language

Akták:

BKV-Alstom metrókocsik highlight_off

Lapok:

NOL (Népszabadság) highlight_off

BKV-Alstom metrókocsik

BKV-Alstom metrókocsik

Egy 2005 nyarán indult közbeszerzési eljárás után 2006-ban Budapest szerződést kötött a francia Alstom céggel a 2-es és 4-es metró szerelvényeinek legyártására. A hatóságok azonban minőségi kifogások miatt megtagadták a kocsik üzemeltetéshez szükséges engedélyek kiadását, ezért Budapest időbeli teljesítés hiányában felbontotta a szerződést. A kontraktus azonban többek között köti, hogy ha a metrószerelvényeknek nem sikerül megszerezni az engedélyeket, az Alstom azért nem tehető felelőssé. Ez alapján fordult az Alstom a nanterri bírósághoz, amely első fokon jogatlannak ítélte a főváros szerződésbontását és megtiltotta a bankoknak, hogy lehetővé tegyék a BKV számára a teljesítési garanciák lehívását és a közlekedési vállalalt által kifizetett előleg visszafizetését.

 

2015 végén a fővárosi önkormányzat ideiglenes vizsgálóbizottsága nyúlt újra hozzá az ügy közbeszerzésének szabálytalanságaihoz. A testület 2016 januárjában megállapította, hogy az eljárásnak "nehezen lehetett volna" más nyertese, mint az Alstom. A brit Súlyos Csalások Elleni Hivatal 2018 december végi közleménye szerint három Alstom-vezetőt bűnösnek találták abban, hogy megvesztegették a Litvániai Erőmű tisztviselőit és vezető litván politikusokat. Megállaptották: "Az Alstom-csoporton belül széles körben elterjedt a korrupció kultúrája." A vizsgálat során több mint 30 országgal, köztük Magyarországgal működtek együtt. A nyomozás kiterjedt Magyarországra is a budapesti metrókocsik kapcsán, de ezt a nyomozást felmentéssel lezárták. Az M2 és M4 metróvonalakra kiírt közbeszerzési eljárás során megkötött szállítási szerződésekkel kapcsolatos magyar nyomozásban a Központi Nyomozó Főügyészség hat személyt hallgatott ki gyanúsítottként. 2019 áprilisában a Központi Nyomozó Főügyészség gazdálkodó szervezet önálló intézkedésre jogosult dolgozójának kötelessége megszegésére irányuló vesztegetés bűntette miatt emelt vádat négy személy ellen a Fővárosi Törvényszéken. A vádirat szerint a francia Alstom cég megvádolt vezető tisztségviselője a BKV által az M2-es és M4-es metróvonalakat érintő járműbeszerzésre 2005 júniusában kiírt közbeszerzési eljárásban az Alstom vezette konzorcium győzelme érdekében a közbeszerzési eljárás eredményét befolyásolni képes ismeretlen személyt vagy személyeket milliós nagyságrendű euró átadásával vesztegetett meg.

Kép forrása: Index

Támogass minket rendszeres adományoddal,

hogy a korrupciós ügyek ne tűnjenek el a süllyesztőben!

NOL (Népszabadság)

A Népszabadság Magyarország legnagyobb országos politikai, közéleti napilapja volt 2016. októberi megszűnéséig. Az újság a rendszerváltásig az MSZMP központi lapjaként működött, a jogutód Magyar Szocialista Pártnak a hozzá kötődő Szabad Sajtó Alapítvány révén 2015-ig jelentős befolyása volt a lapra. 1990. szeptember 1-jétől a lapot a Népszabadság Rt. adta ki. 2003-ban a lap fő tulajdonosa a svájci Ringier magyarországi leányvállalata, a Ringier Kiadó Kft. lett. 2014 januárjában a Ringier és az Axel Springer-Budapest Kiadói Kft. fúziója miatt a Gazdasági Versenyhivatal döntése nyomán a portfólió egy részét (regionális lapok és országos média mellett a Népszabadságot kiadó cég 70,4%-át) az osztrák Vienna Capital Partners vette át, amelynek fő tulajdonosa Heinrich Pecina osztrák üzletember. Pecina médiacége, a Mediaworks 2015-ben az MSZP pártalapítvány és a munkatársak egyesületének tulajdonrészét is megszerezte. 2016. október 8-án a kiadó gazdasági okokra hivatkozva felfüggesztette a lap kiadását. Október 25-én Pecinától a Mészáros Lőrinchez köthető Opimus Press Zrt.-hez került a Népszabadságot is tulajdonló Mediaworks Hungary Zrt. részvényeinek 100%-a, emiatt sokan politikai nyomásgyakorlást látnak a lap bezárása mögött.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [13]  Oldalak:   1 2   >  >>

