Személyek: |
Újabb rekord: kétmilliárd forint felett a Megafon facebookos hirdetési számlája
A Megafon központ 2020 nyarán alakult, saját meghatározása szerint azért, hogy „profi Facebook-harcosokat képezzen ki”, akik aztán a közösségi médiában terjesztik a konzervatív eszmét, ellenállva a „liberális véleménydiktatúrának”. Ebből a gyakorlatban az lett, hogy rengeteg – és elég homályos eredetű – hirdetési pénzzel tolják meg a támogatott influenszereik facebookos posztjait, amelyek tartalmilag minden esetben 100 százalékosan egybevágnak a Fidesz-propaganda éppen aktuális mondanivalójával.
Abkarovits Joca
Apáti Bence
Bohár Dániel
Csenge Ibolya
Dávid Bence
Deák Dániel
Déri Stefi
Filep Dávid
Hortay Olivér
Korondy Tamás
Kötter Tamás
Rákay Philip
Szarvas Szilveszter
Trombitás Kristóf Keresztély
Fidesz
Magyarország Kormánya
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
átláthatóság
gazdálkodás
hirdetés
klientúra
túlárazás / pénznyelő
Belépés Támogatás Harminc nap alatt 200 millió forintot költött facebookos hirdetésekre a Megafon
Jelentős összegeket költ el a Megafon központ a kegyelmi botrány és Magyar Péter színre lépése óta: nemrég írtuk, hogy a havi költési számlájuk 143 millió forint volt – és ez most csak még tovább emelkedett. Az aktuális adatok szerint ugyanis március 21. és április 19. között összesen 199 403 631 forintot költöttek a Megafon-influenszerek hirdetéseire, szám szerint 348 darabra.
Abrakovits Joca
Apáti Bence
Bohár Dániel
Csenge Ibolya
Deák Dániel
Déri Stefi
Filep Dávid
Hortay Olivér
Korondy Tamás
Kötter Tamás
Rákay Philip
Szarvas Szilveszter
Trombitás Kristóf Keresztély
Civil Összefogás Fórum - Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
átláthatóság
hirdetés
klientúra
túlárazás / pénznyelő
Napi 7 millió forintot éget el a magyar politika közösségi médiás reklámra, már öt éve
2019 áprilisában az online hirdetési biznisz két legnagyobb szereplője, a Facebook és a Google, létrehozott egy-egy nyilvános adatbázist, amiben a felületeiken megjelenő politikai-közéleti hirdetésekről közöl adatokat. Például azt, hogy ki és mennyit fizetett ezekért, és milyen elérést kapott cserébe. A példamutató átláthatóság persze nem csak úgy spontán jött a két óriáscégnek: ekkor már évek óta jelentős nyomás alatt álltak, hogy transzparensebbek legyenek a politikai hirdetésekkel. Olyan vádak is felmerültek, hogy ezekkel a választások külső manipulációjának adnak teret jó pénzért.
Bohár Dániel
Deák Dániel
Déri Stefi
Márki-Zay Péter
Orbán Viktor
Rákay Philip
Trombitás Kristóf Keresztély
Aktuális Média Nonprofit Kft.
Budapest Beszél
Civil Összefogás Fórum - Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány
Demokratikus Koalíció (DK)
Fidelitas
Fidesz
Magyar Nemzet
Magyarország Kormánya
Mandiner Press Kft.
Mediaworks Hungary Zrt.
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
Mi Hazánk
Momentum
Oraculum 2020 Kft.
Origo Zrt.
átláthatóság
hirdetés
klientúra
túlárazás / pénznyelő
143 millió forint a Megafon havi facebookos hirdetési számlája
A kegyelmi botrány, majd Magyar Péter színre lépése nyomán alaposan felbolydult a magyar közélet, és egészen példátlan módon, hosszú időre kicsúszott a Fidesz kezéből a kezdeményezés, a közbeszéd feletti kontroll. Ezt gigantikus kommunikációs hadművelettel próbálják visszaszerezni – eddig felemás sikerrel. A propaganda gyakorlatilag egyetlen, pénzügyileg átlátható szelete a facebookos hirdetések világa, amiről a Meta rendszeresen közzétesz adatokat. Ezekből az adatokból pedig az látszik, hogy rég nem látott mennyiségű pénzt égetnek el mostanában hirdetésekre a kormány üzeneteit sulykoló közösségi médiás csatornák. A legfontosabb ilyen csatorna a Megafon, aminek az elmúlt 30 napos számlája (március 10. és április 8. között) a Meta Ad Library adatai szerint
Abrakovits Joca
Apáti Bence
Bohár Dániel
Csenge Ibolya
Deák Dániel
Déri Stefi
Hortay Olivér
Korondy Tamás
Rákay Philip
Szarvas Szilveszter
Trombitás Kristóf Keresztély
Civil Összefogás Fórum - Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
hirdetés
klientúra
túlárazás / pénznyelő
Több mint tízmilliót költött hirdetésekre a Megafon Novák Katalinék lemondása óta
Szarvas Szilveszter közösségi oldala költötte a legtöbbet.
Titokzatos milliárdok fűtik a NER-propaganda nehéztüzérségét
Legalább nyolcmilliárd forint érkezett az elmúlt években a kormánypárti influenszereket foglalkoztató, illetve a Fidesz érdekében kampányokat folytató szervezetekhez úgy, hogy az összeg forrásáról semmi sem deríthető ki. Miközben ebből a pénzből olyan hatást gyakorolnak a nyilvánosságra, ami a választás eredményét is befolyásolja. Csak a Megafon egyetlen év alatt kétszer annyi pénzhez jut így, mint amennyi a teljes ellenzék állami kampánytámogatása volt.
Bohár Dániel
Csapó Harold Gábor
Csizmadia László
Deák Dániel
Déri Stefi
Filep Dávid
Kovács István (Alapjogokért)
Rákay Philip
Trombitás Kristóf Keresztély
Aktuális Média Nonprofit Kft.
Civil Összefogás Fórum - Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány
Harold Productions
Kövess minket 2022 Kft.
Magyar Villamos Művek (MVM) Zrt.
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
Szerencsejáték Zrt.
Szövetség a Polgári Magyarországért Alapítvány
klientúra
média
választások - népszavazás
Újabb álomhatárt értünk el: egymilliárd forint felett a Megafon facebookos reklámköltése
A magyar hirdetési toplistánl toronymagasan vezet a Megafon, a második Magyarország kormánya 518 millióval. Ez azt jelenti, hogy csak Deák Dániel, Rákay Philip és Bohár Dániel facebookos hirdetéseire két év alatt több pénzt költöttek, mint a magyar kormányéra három év alatt. Sokszor felmerült már a kérdés, hogy ugyan miből. A Megafon azt állítja, a költségvetésében nincsen állami forrás, bőkezű konzervatív mecénások támogatásából működnek. Amikor egy oknyomozó cikkben bemutattuk, hogy a szervezet környékén azért mégis csak felbukkanhatnak milliárdos nagyságrendű közpénzek, a Megafon három pert is indított ellenünk. A Telex mind a három pert megnyerte a bíróságon.
Bohár Dániel
Dávid Bence
Deák Dániel
Déri Stefi
Filep Dávid
Korondy Tamás
Kötter Tamás
Kovács István (Alapjogokért)
Rákay Philip
Trombitás Kristóf Keresztély
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
kampányfinanszírozás
média
PR
támogatás
túlárazás / pénznyelő
választások - népszavazás
Magyarország
Az előválasztásra százmilliók mentek el, Márki-Zay győzelmére a töredékét sem adják az ellenzéki pártok
Az ellenzéki összefogás pártjai eddig szinte csak egymás legyőzésére vásároltak hirdetéseket, az előválasztás óta Márki-Zay Pétert magára hagyták. A közösségi médiában 82 százalékos fölényben van a Fidesz, és Gattyán György is többet költött az Országgyűlés összetételéről szóló versenyben, mint az ellenzék.
Deák Dániel
Gattyán György
Karácsony Gergely
Márki-Zay Péter
Orbán Viktor
Toroczkai László
Varga Judit
99 Mozgalom
Aktuális Média Nonprofit Kft.
Civil Összefogás Fórum - Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány
Demokratikus Koalíció (DK)
Facebook
Fidesz
Jobbik
Jogállam és Igazság Nonprofit Kft.
Magyarország Kormánya
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
Mi Hazánk
Mindenki Magyarországa Mozgalom Egyesület
Miniszterelnökség
Momentum
állami/önkormányzati szerződések
civilek
gazdálkodás
hirdetés
kampányfinanszírozás
klientúra
média
támogatás
választások - népszavazás
A sok százmilliós kérdés: felveheti az ellenzék a versenyt a kormánypropagandával a Facebookon?
Most egyeztetnek az ellenzéki pártok arról, hogyan lehetne a Fidesz kampánymódszerét lemásolni úgy, hogy az mindenben szabályos legyen. Csakhogy a Fidesz módszere mögött rengeteg pénz is van: csak a Megafon 600 millióból hirdet a Facebookon, az ellenzék egy jóval szerényebb büdzséből veheti fel a versenyt.
Bige László
Deák Dániel
Déri Stefi
Dessewffy Tibor
Ficsor Ádám
Gyurcsány Ferenc
Karácsony Gergely
Koncz Zsófia
Márki-Zay Péter
Páva Zoltán
Rákay Philip
Szigetvári Viktor
Állami Számvevőszék (ÁSZ)
Amplify App OÜ
Budapest Beszél
Civil Összefogás Fórum - Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány
Demokratikus Koalíció (DK)
Facebook
Fidesz
Magyarország Kormánya
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
MSZP
átláthatóság
civilek
hirdetés
jogalkotás
kampányfinanszírozás
média
választások - népszavazás
A kormánypárti Facebook-különítmény arcai, akikre százmilliók mennek el
A kormánypárt fontos fegyverei lehetnek a kampányban a Megafon Központ influenszerei, akikbe már most több mint félmilliárd forintot invesztáltak. A beszélő fejek a kormány narratíváját visszhangozzák, és arra is jók, hogy még inkább elmossák a tény és vélemény, valamint a politikai szereplők és média közti határokat. Kérdés, hogy közlendőjük a Fidesz-tábor összerázásán kívül alkalmas-e arra, hogy megszólítsa a bizonytalanokat.
A Batthyány Lajos Alapítvány támogatásai
Bayer Zsolt
Bohár Dániel
Dávid Bence
Deák Dániel
Déri Stefi
Filep Dávid
Földi László
Kötter Tamás
Kovács István (Alapjogokért)
Lázár János
Orbán Viktor
Rákay Philip
Trombitás Kristóf Keresztély
Alapjogokért Központ
Batthyány Lajos Alapítvány
Fidelitas
Fidelitas Ifjúsági Egyesület
Fidesz
Jogállam és Igazság Nonprofit Kft.
Medix 2000 Kft.
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
Mezőhegyesi Állami Ménes Kft.
Miniszterelnöki Kabinetiroda
MTVA Digitalizációs Műhelye
Norton Consulting Zrt.
Védett Társadalom Alapítvány
XXI. Század Intézet
hirdetés
kampányfinanszírozás
média
tanácsadás
választások - népszavazás