language

Akták:

BKK botrányos e-jegyrendszere highlight_off
CET (Bálna) highlight_off

BKK botrányos e-jegyrendszere

BKK botrányos e-jegyrendszere

Feljelentés alapján indult nyomozás a Budapesti Közlekedési Központ online jegyértékesítési rendszerének botrányos bevezetése ügyében 2017-ben. A BKK az új, online jegyértékesítési rendszert a vizes világbajnokságra időzítve vezette volna be, de gyorsan kiderült, hogy a rendszer könnyen manipulálható. A BKK a bevezetés előtt heteken át tesztelte a rendszert, és állítólag 450 hibát talált. A hibákat jelezték, majd a rendszert fejlesztő T-Systems a hibák elhárításáról biztosította a BKK-t, és felelősséget vállalt azért, hogy a platform biztonsággal elindítható. Ehhez képest a rendszer beindítása után rögtön egy 18 éves fiatal rájött, hogy a bérlet ára szabadon módosítható, ő például 50 forintért tudott bérletet venni. Erről értesítette a céget, majd az Indexet is. Nyomozás indult, a rendőrség őt is kihallgatta. A későbbiekben az adatbázis sebezhetőségéről érkeztek információk, több ezer felhasználó adatához jutottak hozzá ismeretlenek. Aztán az is kiderült, hogy a rendszer fejlesztésére nem is írtak ki külön pályázatot, hanem egy régebbi megállapodást egészített ki a BKK a T-Systems-szel.  A BKK évekkel korábban elkezdett egy másik e-jegyrendszert is fejleszteni (Rigó), ez azonban elakadt. 

2021 őszén a Nemzeti Nyomozó Iroda bűncselekmény hiányában megszüntette e-jegyrendszer ügyében indított nyomozást és lezárta az ügyet, de 2022-ben a  Fővárosi Főügyészség döntése nyomán folytatódott a nyomozás.

 

CET (Bálna)

CET (Bálna)

A 2013 elején megnyílt kulturális, szórakoztató és kereskedelmi központ ötlet- és tervpályázatát 2007-ben nyerte el a Porto Investments Kft. nevű projektcég, az építési engedélyt pedig 2009-ben adta ki a Ferencvárosi Önkormányzat. A Fővárosi Önkormányzat arra kérte a Portot, 4 millió eurós bankgaranciával biztosítsa a befektetést, hiszen ez minimum elvárható egy 3 millióval alapított kft.-től, amikor éppen 8 milliárd forint hitelből készül finanszírozni az építkezést Amikor azonban a Porto nem tudta megszervezni a bankgaranciát, az épület (majdani) nagyobb építési alvállalkozói adták össze a pénzt.

Az épület 2010-re, majd 2011-re tervezett átadása is elmaradt. megcsúszott. A Porto és az önkormányzat egyaránt azzal vádolták egymást, hogy az általuk kötött szerződést a másik nem tartotta be, majd a Porto fel is mondta azt, és több per indult az ügy tisztázása érdekében. Mindeközben a befektetést finanszírozó MKB a problémás ügyek miatt elzárta a pénzcsapot. Budapest Főváros Önkormányzata 2012 nyarán birtokba vette az épületegyüttest és megkezdte az amortizáció és a kivitelezés hiányosságai miatt szükséges javításokat, a megnyitáshoz szükséges munkálatokat.

2017 novemberében a kormány úgy döntött, megvásárolja Budapest Önkormányzatától az épületet, amit aztán átadott a Magyar Turisztikai Szövetség részére.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [2]  Oldalak:   1

A Bálnától a biodómig – Elkészült a budapesti korrupcióról szóló jelentéstervezet

A munka jóval tovább tartott, mint azt előzetesen tervezték.

Fővárosi vizsgálóbizottság: Tarlós alatt az orosz lobbi alakította a 3-as metrókocsik beszerzését

A momentumos Havasi Gábor lapunknak arról beszélt, hogy a fővárosi jelentés az M3-as metró felújításáról már 90 százalékban kész van, hamarosan be is mutatják.
Találatok: [2]  Oldalak:   1