language

Akták:

Esztergom-Budapest vasútvonal highlight_off

Kulcsszavak:

vagyonosodás / vagyonnyilatkozat highlight_off

Esztergom-Budapest vasútvonal

Esztergom-Budapest vasútvonal

Az Esztergom-Budapest vasútvonal a MÁV 2-es számú. Aquincum és Pilisvörösvár között kétvágányú, Pilisvörösvártól Esztergomig egyvágányú. Ezen az 53 kilométeres vasútvonalon található Magyarország leghosszabb vasúti alagútja, a Kopár-hágói vasúti alagút. A vonalon 2013. december 15-től 2015. augusztus 19-ig felújítási munkák zajlottak. A Pilisvörösvár és Piliscsaba közötti vonalszakasz kivitelezője a Szemafor Konzorcium (A-Híd Építő Zrt., Vasútépítők Kft., H.F. Wiebe GmbH & Co. KG.), nettó 10,4 milliárd forint értékben. A Piliscsaba és Esztergom közötti vonalszakasz kivitelezője az Inflexió Konzorcium (Vasútépítők Kft., H.F. Wiebe GmbH & Co. KG, A-Híd Építő Zrt.) volt nettó 8,7 milliárd forint értékben. A 44,5 milliárd forintos projekt befejezése 2015. augusztus 20-a, azaz az eredeti határidőhöz mérten másfél év késéssel adták át a teljesen felújított vonalat. 2016-ban a vonal villamosításáról döntöttek, melyet a Strabag Vasútépítő Kft. vezette konzorcium (MVM OVIT Országos Villamostávvezeték Zrt.; TRSZ Kft.) végezhet nettó 33.697.563.411 forintért, a villamos felsővezeték Rákosrendező és Esztergom között 2017. végéig, a létesítmények többi része 2018-ig készülhet el. Utóbbi beruházás számos kiegészítő fejlesztést foglal magában: pl. átépítik Esztergom állomást, a felvételi épületet, tehervonati fogadó vágánycsoportot létesítenek, illetve áthelyezikaz autóbusz pályaudvart. A fejlesztések a NIG Zrt. beruházásában, uniós forrásból valósulnak meg.

 

A projektet sokan kritizálták, miszerint veszélyes, túlárazott és még a menetidő sem csökkent érdemben. miközben a teljes felújítás költsége mára elérte a 120 milliárd forintot. A vonalat naponta 8 ezer utas használja, összehasonlításképp a 3-as metró, melynek felújítására hasonló nagyságrendet vonakodik szánni a kormány, napi félmillió utassal üzemel.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [1]  Oldalak:   1

Mészáros Lőrinc előbukkant a 33 milliárdos esztergomi vasútfelújításnál is

Most is csak az derült ki, hogy a Jóisten tovább segíti Magyarország mintavállalkozóját, mivel kicsit nehezebben követhetően, de szerepet kapott az Esztergom-Budapest vasútvonal villamosításában is. Ez egy 33 milliárd forintos projekt, amit döntő részben uniós pénzből csinálunk. Eddig pedig azért nem tűnhetett fel, hogy Mészáros innen is jó eséllyel milliárdokat fog kapni, mivel ide alvállalkozóként vették be.
Találatok: [1]  Oldalak:   1