Kulcsszavak: |
|
Lapok: |
Schadl és Gazdi 35 éves dögszállítási koncessziót akarhatott, és erről Rogánnak kellett volna döntenie
Egy, az állati tetemek elszállításáról és kezeléséről szóló 35 éves koncesszió megszerzésén dolgozhatott 2021-ben Schadl György és köre.
Semmilyen közvetlen bizonyíték nincs arra, hogy Rogán segített volna nekik, de a koncessziókért felelős miniszterként alá tartozna a terület.
A nyomozati anyagban elég zavaros a történet, de a részletek alapján egyáltalán nem valószínűtlen, hogy legalább részben igaz.
Völner-Schadl ügy
Grécs László
Lázár János
Nagy Ádám
Rogán Antal
Schadl György
Atev Fehérjefeldolgozó Zrt.
Jövő Nemzedék Földje Alapítvány
Nemzeti Koncessziós Iroda
autópálya
gyógyszeripar
hulladéküzlet
klientúra
koncesszió
szerencsejáték
ügyészség
vagyonátadás / közérdekű alapítvány
végrehajtás
versenykorlátozás - kartell
vesztegetés
Ismét Lázár Jánoshoz kerülhetnek a dohánykoncessziók
A dohánykoncessziók Nagy Márton gazdaságfejlesztési minisztertől átkerülnének az Építési és Közlekedési Minisztériumhoz, vagyis Lázár Jánoshoz – derül ki a kormány oldalán nemrég megjelent rendelettervezetből, amit a K-Monitor vett észre. A mostani rendelettervezet az Építési és Közlekedési Minisztériumhoz telepítené a dohánytermék-kiskereskedelmi jogosultság átengedéséről szóló pályázattal, valamint a dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenység gyakorlására jogosító koncessziós szerződéssel kapcsolatos tevékenységeket. A rendelet indoklásában semmi magyarázat nincsen arra vonatkozóan, hogy miért van erre szükség.
Hadházy Ákos: Nem vizsgálják a hatóságok, hogy Palkovics László és a Mol összejátszottak-e
Hadházy Ákos országgyűlési képviselő korábban azért tett feljelentést, mert szerinte Palkovics László volt technológiai és ipari miniszter egy előadásában elszólta magát.
Az ügyészség cáfolja Hadházy Ákost, nem a Schadl-ügyről adtak tájékoztatást
Nagy nehezen, de megtudtam: még mindig nyomoznak a Schadl-ügy legsúlyosabb szálának ügyében – írta Hadházy Ákos egy szerdai Facebook-posztjában. Az ellenzéki politikus emlékeztet: noha a Magyar Bírósági Végrehajtói Kamara elnöke, Schadl György és Völner Pál volt igazságügyi államtitkár ellen a végrehajtói vesztegetés ügyében már vádat emeltek, „a jelek szerint a Nyomozó Főügyészség még mindig nem tudja, ki lehet Tóni, Barbara és Ádám, akikkel a korrupt végrehajtó ismerőse egy 30 éves buliról beszélt.”
Hulladékbiznisz: tényleg a Molra szabták a koncessziót? Az érintettek cáfolnak, Hadházy feljelentést tesz
A független képviselő szerint Palkovics László miniszter visszaélt a hivatali hatalmával, és kifejezetten a Mol-csoport számára írták ki a 35 éves hulladékgazdálkodási koncessziót. A Technológiai és Ipari Minisztérium szerint ez valótlan állítás, semmi ilyen nem történt.
A nagy autópálya-koncesszió: Lázár János és Rogán Antal egymásra lesz utalva
Mészáros Lőrincék 35 évre elnyerték a nagy sztrádakoncessziót. A történet körül rengeteg kérdés merült fel. Ahogy megy előre az idő, kezd körvonalazódni a projekt pár eleme. Sőt, a győztesek már a banki finanszírozást is próbálják szervezni. Eközben a koncessziót felügyelő Rogán Antal mellett már Lázár János építési és beruházási miniszternek is lett feladata. Néhány furcsaságra szeretnénk rávilágítani.
Több mint ezer kilométernyi autópálya kerül ki a magyar állam keze alól
A kormány által korábban kiírt koncessziós eljárás eredményeképpen 1237 km gyorsforgalmi útszakasz üzemeltetési feladatát adja át az állam szeptember 1-től – írja a Magyar Közút Nonprofit Zrt. közleményében.
Autópálya-koncesszió 35 évre
Mészáros Lőrinc
AKA Zrt.
M6 Duna Autópálya Konzorcium (M6DA)
M6 Tolna Konzorcium
Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő (MKIF) Zrt.
Magyar Közút Nonprofit Zrt.
MAK Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt.
Nemzeti Koncessziós Iroda
Themis Magántőkealap
állami/önkormányzati szerződések
autópálya
koncesszió
útépítés
üzemeltetés
Vizsgálja az Európai Bizottság a 35 évre szóló autópálya-koncessziót
A DK-s Rónai Sándor Európai Bizottságnak küldött levele nyomán, az Európai Bizottság vizsgálja az autópálya-koncessziót, amit 35 évre szóló szerződéssel Mészáros Lőrincék konzorciuma, a Themis nyert meg – derül ki a képviselő Facebook posztjából.
A NER rárepült a hulladékbizniszre
A Mol Nyrt., Mészáros Lőrinc és Pintér Sándor bizalmi köre is vásárolt mostanában hulladékos cégeket. Pedig az elmúlt fél évben nem sok minden történt a 35 éves hulladékkoncesszió és az ezzel járó nagy központosítás ügyében. A Mol Nyrt. szeretné konszolidálni a piacot, de a különböző hulladékáramokban (vas, papír, műanyag, bio, gumi, üveg) lehetnek majd kiemelt partnerei is, talán ezért is indult meg már most a tülekedés.
A MOL hulladékkoncessziója
Mészáros Lőrinc
Pintér Sándor
Sipos Gyula
Tasnádi László
A.B.Y.11 Kft.
Central European Opportunity Magántőkealap
Envirotis Kft. Status Next Magántőkealap
Equilor Alapkezelő Zrt.
Global Refuse Holding Zrt.
Greenpet Recycle Kft.
MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.
hulladéküzlet
koncesszió
A kormány nem titkolhatja tovább, hogy mi alapján döntött a 35 éves sztrádakoncesszió mellett
Két per zajlik, az egyik gyorsforgalmi utakról a másik a hulladékgazdálkodásról, az első bírósági ítélet lett immár jogerős. A Nemzeti Koncessziós Irodának 15 napon belül ki kell adnia a döntést megalapozó számításokat.