language

Lapok:

Akták:

Felcsúti kisvasút highlight_off

24.hu

A 24.hu mögött álló Central Médiacsoport Zrt. Magyarország egyik vezető médiavállalata. 2014-ben Varga Zoltán vállalkozó megvásárolta a finn tulajdonú Sanoma Media Budapest Zrt.-t. A Cégbíróság 2014. augusztus 31-i hatállyal Central Médiacsoport Zrt. néven jegyezte be az új onine és print médiavállalatot. 2018. május 15-től Mészáros Kinga vette át Varga Zoltántól a Central Médiacsoport vezérigazgatói feladatait. A tulajdonos, Varga Zoltán ettől kezdve az igazgatóság elnökeként vesz részt a munkában. A 24.hu-t a Central Digitális Média Kft. adja ki, a portál főszerkesztője Szigeti Péter.

A 24.hu mögött álló Central Médiacsoport Zrt. Magyarország egyik vezető médiavállalata. 2014-ben Varga Zoltán vállalkozó megvásárolta a finn tulajdonú Sanoma Media Budapest Zrt.-t. A Cégbíróság 2014. augusztus 31-i hatállyal Central Médiacsoport Zrt. néven jegyezte be az új onine és print médiavállalatot. 2018. május 15-től Mészáros Kinga vette át Varga Zoltántól a Central Médiacsoport vezérigazgatói feladatait. A tulajdonos, Varga Zoltán ettől kezdve az igazgatóság elnökeként vesz részt a munkában. A 24.hu-t a Central Digitális Média Kft. adja ki, a portál főszerkesztője Szigeti Péter.

Felcsúti kisvasút

Felcsúti kisvasút

A Népszabadság 2012 nyarán írta meg először, hogy vasutat kaphat Orbán Viktor miniszterelnök szülőfaluja: a Bicske és Székesfehérvár közti elhagyott sínek egy szakaszán nosztalgiavonat közlekedhet. A miniszterelnök alapította és Mészáros Lőrinc Felcsút polgármestere vezetésében álló Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány 2013-ban már kiemelt fejlesztési státuszt és 600 millió forint elszámolható uniós forrású közkiadási keretösszeget is kapott.

A magabiztos tervek akár napi 7,5 ezer utassal számolnak, ami szembetűnő, hiszen a budapesti Gyermekvasút legforgalmasabb hónapjaiban is csupán napi másfélezer utassal büszkélkedhet. A kivitelezést egyetlen pályázóként az ötletgazda Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány nyerte meg 2015 elején, az építkezés meg is kezdődött, ám a tervezett átadás fél évet csúszott 2016 tavaszára. Már az átadás előtt Orbán Viktor kijelentései alapján felröppent a hír, hogy akár Bicskén át Lovasberényig is meghosszabbíthatják a vonalat.

2017. szeptemberében az Átlátszó hozzájutott a projekt dokumentumaihoz. Ezekből kiderült, a projekttanulmány évi 10.000 utassal kalkulált, ami a március elejétől október végéig tartó nyolc hónapos üzemeltetési időszakban nagyjából napi 41 utast jelent. Az utasforgalmi adatok alapján ezt bőven teljesíti a felcsúti kisvasút, amin 2016-ban 30.219, 2017 június végéig pedig 18.314 fő utazott. A tervben évi kb. 1,5 millió forint veszteséget is kalkuláltak.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [4]  Oldalak:   1

Íme, ez a cég építheti meg a felcsúti kisvasutat

A Hír24 információi szerint a Swietelsky Vasúttechnikai Kft.-vel kötöttek szerződést a kivitelezésre. Közbeszerzési eljárás nem volt.

Így legyen ötöse a lottón: igen, ő építteti a felcsúti kisvasutat

A Miniszterelnökségtől kérdeztük, van-e már eredménye az Európai Uniós forrásokat is felhasználó 600 milliós pályázatnak, amelyből kisvasút épül Felcsútra. Orbán hivatala arról tájékoztatott: a nyertes nem más, mint Mészáros Lőrinc alapítványa, a miniszterelnök kedvenc fociakadémiáját üzemeltető Felcsúti Utánpótlás Nevelésért Alapítvány.
Találatok: [4]  Oldalak:   1