„Csak az ügyvédek járnak jól” – milliárdos pofonba futhat a BKV

A BKV ismét többmilliárdos metróper elé néz, ha az itthoni Közbeszerzési Döntőbizottság vagy a brüsszeli Európai Bizottság elmeszeli az M3 jármű-felújítási tenderét, miközben az előző nagy metróprojekt jogvitáit sem sikerült még teljesen lezárni. Az ügyvédi iroda mindenesetre ugyanaz: a Fidesz-közeli Perenyei és Társa.

Árnyékból lőnek fapuskával!

A fékek megfelelnek az előírásoknak, a kerék nem laposodik az átlagosnál jobban, az M4 metróvonal átadása már nem a szerelvényeken múlik – állítja Deák László, az Alstom Hungária Zrt. vezérigazgatója, aki azonban a múlt helyett a jövő lehetséges projektjeit fürkészi: köztük a főváros következő metrótendereit, a cég vasúti informatikai fejlesztéseit, illetve a paksi bővítést.

Mennyiben fogadna most Tarlós az Alstomra?

40 éve van napirenden a 4-es metró építése, ezalatt egyetlen határidőt, költségvetést sem sikerült tartani, az 1998-ban 137 milliárdra becsült költséget tavaly már 370-nek mondták. Ráadásul ezer kivitelezői követelés vár elbírálásra, köztük a metró áramellátását és biztonsági berendezéseit kiépítő Siemens 10 milliárdos tétele. De jelentős pénzügyi kockázatot rejt az újra aláírt Alstom-szerződés is.

A fék még mindig csúszós

Tizenkét pontos javaslatcsomagot raktunk le a tárgyalóasztalra, amelyből tizenegyet elfogadott az Alstom vezérigazgatója. Az egyetlen vitatott kérdés pedig kívül esik a főváros hatáskörén, ez ugyanis a korábbi szerződés vis ma ior pontjára vonatkozik – adott a korábbinál némiképp bővebb tájékoztatást Tarlós István főpolgármester a Fővárosi Közgyűlés tegnapi ülésének szünetében az előző délután folytatott egyeztetésről.

Még nincs megegyezés Alstom-ügyben

Megállapodás közelébe jutott a fővárosi önkormányzat és a metrókocsikat gyártó francia Alstom, miután a főpolgármester meghívására ma délután Budapesten tárgyalt Tarlós Istvánnal a cég elnök-vezérigazgatója, Patrick Kron.

Tarlós újratárgyalna az Alstommal

Tarlós István és csapata új tárgyalásokra hívta az Alstom vezetőségét. A hír aligha meglepő annak fényében, hogy szerdán hirdetnek ítéletet a bankgarancia ügyében indított perben.

Tarlós: 'Hazugság, hogy megállapodtunk volna az oroszokkal'

Közönséges hazugságnak nevezte Tarlós István főpolgármester az Alstom cég egy francia bíróságon tett állításait, amik szerint megegyeztek volna az oroszokkal metrókocsik gyártásáról.

Pénzt ígér az elszámoltatási biztos

A fővárosi vezetés kormánybiztos segítségét kérte a metrókocsi-szerződés értelmezésében. Budai Gyula gyors munkát ígért, és pénzt. Utóbbi ígéretét azonban nehéz lesz tartania.
Találatok: [13]  Oldalak:   1 2   >  >>