language

Kulcsszavak:

kereskedelem highlight_off

Személyek:

Sánta János István highlight_off
Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [10]  Oldalak:   1

Trafikkoncesszió: évek óta nincs pályáztatás, egy ember szava dönt

Az állam 2015 áprilisa óta nem ír ki új trafikpályázatot, azóta mégis 601 trafik kapott engedélyt, és a kijelöléskor egy ember, a Nemzeti Dohánykereskedelmi Zrt. vezérigazgatójának szava dönt. A tavaly 3,6 milliárd forint nyereséget termelő dohányellátó nagykereskedő többségi tulajdonosa, a Tabán Trafik Sánta János érdekeltsége - aki viszont a dohányzást felmenő rendszerben teljesen betiltani, a trafikok számát pedig csökkenteni szándékozó Lázár János holdudvarához tartozik.

Egy oligarcha felemelkedése

A Sánta Jánoshoz kötődő Tabán Trafik Zrt. és a pécsi BAT konzorciumát támogatja a kormány, amikor a nemzeti dohányellátóval átszervezi a nagykereskedelmet. A több mint 80 százalékos adóteherrel együtt mintegy félezer milliárd forintos bruttó árbevételű üzlet fő kedvezményezettje Sánta János lehet.

A kormány most a dohánymultikat szívatja meg

A Fidesz újabb különadót vet ki, amellyel ezúttal a multinacionális dohánygyártókat sarcolja meg, míg a hazai dohánygyártó Continentalra csak elenyésző teher jut. Dobozonként 70-80 forinttal drágulhat a cigaretta, és tovább nő a feketepiac.

500 trafik egyetlen kézben

Több mint 500 trafik kerülhet júliustól a hódmezővásárhelyi székhelyű Continental-csoportot vezető Sánta János közvetlen közelébe, aki tevékeny szerepet vállalt a trafiktörvény kialakításában. Sántának köszönhetően Szegeden van már "trafikosok utcája" is, a koncessziókból pedig jutott a vele rokoni kapcsolatban álló Csíkos Attilának, a Szeplast Zrt. vezetőjének, a milliárdos műanyagipari vállalkozó rokonainak, de még nyugdíjas takarítónőjének is.

Ők a trafikbuli legnagyobb nyertesei

Öt trafik - összesen ennyi dohányboltot nyithat júliustól egy ember a szabályok szerint. Az egyre szaporodó trafikcégek nyilvános adataiból azonban úgy tűnik, hogy ez az elv a gyakorlatban sérül. Különböző családokhoz és cégekhez kötődő hálózatok fogják össze több tucat trafik üzemeltetési jogait. A legnagyobb befolyással rendelkező trafikosok között ott van a Sárkány Centert üzemeltető cég és a Continental Dohánygyár vezetőihez kötődők is.

Matolcsyék és a Continental: 2009-ben kezdték előkészíteni a trafiktörvényt

Amikor 2009-ben a még a legkisebb éjjelnappaliban is hegyekben állt a malbilight, nem sok dohányos aggódott azért, hogy hol veszi majd meg a cigit, és a trafikosok sem tartottak tőle, hogy kihúzzák alóluk az üzletüket.

Sánta: Reméljük, sokan nyertek

Nem tudja, hogy a trafikpályázatnak hány, a Continental dohányipari csoporthoz köthető nyertese volt, de reméli, hogy sokan nyertek, mondta Sánta János, a cég tulajdonosa. Szerinte a sajtó botrányt akar kelteni, és eltúlozza az ügyet. És a multik is ellenzik az új rendszert.

Trafikok: Összeomolhat a legális dohánypiac

Drágábban, kisebb választékból rosszabb minőségű cigarettát vásárolhatnak majd a dohányosok a július 1-én nyitó trafikokban. A gyártók a legális piac összeomlásától tartanak, a kereskedők pedig attól, a megemelt árrés és a kibővített termékkör rontja az amúgy is gondokkal küzdő kisboltosok helyzetét.

Ha trafik, akkor Continental

A Continental dohánycéghez kötődő egykori és mai alkalmazottak, valamint azok rokonai szerte Magyarországon taroltak a trafikos pályázaton. Ott lesznek minden fontosabb városban és számos kisebb településen.
Találatok: [10]  Oldalak:   1