language

Kulcsszavak:

hajózás highlight_off

Lapok:

Index

1999-ben alapították az index.hu mögött álló index.hu Rt.-t, mely később Zrt.-vé alakult. Első tulajdonosa és finanszírozója Kőrös Ákos cége, az Interventra Kft. volt,ő Szőllösi Gáborral 75 %-ot tulajdonolt a részvénytársaságból. A tulajdonosi körhöz tartozott még az egykori INteRNeTTo-s csapat néhány tagja is, mint Nyírő András, Gerényi Gábor és Uj Péter is. A befektetőknek 25 %-os tulajdonrészük volt az Rt.-ben. Az év decemberében Nyírő távozott. 2000 tavaszára több nagy befektető is tulajdonrészt szerzett a cégben, ezek együttesen 25,1 %-os tulajdonlást tudtak magukénak. Nem sokkal ezután az Intel Capital is tulajdonosi hányadot szerzett. 2001-ben Csepi Lajos lett a kiadó vezérigazgatója, aki az Állami Vagyonkezelő Rt. korábbi vezetője volt. 2002 elejére csődhelyzet alakult ki, a megmentő a Kóka János és Bajnai Gordon tulajdonában lévő Wallis Rt. leányvállalata volt. A Webigen néven beszálló cég a részvények egyharmadát vásárolta meg. 2005-ben ezt a vállakozást Nobilis Kristóf vette meg, ennek hatására az akkor már Index.hu Zrt. néven futó cég a CEMP (Közép-európai Média Rt) tulajdonába került. Vélekedesek szerint Nobilis Spéder Zoltán egyik strómanja volt csupán: hamarosan be is igazolódott a gyanú, ugyanis Spéder Zoltán 2006-ban bevásárolta magát az Indexbe, megvéve a Wallis Rt részesedését. Innentől határozottan ő vált a háttérben a valódi tulajdonossá. Ez volt index.hu első nyereséges éve.


2009 óta a hírdetéseket a CEMP értékesíti. 2014-ben a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Pro-Ráta Zrt opciós jogot szerzett az Index-beli tulajdonszerzésre, mely jogot 3 évvel később, már az Orbán-Simicska konfliktus idején érvényesített az üzletember. A Pro-Ráta ekkor tulajdonjogáról lemondva a Magyar Fejlődésért Alapítványnak adta át a kiadóvállatot. Ezt az alapítványt az NP Nanga Parbat Zrt. hozta létre pár hónappal korábban. Az alapítvány kuratóriumának elnöke Bodolai László, az index.hu jogásza lett. 2018-ban Simicska Lajos eladta érdekeltségeit Nyerges Zsolt üzletembernek. A CEMP-et időközben Spéder Zoltán két magánszemélynek adta el: Ziegler Gábornak, a CEMP Sales House ügyvezetőjének, illetve Oltyán Józsefnek, aki a Regon Média tulajdonosa és vidéki online médiahálózatot működtetett, valamint KNDP-s politikus volt. Ők ketten vették meg az NP Nanga Parbat Zrt.-t is, ezzel befolyást szereztek az Index hirdetései felett. A portál ezt követően támogatói kampányokba kezdett.

2020. július 22-én az Index.hu Zrt. igazgatóságának elnöke kezdeményezte Dull Szabolcs főszerkesztő elbocsátását. A szerkesztőség tagjai ezzel nem értettek egyet, és július 24-én nagy részük, több mint 80 munkatárs felmondott. 2020. november 23-án Szombathy Pál vezérigazgató-főszerkesztő távozott, a cég vezetését Starcz Ákos vette át. Bodolai László marad a csoport médiajogásza. Ezzel egyidőben az z Indamedia Network Zrt. bejelentette: visszavásárolják a Magyar Fejlődésért Alapítványtól (MFA) az Index.hu Zrt. részvényeit, így a jövőben az újság az Indamedia-csoport tagjaként folytatja működését. Az Indamedia tulajdonosai Ziegler Gábor és Vaszily Miklós.

 

 

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [11]  Oldalak:   1 2   >  >>

Rogánék vezetésével privatizálhatják az értékes balatoni ingatlanokat

Hiába tiltakozott a Balatoni Szövetség, eldőlt, hogy a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) erősen lecsupaszítja magát. Megerősítette lapunknak a cég, hogy szerdán megszavazták azt a tervet, ami szerint jóval vékonyabbra szabja a működését a nyereséges állami cég, és épp optimálisnak látja eladni egy sereg különösen értékes ingatlanát.

Gigabiznisz a Balatonnál: lepasszolja vitorláskikötőit az állami hajózási cég

Május 6-ig kell véleményeznie a Bahart Zrt. részvényeseinek a hajózási cég reorganizációs tervét. A lapunk birtokába került, az igazgatóság elnöke, Szabadics Zoltán által kiküldött anyagból kiderül, komoly változások előtt áll a balatoni hajózás, mely profiltisztítás címén megválna a vitorláskikötői üzemeltetésétől. Az ötlet nem új: korábban már többször írtunk róla, az állam tavaly év elején került a Bahart tulajdonosai közé, majd augusztusban egy 6,6 milliárd forintos tőkeemelésel elérte, hogy többségbe kerüljön, s így a tóparti tulajdonos önkormányzatok érdemben már nem tudnak beleszólni a társaság működésébe. A települések a tőkeemelés után attól tartottak, hogy a fejük felett értékesíthetik a Bahart legértékesebb vagyonelemeit, például egyes jachtkikötőket vagy értékes vízparti területeket. S hogy aggodalmuk nem volt alaptalan, jól mutatja a cég 2020-tól érvényes reorganizációs terve.

