language

Kulcsszavak:

klientúra highlight_off

Intézmények:

Ripost Média Kft. highlight_off
Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [25]  Oldalak:   1 2 3   >  >>

Folytatódik a NER balkáni médianyomulása, most egy Mészáros-közeli cég terjeszkedik

Az Atmedia, amely idehaza például a köztévék és a TV2 reklámidejével sáfárkodik, a jövőben Orbán Viktor szövetségeseinek segíthet be külföldön, mint korábban más kormányközeli cégek.

Négymilliárd forintnyi euró ment Magyarországról a szlovén jobboldali SDS pártsajtójának egy helyi lap szerint

Nemcsak az eddig vélt négymillió, hanem legalább 12 millió eurót (mai árfolyamon durván 4,4 milliárd forintot) toltak bele magyar kormányközeli cégek olyan szlovén médiacégekbe, amik az SDS nevű jobboldali párt propagandáját csinálják – írja a szlovén oknyomozó portál, a Necenzurirano. A portál dokumentumokra hivatkozva azt írja, 2017 és 2020 között legalább 12 millió euró érkezett Magyarországról a szlovén SDS párthoz vagy a párthoz köthető cégekhez. Mint írják, a szlovén R-Post-R nevű médiacég főszerepet játszik a párt propagandájában. Ezt a céget Schatz Péter alapította, aki korábban az MTVA üzleti és termékfejlesztési igazgatója volt, és akinek korábban a Ripost is az érdekeltségébe tartozott. Az oknyomozó portál szerint az R-Post-R nevű céget Schatz vélhetően csak azért hozta létre, hogy a magyar pénzek ide folyhassanak be.

Pár ábra megmutatja, hogy mennyire nem a piacról él a kormányközeli média

A Mediaworksnek több mint kétezer vevője volt tavaly év végén, de a pénz háromnegyedét az állami hirdetéseket elosztó New Land Mediától várták.

688 milliós veszteséggel került a fideszes médiaholdingba a Ripost

Május 31-ig, vagyis péntekig kellene leadnia minden magyarországi cégnek a nyilvános éves beszámolóját, így lassan el lehet kezdeni turkálni a vállalatok pénzügyeiben. Az egyik érdekes terület például a jobboldali, kormányközeli sajtó, amely egy nagyon érdekes átalakuláson ment át tavaly, hiszen a legtöbb fideszes médiaorgánumot egy alapítványba csomagolták azok tulajdonosai, amelyet a kormány gyorsan nemzetstratégiai jelentőségűvé is minősített , nehogy a Gazdasági Versenyhivatal elkezdjen kekeckedni a jelentős piaci erőt egy kézben összpontosító alapítvánnyal.

Vége, a fideszes média hivatalosan is birodalommá alakult

Lezárult a Fidesz-közeli médiumok vállalatcsoporttá alakulása, a csoport uralkodó tagja, Mészáros Lőrinc volt érdekeltsége, a Mediaworks közzétette ennek tényét a cégközlönyben. Május 14-ei hatállyal elismert vállalatcsoport uralkodó tagja lett Mészáros Lőrinc felcsúti dollármilliárdos volt médiaérdekeltsége, a Mediaworks Hungary Zrt. – derül ki a cégközlöny május 28-ai számából. A vállalatcsoport alárendelt tagja 28 darab további médiavállalkozás, amelyek mind a KESMA (Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány) nevű, Fidesz-közeli médiaalapítvány tulajdonában állnak. A Mediaworks életében más fontos változások is történtek ezzel egyidejűleg. Tulajdonosa április 30-ai hatállyal közvetlenül a KESMA lett, amely addig az Opus Press Zrt-n keresztül birtokolta. A Mediaworks igazgatóságából kikerült Pintér Andrea, helyét Kálmán Erika vette át. Vélhetően ugyanarról a Kálmán Erikáról van szó, aki volt már ebben a pozícióban: Kálmán Heinrich Pecina bizalmi embereként dolgozott együtt az osztrák üzletemberrel a BorsodChemnél, a Vienna Capital Partnersnél, majd a Mediaworksnél is.

Tévéje, műsorgyártója és hetilapja már van az új kormányközeli alapítványnak

Nagyon úgy tűnik, hogy még az idén le akarjak zavarni a Fidesz-közeli média teljes szervezi átalakítását. Erre utal legalábbis, hogy az egyes médiumokat rohamtempóban kezdték el bepakolni a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) alá. Alig egy héttel azt követően, hogy szinte minden jelentősebb, kormányhoz közelálló médiatulajdonos felajánlotta ilyen jellegű érdekeltségeit az alapítványnak, több cégnél már meg is történt a tulajdonosváltás.

Több mint 30 milliárdos ajándékot kapott oligarcháitól a NER

Összeszedtük, hogy a Fidesz-közeli vállalkozók közül ki mennyit költött azokra a médiumokra, amelyeket most ingyen adott át egy alapítványnak.

Villámgyorsan felállt a Fidesz Központi Tájékoztatási Hivatala

Hívhatjuk ahogy akarjuk, a lényegen nem változat: Mészáros Lőrinc, Habony Árpád, Schmidt Mária, Száraz István, Andy Vajna és még pár jobboldali médiatulajdonos beállt szépen a sorba, önként és dalolva ajánlva fel javarészt állami hirdetésekből fenntartott portékájukat.

Meddig élnek vissza az állami milliárdokkal? Bulvárpápa a kormánypropaganda szolgálatában

A hirdetési bevételek tükrében ez persze nem meglepő: a MATESZ által nem auditált, így ködbe vesző példányszámmal rendelkező Ripost hirdetési adatbázisát az Index tavaly nyáron szerezte meg: kiderült belőle, hogy a 2016 januárja és novembere között megjelenő hirdetések több mint 96 százaléka állami cégektől vagy a Miniszterelnöki Kabinetirodától származott.
Találatok: [25]  Oldalak:   1 2 3   >  >>