Nem sérti a magyar reklámadó az állami támogatásról szóló közösségi szabályokat - ezt mondta ki csütörtökön az Európai Bíróság az MTI beszámolója szerint, megsemmisítve az Európai Bizottság ezzel kapcsolatos korábbi határozatát.
A világ legnagyobb szemfényvesztéseinek toplistájába esélyes a Fidesz-kormány multiellenes retorikája. Számításaink szerint a célzottan jóárasítottnak tűnő növekedési adóhitelnek, plusz az előzetes adójóváírásnak, és persze saját (naná hogy Big Four) könyvvizsgálói kreativitásának köszönhetően akár 1,3 százalékra is lefaragható az amerikai multi General Electric magyar leányának társasági adókulcsa. Ráadásul négyezer milliárd forintos, javarészt Svájcból importált adóalap után adózhat így Magyarországon az amerikai multi.
A Bizottság részletes vizsgálatot indított annak megállapítására, hogy a Magyarország által 2014 júniusában bevezetett reklámadó megfelel-e az uniós állami támogatási szabályoknak. A Bizottságot különösen az aggasztja, hogy a 0%-tól 50%-ig terjedő progresszív adókulcs szelektív előnyt – és ezáltal tisztességtelen versenyelőnyt – biztosíthat bizonyos vállalkozásoknak.
Hivatalos vizsgálatot indított szerdán az Európai Bizottság annak feltárására, hogy összhangban vannak-e az állami támogatásokra vonatkozó uniós előírásokkal azok az adókedvezmények, amelyeket a tagállamok biztosítanak az Apple-nek, a Starbucksnak és a Fiat Luxemburgban bejegyzett Fiat Finance and Trade nevű pénzintézetének.
Megállapodhatott a Budapest Airport és a Ryanair, mert ma este már a kettes terminálról hirdeti járatait. Ők is adóforintokból reptetnek olcsón?
Magyarországot és hazai üzleti vállalkozásokat érintő több európai uniós vizsgálat és eljárás végére kerülhet pont a következő hónapokban, ezeknek számottevő költségvetési kihatásai lehetnek.