A balatonfüredi kikötőt is megvette Mészáros és Tiborcz cége

Mészáros Lőrinc és Tiborcz István közös ingatlankezelő cége, az Appeninn Nyrt. lett a Balatonfüredi Nemzetközi Vitorlásközpont új tulajdonosa, ugyanis a cég megvásárolta a kikötőt üzemeltető Solum-Invest Ingatlanfejlesztő Kft.-t – jelentette be a Budapesti Értéktőzsde honlapján az Appeninn. A kikötőt üzemeltető vállalatot a cég Balázs Attilával, a Bayer Construct Zrt. részvényesével karöltve vásárolta meg, Balázs 24 százalékot kapott a Solum-Investből. A kikötős cég amúgy korábban Simicska Lajoshoz tartozott, 2013 és 2018 között a Közgép és Fonyó Károly tulajdonában volt.

Magyarország tengeri hatalommá válna, de ezer sebből vérzik a terv

A magyar kormány júliusban közölte, kikötőt tervez építeni az olaszországi Triesztben, hogy létrehozza Magyarország tengeri kijáratát, és segítse az ázsiai exportot. A terv bár jól hangzik, gazdasági szempontból nem világos, mi értelme van: az adriai kereskedelem a kormánytól függetlenül is virágzik, a magyar cégek pedig rettentő olcsón tudnak exportálni Ázsiába a jelenlegi piaci keretek között. A beruházás létjogosultságát az is megkérdőjelezi, hogy a kormány által megvett terület nem tűnik alkalmasnak egy modern kikötő létesítésére, és a térségben eleve ennél sokkal jelentősebb fejlesztések zajlanak.

Jachtkikötőt terveznek egy siófoki szabadstrandra, kiborultak a helyiek

A siófoki Aranypart ingyenes strandjára tervez a szomszédos luxuslakópark tulajdonosa 110 jachtkikötőt. Az eliszaposodással vagy az áramlások miatt szükséges folyamatos kikötői kotrásból származó homokkal kapcsolatos aggodalmak felmerültek már az elmúlt években felhúzott balatoni kikötők ügyében a Siófokhoz hasonlóan sekély medrű Balatonlellén és Balatonfenyvesen is.

Mégsem vesz luxusvitorlásokat a Honvédség

Meggondolta magát a Magyar Honvédség, mégsem akar 8.7 millió forintos vitorlásokat vásárolni a Balatonra. Még áprilisban derült ki, hogy a Honvédség Rekreációs, Kiképzési és Konferencia Központjának balatonakarattyai telephelyére két, hatszemélyes Balaton 25 típusú vitorlást szeretne vásárolni, amelyek egyenként nagyjából 8,7 millió forintba kerülnek. Ezt hánytorgatta fel a parlamentben Simicskó István honvédelmi miniszternek Schmuck Erzsébet, LMP képviselője. Az ellenzéki politikus "Tényleg luxusvitorlások beszerzésével kell kezdeni a hazai haderófejlesztési programot?" című kérdésére válaszolva a miniszter a következő, rövid írásbeli választ adta (a választ teljes terjedelemben közöljük):

Kikötőkkel szórják tele Budapestet a vizes vb-re

a vb-t lebonyolító BP2017 nonprofit Kft. 378,5 millió forintért rendelt nyolc hajót, pontosabban "Vízi személyszállítási szolgáltatást" a MAHART- PassNave Kft.-től; 495 millióért szerzett be úszódokkokat, négy helyszínre összesen nyolc darabot, szintén a MAHART- PassNave Kft.-től; ezekhez a partra épített részeket az Magyar Nemzeti Vagyonkezelő 116,5 millió forintért építteti T-Komfort Kft.-vel amelyek műszaki ellenőrzését pedig az Orient 9001 Kft. végezheti el, 2,9 millióért. Összesen tehát közel 993 millió forintért épülnek kompkikötők Budapestre a vizes vb alkalmából.

Feljelentést tett Siófok polgármestere a Csuka II. miatt

Lengyel Róbert, Siófok polgármestere büntetőfeljelentést tett hűtlen kezelés gyanúja miatt a Csuka II. névre keresztelt hajó ügyében - közölte az önkormányzat sajtóosztálya. A hajót 2013-ban vásárolta meg az önkormányzat cége nettó 3 millió forintért, majd ugyanennyiért felújíttatta. A képviselőtestület legutóbbi ülésén hozott döntése értelmében 700 ezer forintért eladták a hajót.

Balatoni vitorlásokat vesz a honvédség

A Hajozas.hu számolt be arról, hogy a Magyar Honvédség két darab vitorlás hajót tervez beszerezni a Balatonra. A lap a honvédség közbeszerzési dokumentuma alapján azt írja: két olyan vitorlásra van szüksége a honvédségnek, amelyek legalább hatszemélyesek, és benzinüzemű, négyütemű motor hajtja őket.
Találatok: [11]  Oldalak:   1 2   >  >>