyomás alatt álltak, hogy transzparensebbek legyenek a politikai hirdetésekkel. Olyan vádak is felmerültek, hogy ezekkel a választások külső manipulációjának adnak teret jó pénzért.

A Republikon nem tartja összeférhetetlennek a cég zuglói megbízásaival a fővárosi politika elemzését

A közvélemény-kutatással is foglalkozó Republikon Intézet Zugló önkormányzatának csak tanácsadói munkát végez, a kerületről azonban nem végeztek kutatást és nem tettek közzé elemzést sem – válaszolták a Telex kérdésére. A Republikon szerint a Zuglóval kötött szerződésük nem összeférhetetlen azzal, hogy a fővárosi önkormányzati szféráról rendszeresen közölnek elemzéseket.

Balásy cégei szervezhetnek szinte minden állami rendezvényt az elkövetkező 1 évben

Varga Judit ex-miniszter volt férjének kifakadása ugyan ráirányította a figyelmet a Nemzeti Kommunikációs Hivatal és a Balásy Gyula által tulajdonolt cégek együttműködésére, de ez sem zavarta az érintett szereplőket abban, hogy egy újabb, 1 évre szóló (és kétszer meghosszabbítható), ismeretlen összegű keretszerződést írjanak alá rendezvényszervezésre. Újabb 12 hónapig tehát senki más nem tud pályázni az eseti megbízásokra – akkor sem, ha olcsóbban tudnák elvégezni az adott feladatot, mint a Balásy-cégek.

Gripen-akta: továbbra is zárva

A korrupció gyanúján túl tisztázásra vár, hogy először miért pont 14 Gripent lízingeltünk, amikor a beszerzést előkészítő HM-előterjesztésben világosan az szerepel, hogy az ország légterének védelmét 20-24 géppel lehetne biztosítani. Ezt a számot a ma bejelentett négy további Gripennel sem érjük el.

Milliárdos állami megrendelés után eltűnő haveri cég: a rendőrség elutasította a feljelentést, Polt még kivár

A covid-tesztek milliárdos állami megrendelésén magát degeszre kereső fideszes kötődésű cég fantomizálódása nem tűnik bűncselekménynek – állapította meg a rendőrség, már egy hete. Ennek fényében érdekes, hogy csütörtökön érkezik majd meg Polt Péter válasza, hogy ő feljelentésként értékelte a hvg.hu cikke alapján írt ellenzéki kérdést, és továbbította a rendőrségnek.

Összehangolt gépezet irányítja a rogáni propagandahivatal milliárdos kommunikációs tendereit egyetlen nyerteshez

Varga Judit volt férje, Magyar Péter bombát robbantott azzal, hogy azt mondta: a Diákhitel Központ kommunikációs szerződési túlárazottak voltak. Az állítások miatt a DK és Vona Gábor új pártja feljelentést tesz, miközben a probléma már évek óta ismert. Cikkünkben bemutatjuk, milyen lépések vezettek a Diákhitelnek is dolgozó Balásy-cégek hegemóniájához, ki a Nemzeti Kommunikációs Hivatal nagy hatalmú vezetője (és mi köze Novák Katalinhoz), és hogy mi minden támasztja alá Magyar Péter kijelentését, annak ellenére, hogy az NKOH tagadja a vádakat.

Így folynak el a közpénzmilliárdok a központosított közbeszerzéseken keresztül

A Nemzeti Kommunikációs Hivatal újabb versenykorlátozónak tűnő tenderén lett befutó egy kormányközeli cég. A legfrissebb eljárás példáján keresztül mutatjuk be, hogyan működik a központosított közbeszerzés, és hogy miért tartja azt még az Integritás Hatóság is aggályosnak. Az elkövetkező hetekben pedig cikksorozatban mutatjuk be, mely kormányközeli cégeknek hoz hasznot a rendszer.

Milliárdos tendert „engedett el” a Porsche Lízing Kft., így Mészárosék cége nyert

Nehezen megmagyarázhatónak tűnik, hogy a Porsche Lízing Kft. miért szállt ki önként egy versenyből, amin ők pályáztak a legolcsóbb árral. Nettó 1,29 milliárdos ajánlatukkal ugyanis behúzhatták volna a közútkezelő flotta-tenderét, ha beadják a kért hiánypótlást. A maximum pár órás papírmunkát azonban a Porsche valamiért nem végezte el, így az ajánlatát érvénytelennek nyilvánították. Ezzel pedig a második helyen álló Mészáros M1 Kft. ölébe hullott a győzelem. Mindez csak azokból a dokumentumokból derült ki, amiket közérdekű adatigényléssel szereztünk meg a Magyar Közút Zrt.-től.

19,9 milliárdért építheti fel az Oszakai Világkiállítás magyar pavilonját a Bayer Zrt.

A becsült ár kétszereséért, nettó 19,9 milliárd forintért építheti meg a 2025. évi világkiállítás magyar pavilonját a kormányközeli BAYER CONSTRUCT Zrt. Oszakában. A közbeszerzési eljárásra három céget hívtak meg, a tender eredménye a napokban jelent meg a közbeszerzési értesítőben. A világkiállításra való készülés eddig döcögősen haladt, mivel új tervezőt és új miniszteri biztost is kellett keresni a projekthez.
Találatok: [244]  Oldalak:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >  >>