language

Akták:

MÁV Cargo privatizáció highlight_off

Lapok:

NOL (Népszabadság) highlight_off

MÁV Cargo privatizáció

MÁV Cargo privatizáció

A MÁV Cargo privatizációjára a MÁV Zrt. 2007 május végén írt ki pályázatot. Az eljárás során a 12 induló közül 102,5 milliárd forintos ajánlatával a Rail Cargo Austria (RCA) és partnere a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) került ki győztesen.

 

 

 

NOL (Népszabadság)

A Népszabadság Magyarország legnagyobb országos politikai, közéleti napilapja volt 2016. októberi megszűnéséig. Az újság a rendszerváltásig az MSZMP központi lapjaként működött, a jogutód Magyar Szocialista Pártnak a hozzá kötődő Szabad Sajtó Alapítvány révén 2015-ig jelentős befolyása volt a lapra. 1990. szeptember 1-jétől a lapot a Népszabadság Rt. adta ki. 2003-ban a lap fő tulajdonosa a svájci Ringier magyarországi leányvállalata, a Ringier Kiadó Kft. lett. 2014 januárjában a Ringier és az Axel Springer-Budapest Kiadói Kft. fúziója miatt a Gazdasági Versenyhivatal döntése nyomán a portfólió egy részét (regionális lapok és országos média mellett a Népszabadságot kiadó cég 70,4%-át) az osztrák Vienna Capital Partners vette át, amelynek fő tulajdonosa Heinrich Pecina osztrák üzletember. Pecina médiacége, a Mediaworks 2015-ben az MSZP pártalapítvány és a munkatársak egyesületének tulajdonrészét is megszerezte. 2016. október 8-án a kiadó gazdasági okokra hivatkozva felfüggesztette a lap kiadását. Október 25-én Pecinától a Mészáros Lőrinchez köthető Opimus Press Zrt.-hez került a Népszabadságot is tulajdonló Mediaworks Hungary Zrt. részvényeinek 100%-a, emiatt sokan politikai nyomásgyakorlást látnak a lap bezárása mögött.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [12]  Oldalak:   1 2   >  >>

Papcsák „drámai céghálója”

A sanghaji világkiállítás magyar pavilonja esetén hűtlen kezelés, a H1N1 elleni vakcinát gyártó Omninvest Kft. ellen pedig jogosulatlan gazdasági előny megszerzése miatt tett-tesz feljelentést a Kehi.

Házkutatásokat tartottak Ausztriában a MÁV Cargo-privatizáció ügyében

A Budapesti Ügyészség kérésére házkutatásokat tartottak hétfőn Ausztriában a volt MÁV Cargo (jelenleg Rail Cargo Hungaria) privatizációjának ügyében - jelentette egy osztrák gazdasági hetilap.

Csepi szerint nem lesz baj a MÁV Cargo-eladással

Továbbra is bizakodó a MÁV Cargo privatizációs szerződésével kapcsolatban a közlekedési tárca. A versenyhivatal, a vasúti hivatal és a számvevőszék kifogásai között a minisztérium nem talált a cég értékesítését érdemben befolyásoló észrevételt.

Vakvágányra futhat a MÁV Cargo eladása

Erősen kérdéses, hogy végigvihető-e a mostani formájában a MÁV Cargo privatizációja - derül ki a versenyhivatal és a már megszüntetett vasúti hivatal Miniszterelnöki Hivatalnak írt leveléből.

Pelle János: A Cargo mint a nyilvánosság terhe

Az MTV kuratóriumában az SZDSZ-t képviselő Kozák Márton általában véve a médiát, konkrétan pedig a Schmidt Máriával készült és a hvg.hu-n közölt interjú szerzőjét teszi felelőssé azért, hogy nem cáfolta meg "helyből" a MÁV Cargo privatizációs botrányáról az osztrák sajtóban megszellőztetett s egyes magyar politikai és gazdasági köröknek kellemetlen állításokat (A Cargo-sztori és a sajtó, április 29.). A kifogásolt interjú készítőjeként reflektálok az írására.

Kozák Márton: A Cargo-sztori és a sajtó

Elgondolkodtató interjút olvastam nemrég. Ebben csak úgy érintőlegesen, mintegy a kormányzati hazudozást, fejetlenséget és korrupciót illusztrálandó beszélt Schmidt Mária a MÁV Cargo-ügyről, megemlítve, hogy "kétmilliárdos sikerdíjat kapott valaki, akiről azt sem tudjuk, kicsoda", akivel a MÁV vezetői állítólag nem is találkoztak, holott állítólag a tanácsadójuk volt (hvg.hu, április 16.).

A rendőrség körülnéz a filléres milliárdosoknál

A rendőrség mellett a nemzetbiztonsági hivatal is vizsgálja a MÁV Cargo privatizációs sikerdíjának ügyét. Mint megírtuk: a Geuronet Bt.-nek az adásvétel sikeres zárása után 1,9 milliárd forintnyi euró jár a nyertes vevőtől, a Rail Cargo Austriától.
Találatok: [12]  Oldalak:   1 2   >  >>