language

Személyek:

Kikina Artúr highlight_off

Akták:

Püspökladány-Biharkeresztes vasútvonal felújítása highlight_off

Kikina Artúr

Az Építési és Közlekedési Minisztérium vasútépítésért felelős eddigi helyettes államtitkára, ő látja el 2024. január 15-től a pályaműködtetési vezérigazgató-helyettesi és a beruházási vezérigazgató-helyettesi feladatokat a MÁV Zrt.-nél. Kikina Artúr okleveles építőmérnök, felsőfokon beszél ukrán és orosz nyelven, korábban a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vasútfejlesztési igazgatója volt. A Szabad Európa Mészáros Lőrinc embereként írta le.

Püspökladány-Biharkeresztes vasútvonal felújítása

Püspökladány-Biharkeresztes vasútvonal felújítása

A  Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. 2019-ben írt ki közbeszerzést az 54 km-es Püspökladány-Biharkeresztes vasútvonal korszerűsítésére. A több, mint 47 milliárd értékű beruházást fővállalkozóként a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó R-Kord Kft. és a Strabag Rail Kft. konzorciuma nyerte el. 

A korszerűsítési munkálatok 2020 őszén kezdődtek és legkésőbb 2022 év végén kellett volna átadni a vasútvonalat, a munkálatok azonban megcsúsztak. Mivel a beruházás nagyrészt EU-s forrásokból valósul meg, a korszerűsítésnek legkésőbb 2023. év végéig meg kell történnie, ellenkező esetben a projekt eleshet az uniós támogatástól. A hírek szerint az R-Kord a kifizetésekkel is késlekedik: több alvállalkozó is tíz- és százmilliós nagyságrendű adósságokról számolt be. Mészáros cége emellett 2023 elején indoklás nélkül szerződést bontott egyik kivitelezőjével, a Homlok Zsolthoz köthető VASÚTVILL Kft-vel, melynek köze lehet a vállalkozó és Homlok-Mészáros Ágnes válásához is. A beruházás körüli szabálytalanságok az Integritás Hatóság figyelmét is felkeltették: elmondásuk szerint „értesültek, és figyelemmel kísérik” a felújítással kapcsolatos anomáliákat. 

Találatok/oldal: Listázási sorrend: