language

Intézmények:

Építési és Közlekedési Minisztérium highlight_off

Kulcsszavak:

klientúra highlight_off

Építési és Közlekedési Minisztérium

(korábban: Építési és Beruházási Minisztérium) (röviden ÉKM) Magyarországon az ötödik Orbán-kormány építési beruházásokkal és közlekedéssel foglalkozó minisztériuma. Élén az építési és közlekedési miniszter, Lázár János áll.

A minisztérium az állami beruházásokért, építésgazdaságért, építésügyi szabályozásért, építéshatósági ügyekért, településfejlesztésért, településrendezésért, településkép védelméért, területrendezésért és pár kivétellel a kulturális örökség védelméért felel. 2022. november 22-étől, mint ÉKM a minisztériumhoz tartoznak a közlekedési ügyek is, így többek között a közlekedési hálózati infrastruktúra fejlesztése, vasút fejlesztése és a közszolgáltatás keretében elvégzendő helyközi személyszállítási szolgáltatás megrendelése.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [18]  Oldalak:   1 2   >  >>

Az állam fejleszt, Mészáros Lőrinc profitál Hévízen

Új állami cég alakult a a Hévízi Tófürdő felújítására. Ez jól jön a felcsúti százmilliárdos ottani szállodáinak.

Érik a vasúti privatizáció terve, a NER-milliárdosok pedig már dörzsölhetik a tenyerüket

Az autópálya-üzemeltetéshez hasonlóan koncessziós megoldással vonhat be tőkét a kormány a vasútfejlesztésbe. A vasút magánosítására készült ötletbörzének egy szűk kör lehet a nyertese.

Néhány fidelitasos megmutatta, hogyan kell a NER-ben sokmilliárdos cégbirodalmat építeni

Milliárdos állami támogatások és megrendelések egyengették a Fidelitas egy maroknyi csapatának útját, hogy hat év alatt a nulláról építsen fel egy nagy vállalatcsoportot, háttérben a legfelsőbb politikai körökből érkező mentorokkal.

Ilyen lesz a Mészáros-féle szuperbank új székháza

Az MBH Bank fiókokat zár be, de az új székház három tornyából kettőt 2026 végére felépítene. Az országos tervtanács még nem engedte át a terveket.

Folytatja a Fertő tavi beruházást a kormány, kiírták az új közbeszerzési eljárást

Egyszer a túl sok kérdés, egyszer pedig pénzhiány miatt vonták vissza a Fertő tó partjának beépítésére vonatkozó közbeszerzési eljárást. Most azonban újra nekifutottak: az Építési és Közlekedési Minisztérium hirdetménye pénteken jelent meg a közbeszerzési értesítőben. Ahogy azt Lázár János nyáron egy videóban bejelentette, csökkentett tartalommal, de mindenképp folytatják az építkezést a tónál, ahol egy éve állnak a munkálatok.

Katonai célú beruházássá nyilvánította a Déli Körvasutat a kormány

A kormány az Ukrajna területén fennálló fegyveres konfliktusra hivatkozva próbálja kicselezni a civileket: egy friss kormányrendelet katonai célúvá minősítette a Déli Körvasút beruházást. Újbuda Önkormányzata mellett az érintett lakosokból álló egyesület, a POPÉK ugyanis korábban bírósági eljárás során sikeresen támadta meg a gigaberuházás környezetvédelmi engedélyét – emiatt a projekt jelenleg is áll. Az új környezeti hatásvizsgálati eljárásban viszont a katonai célúvá nyilvánítás következtében veszélybe kerül a civilek és az önkormányzat által kiharcolt azonnali jogvédelem. Sőt, az érintettek az ügyféli státuszukat is elveszíthetik.

A kormányhivatalok egyengetik a NER-nyomulás útját

Hogyan foglalnak teret a NER-közeli körök a Balatonnál, esetenként bírósági ítéleteken, törvényi tiltásokon, rendeleteken is átlépve, újabban ezt már nyíltan is felvállalva? A Narancs.hu cikksorozatában a nagy nyomulás hátterével, módszereivel foglalkozunk, arra keresve a választ: hogyan jutottunk el a máig, amikor már-már a NER maga a törvény. Mostani cikkünkben arról írunk: bár a kormányhivatalok is nagyon „igyekeznek” egyengetni a nyomulás útját, a Lázár-féle minisztérium friss építésitörvény-tervezete tovább „egyszerűsítheti” a fideszes körök balatoni térfoglalását.

Potom 42 millióba került, hogy az „Érik a szőlő” szóljon a 37-es főút egy szakaszán

Az útszakaszt már tavaly átadták, de csak most derült ki, hogy mennyivel dobta meg a 37-es főút fejlesztésének költségeit az az elképzelés, hogy zenéljen az útburkolat, amikor végighajtanak rajta. Az uniós közbeszerzési értesítőbe feltöltött dokumentum szerint 42,4 millió forintos pluszkiadást jelentett ez a korábban nem tervezett munka. A kivitelező Szíjj László cége, a Duna Aszfalt volt. Magyarországon egyébként ez a második út, ami zenél.

Tavaly átadták, most 36 milliárd fölé drágult a déli összekötő vasúti Duna-híd felújítása

A Duna Aszfalt 2019-ben nyerte el a projektet, amelyben Mészáros Lőrinc egyik cége volt az egyik alvállalkozó. A hídfelújítás 85 százalékát az Európai Unió állta. A felújított vasúti Duna-hidat tavaly nagy csinnadrattával átadták, néhány napja azonban tovább drágult egy közbeszerzési tájékoztató szerint. Ráadásul a híd három vágányából csupán kettő használható, a harmadikat majd csak a Déli Körvasútba kötik be.

Milliós havi tiszteletdíj Kiss-Rigó püspöknek, így működik a Magyar Kertörökség Alapítvány

Megalakulása óta már több mint egymilliárd forintnyi állami támogatást ítéltek meg a Magyar Kertörökség Alapítványnak (MKA), melynek kilenc kuratóriumi tagja közül négyen lemondtak tiszteletdíjukról, így tett Guller Zoltán is. A többiek – mások mellett Kiss-Rigó László püspök, vagy a Rose d’Or nevű szuperjachtot megvásárló Euroleasing vezére – osztozik az évi 70 milliós juttatáson. Az MKA most egy 69 milliós megbízást kapott a Guller által vezetett Magyar Turisztikai Ügynökségtől, Tokaj-Hegyalja kertörökségéről és kertpotenciáljáról kell írniuk egy tudományos művet. Az alapítvány egyelőre még csak a feltárás szakaszában tart, de szorítja őket az idő, mivel szeptember 30-ig kész kellene lenniük.
Találatok: [18]  Oldalak:   1 2   >  >>