Lapok: |
|
Intézmények: |
Találatok: [7] Oldalak: 1
A Völner-ügy miatt két miniszter és egy másik államtitkár jogi felelősségét is vizsgálni kéne
Amit az ügyészség tudni vél Völner Pál korrupciós ügyeiről, az akkor is felveti rajta kívül még legalább két minisztériumi felsővezető jogi felelősségét, ha korrupciós juttatást más nem kapott. Hogyan tudta Völner olyan végrehajtói pályázatok eredményeit is befolyásolni, amelyekben az Igazságügyi Minisztérium (IM) egy másik államtitkára – papíron – az ő bármiféle közreműködése nélkül döntött? Miért adott Varga Judit igazságügy-miniszter 2019 nyarán egy olyan miniszteri biztosi pozíciót a helyettesének, amely az addig is jövedelmező korrupciós kapcsolatot igazi bombaüzletté változtatta?
Völner-Schadl ügy
Répássy Róbert
Schadl György
Trócsányi László
Varga Judit
Vízkelety Mariann
Völner Pál
Igazságügyi Minisztérium
Magyar Bírósági Végrehajtói Kamara
átláthatóság
befolyással üzérkedés - befolyás vásárlása
hatalommal való visszaélés
hivatali visszaélés
juttatás
pályázat
végrehajtás
vesztegetés
A Magno Studio Kft. a fideszes médiabirodalom új csillaga
Az elmúlt két évben a nagyok árnyékában rohamos növekedésnek indult egy kis cég is a kormányzati reklámköltések piacán. A 2015 végén bejegyzett Magno Studio Kft. 2016-ban 2,5 milliárd, tavaly pedig 7,2 milliárd forint árbevételt ért el. Idén 3,8 milliárd forint landolt a cégnél a választás előtti kormánykampányokból, pedig még honlappal sem büszkélkedhet.
A választás előtt 7 milliárd forintért tolta a propagandát a kormány az adófizetők pénzéből
Február elejétől április 8-ig több nagy állami kommunikációs kampány futott. Bő 2 milliárd forint az ENSZ és a migránsok elleni hirdetésekre, 3 milliárd sikerpropagandára, 1 milliárd pedig a téli rezsicsökkentés reklámozására ment el. A Miniszterelnöki Kabinetiroda 26.400 forintot kért tőlünk az adatokért.
Két és félmilliárd forintot költött a kormány az idei első Stop Soros kampányra
Decemberben és januárban hat nagy reklámkampányt rendelt a Miniszterelnöki Kabinetiroda összesen 4 milliárd forint értékben. Ebből a legdrágább a Stop Soros kampány volt, amire rögtön az elején 2,46 milliárdért rendeltek hirdetéseket. Emellett elment 252 millió a nyugdíjasok karácsonyi utalványának, bő 355 millió egy parlamenti határozat, és 676 millió a kormány eredményeinek reklámozására. Az adatokért 17.600 forintot kért a Kabinetiroda, de az egyik iratot kétszer is olvashatatlanul küldte el.
Júliustól októberig 4,9 milliárd forintot költött propagandára a kormány
1,3 milliárd forint volt az Erzsébet-táborok reklámozása, 489 millió a vizes vb kampánya, 846 millióért jelentek meg PR-cikkek a kormányzati intézkedésekről, és 2,3 milliárd ment el a Soros-terves hirdetésekre. Mészáros Lőrinc médiacégeinél összesen 1,24 milliárd forint landolt ezekből a kormánykampányokból, de Tombor András, Habony Árpád, és Andy Vajna cégei is jól jártak. Az adatokért megint költségtérítést kért tőlünk a Miniszterelnöki Kabinetiroda.
Vizes VB 2017
Andy Vajna
Balásy Gyula
Garancsi István
Habony Árpád
Horváth László (Fidesz)
Mészáros Lőrinc
Rákosi Tamás
Tombor András
Tóth Gábor Szilárd
Artamondo Kft. (Magyar Demokrata)
Atmedia Kft.
EchoTV
Erzsébet a Kárpát-medencei Gyermekekért Alapítvány
Esma Zrt.
Fidesz
Figyelő (újság)
Friss Online Media Kft.
GerillaPress Kft.
IKO Holding Kft.
Insider Média Kft.
Lapcom Kiadó Zrt.
Lounge Design Kft.
Magno Studio Kft.
Magyar Bírósági Végrehajtói Kamara
Magyar Természetjáró Szövetség
Mandiner Press Kft.
Media Services Company Magyarország Kft.
Mediaworks Hungary Zrt.
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
New Land Media Kft.
ODEX Outdoor Expert Kft.
Origo Zrt.
Radio Plus Kft.
Radio Sales House Kft.
Ripost Média Kft.
TV2 (televízió)
Village Media Kft.
adatigénylés
átláthatóság
hirdetés
klientúra
média
PR
Jogerősen pert nyertünk a Bírósági Végrehajtó Kar ellen, ki kellett adniuk a szerződéseiket
2016 végén pereltük be a Bírósági Végrehajtó Kart, mert a NAIH állásfoglalása ellenére sem adták ki a gazdálkodási adataikat. Most a bíróság kötelezte őket az Átlátszó által kért adatok kiadására. A bíróság döntése nyomán megkapott szerződéslistákból kiderül, hogy tavaly 1,45 milliárd, idén 800 millió forintot költöttek tájékoztató kampányokra, és 7,2 millió forintért írattak tanulmányt a Századvég Gazdaságkutató Zrt.-vel.
Jogerős: nem titkolhatja szerződéseit a Magyar Bírósági Végrehajtói Kar
A NAIH és a Fővárosi Törvényszék után a Fővárosi Ítélőtábla is igazat adott Erdélyi Katalinnak, az Átlátszó újságírójának, és elrendelte a Magyar Bírósági Végrehajtói Kar által megkötött szerződések adatainak kiadását. Ahhoz képest, hogy egy kifejezetten egyszerű adatigénylés kapcsán minden rendes jogorvoslati lehetőséget igénybe vettek a felek, az eljárás igen gyors volt: a benyújtott adatigénylés még nincs egyéves.
Találatok: [7] Oldalak: 1