language

Intézmények:

Budapesti Közlekedési Központ (BKK) highlight_off

Lapok:

Budapesti Közlekedési Központ (BKK)

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK), hivatalos nevén BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt. egy 2011. január 1-jén megalakult budapesti önkormányzati közlekedési közszolgáltató vállalat, a fővárosi közlekedés irányító szervezete.

Vezérigazgatók:

  • 2010–2015: Vitézy Dávid
  • 2015–2019: Dabóczi Kálmán
  • 2019–2020: Nemesdy Ervin
  • 2020: Varga Ivett
  • 2020: Fendrik László (megbízott vezérigazgató)
  • 2021–: Walter Katalin

Origo

Az Origo.hu Magyarország egyik leglátogatottabb internetes portálja. 1998-ban indult egy olyan portálként, ami a szerkesztett tartalom mellett egyéb szolgáltatásokat is nyújt. 1999-ben megvásárolták a freemail levelező programot. A portál főszerkesztője 2000-ig Nádori Péter volt, akit ezután Weyer Balázs váltott. 2006-ban megvásárolták az iWiWet. 2010-ben az Indexnél dolgozó Vaszily Miklós lett a lapot kiadó Origo Zrt. vezérigazgatója. 2011. szeptember 29-én távozott Weyer Balázs és Nádori Péter, az új főszerkesztő a volt indexes Gazda Albert lett. 2013 novemberétől Sáling Gergő volt az Origo főszerkesztője. 2014. júniusában (egyesek szerint politikai nyomásra) Sálingnak felmondtak és Pálmai L. Ákos lett a főszerkesztő (l. Origo-ügy).


2015-ben a Magyar Telekom meghirdette eladásra az Origót, miután a német Deutsche Telekom Európában csökkentette a médiaérdekeltségégeit. Végül a Száraz István vezette, VS.hu-t birtokló New Wave Mediához került az újság. A New Wave a cseh Bawaco médiabefektőjé, amely Szemerey Tamáshoz, Matolcsy György jegybankelnök unokatestvérének érdekeltségéhez tartozik. Pálmai L. Ákost György Bence követte főszerkesztőként, a portál pedig erősen kormánypárti hangvételűvé vált. 2017 elején több munkatárs is távozott az Origótól, voltak akiket kirúgtak, voltak akik szolidaritásból mondtak fel. 2017 áprilisában az Origo Media nevet változtatott New Wave Media Group Zrt.-re. 2017. június 28-án az Origo Matolcsy Ádámhoz, Matolcsy György fiához került, miután a New Wave Media Group Zrt.-t megvette a Magyar Stratégia Zrt. 2017 októberében Matolcsy Ádám bekerült a New Wave Media Group Zrt. vezetői közé is. 2017. december 31-i hatállyal az Origót működtető New Wave Media Group Zrt. a VS.hu-t ködtető New Wave Production Kft.-vel együtt beolvadt eddigi anyavállalatába, a 2014-es alapítású New Wave Media Kommunikációs és Szolgáltató Kft.-be. 2017-ben György Bence távozott mint főszerkesztő, utódja Gábor László. 2018. decemberében az Origo (NWM Kft.) is beolvadt a kormánypárti médiakonglomerátumba, a cég tulajdonosa a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány lett.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [7]  Oldalak:   1

Folytatódhat az elektronikus jegyrendszer projektje Tarlós István szerint

A fővárosi önkormányzat két szerződést kötött az elektronikus jegyrendszer projektjével kapcsolatban, az egyik, egy finanszírozási szerződés továbbra is érvényben van, így a projekt folytatódhat – nyilatkozta újságíróknak Tarlós István főpolgármester pénteken Budapesten. Tarlós felmentette a BKK vezérigazgatóját, és a projektet felügyelő főpolgármester-helyettest is lefokozta.

A Közgép miatt fizet a BKK

A BKK kizárta a Közgépet egy közbeszerzésről, de Simicska Lajos cége megtámadta a döntést. A Közgép nyert, fizethet a fővárosi cég, ráadásul úgy fest, hogy a GOH-csomópontnál lévő felüljáró felújítását is elnyerhetik. Egy másik BKK-tenderen ugyanakkor a Swietelskyvel és a Strabaggal közösen már nyert a Közgép.

Tanuljon meg spórolni 23,7 millióért

A tanácsadástól kezdve a különböző projektmenedzseri, nyomdai, számítástechnikai szolgáltatásokon át egészen a fűnyírásig szinte bármiről lehet találni olyan közbeszerzést, ahol a szerződés várható összértéke nem éri el a 25 millió forintos értékhatárt – de ahhoz nagyon közel van –, és így nem kell nyílt tendert sem kiírni.

Fiókban tartotta a főváros a Vitézyt szorongató jelentést

Szabálytalan tankolásokról és vacsoraszámlákról, illetve kockázatos szerződésekről szól az a belső jelentés, amelyet a Fővárosi Önkormányzat ellenőrei készítettek a Budapesti Közlekedési Központ átvilágításakor. A jelentés nyár eleje óta megvan, de még nem terjesztették a fővárosi közgyűlés elé. A felsorolt szabálytalanságoknak viszont közük lehet ahhoz, hogy Tarlós István megpróbálta lefokozni a BKK-t vezető Vitézy Dávidot.

50 millióért kér tanulmányt a dugódíjról a BKK

Közel 50 millió forintért kötött szerződést június végén a Budapesti Közlekedési Központ egy tanácsadó céggel, amely a dugódíj bevezetésének lehetőségeit vizsgálta. Néhány nappal később viszont a parlament leszavazta a fővárosi dugódíjat. A BKK azt írta az [origo]-nak, hogy a Fővárosi Közgyűlés tavaszi döntése alapján rendeltek tanulmányt a dugódíjról, amely "akkor sem felesleges, ha a következő években nem lesz dugódíj".
Találatok: [7]  Oldalak:   1