language

Intézmények:

Antenna Hungária Zrt. highlight_off
Visual Europe Group Kft. highlight_off

Antenna Hungária Zrt.

Az Antenna Hungária évtizedek óta meghatározó szereplője a hazai telekommunikációs szektornak. Magyarország második legnagyobb távközlési vállalatcsoportja.

2014. május 30-án lezárult az a tranzakció, melynek eredményeképpen a Magyar Állam tulajdonában álló Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ) visszavásárolta a francia TDF Csoporttól (TDF) az Antenna Hungária Zrt. 100%-át. Így a cég kilenc év után újra állami tulajdonba került.


Az Antenna Hungária Zrt.-t a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett 4iG Nyrt. (76,78%) és a Magyar Állam (23,22%) tulajdonolja.

2023 januárjában zárult le a Vodafone Magyarország Zrt.felvásárlása, melynek eredményeként a Jászai Gellért vezette 4iG Nyrt. leányvállalatán, az Antenna Hungária Zrt.-n keresztül 51%-os részesedést szerzett a telekommunikációs cégben.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [6]  Oldalak:   1

Bukdácsol a rendezvénypiac, de a baráti cégeket így is tízmilliárdokkal tömik ki Orbánék

Miközben a két éve dühöngő világjárvány miatt alig-alig akadnak már rendezvények, az állam több tízmilliárd forint értékben bízta meg az Antenna Hungáriát szervezési feladatokkal. Ezeket aztán a cég el sem végzi, hanem továbbpasszolja Balásy Gyula érdekeltségeinek.

112,9 milliárd forintot osztott ki tavaly a Rogán Antal alá tartozó hivatal kommunikációra és rendezvényekre

Újabb keretmegállapodás érkezik, nyertese egy nyíltan a Fidesszel szimpatizáló üzletember. 2014-ben, takarékossági okokkal indokolva állították fel a Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatalt. A szervezet tavaly három nagy keretszerződése terhére több mint 110 milliárd forintnyi megbízást osztott ki. Mindössze néhány hónappal az országgyűlési választások előtt a hivatal újabb keretszerződést ítélt oda, így egy esetleges kormányváltást követően is egy nyíltan Fidesz-szimpatizáns üzletember cége hozhatja tető alá legalább ezer állami szervezet rendezvényeit.

Zenélhetnek, csak jó lenne még hozzá egy fotó a helyi fideszessel

Őszi Hacacáré néven jelentett be a kormány országos rendezvénysorozatot, amellyel az összetartozást és a bajba jutott zeneipart kívánják megsegíteni. Csakhogy hamar kiderült, hogy a rendezvényeket véletlenül sem ellenzéki, hanem fideszes vagy független vezetésű településeken tartják, a fellépő zenészeket pedig a helyi politikusok reklámtáblának használnák. A Magyar Turisztikai Ügynökség – amelynek logója szerepel a programsorozat honlapján – nem hajlandó elárulni, hogy mennyi pénzből és kik bonyolítják le a közpénzből szervezett állami road show-t. Zeneipari szereplők szerint valójában egy Raktárkoncert 2.0-ról van szó.

Átszervezés, kiszervezés: a turizmusban is megkerülhetetlenné válhat a NER

Mire felébred Csipkerózsika-álmából a turizmus, már a kormányhoz közel álló szereplők mondhatnak ítéletet ágazati versenytársaikról. A HVG megszerezte a Magyar Turisztikai Ügynökség megújuló stratégiáját, amely új védjegyrendszer bevezetésével számol, és nem utolsósorban egy ordas hibát is megpróbál korrigálni.

Teljes NER-térfoglalás a rendezvénytechnikai piacon, gazdát cserél a Visual Europe Zrt.

Van egy piac, a rendezvényszervezés, ahol szinte csak állami projektek vannak vagy lesznek mostanában: raktárkoncertek, a Hungexpo, a multicsarnok, az atlétikai stadion felszerelése, vadászati világkiállítás. A GVH most megadott engedélye után e piac legfontosabb szereplői közül az állami Antenna Hungária és a magánpiaci Visual Europe Zrt. (VEG) nagyon közel kerültek egymáshoz.

A nagy raktárkoncerttrükk: segítségbe csomagolt NER-nyomulás

Hetek óta zajlanak a raktárkoncertek, amelyekkel a Covid-járvány miatt nehéz anyagi helyzetbe került könnyűzenei iparágat próbálja segíteni a kormány. A lebonyolítás körül megmagyarázhatatlan furcsaságok vannak, például a helyszínt, a felvételeket sorsát, a pénzelosztást vagy épp a programról szóló NER-es belső döntéshozatalt illetően. Mivel ez a program a közvélemény szeme előtt zajlik, most jól látszik, hogy az állam hogyan téríti el a piaci alapú rendezvényszervezést a NER-cégek felé, és hogyan rendeli alá a szakmai kérdéseket a területszerzésnek. A kulcsszereplő a területen még újoncnak számító, de máris tízmilliárdokkal kitömött állami Antenna Hungária és egy vele együttműködő, egyre növekvő magáncég.
Találatok: [6]  Oldalak:   1