Személyek: |
|
Kulcsszavak: |
Az Orbán-kormány 6750 euróval sunnyogott be a nagy spanyol vonatbizniszbe
A magyar állam szűk 7 ezer euróért szerzett 45 százalékos tulajdonrészt a spanyol Talgo vonatgyártó felvásárlására létrehozott projektcégben, de ennél minden bizonnyal nagyobb szerepet vállalna, mert a projektcég felügyelőbizottságába beült a Nemzeti Tőkeholding egyik igazgatója. A többségi tulajdonos a Szalay-Bobrovniczky Kristóf hadügyminiszter által gründolt, jelenleg egy magántőkealap által tulajdonolt Magyar Vagon-csoport, amelybe a kormány a MÁV járműgyártó és -javító kapacitásait privatizálta, és amelynek még 500 kocsit kell leszállítania az oroszokkal közösen elkezdett egyiptomi megrendelésből. Madrid az Orbán-kormány oroszbarátsága miatt nem akarja engedélyezni a stratégiai vállalatnak számító Talgo felvásárlását.
Bacsa György
Botos Balázs
Habony Árpád
Hernádi Zsolt
Komondi Zsolt
Kovács Lóránd
Lázár János
Szalay-Bobrovniczky Kristóf
Tombor András
Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt.
Dunakeszi Járműjavító Kft.
Fidesz
Ganz-MaVag Europe Zrt.
Ganz-Mavag Holding Kft.
Magyar Vagon Zrt.
MÁV Szolnoki Járműjavító
MÁV Vagon Kft.
MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.
NTH Nemzeti Tőkeholding Zrt.
Solva II Magántőkealap
Talgo
Transzmasholding
átláthatóság
diplomácia
engedély
fuvarozás - logisztika
háttér
hitelezés
jármű / gépgyártás
klientúra
közlekedés
tőkealap
vasút
Afrika
Egyiptom
Európa
Magyarország
Oroszország
Spanyolország
Habony Árpád ügyvédjével erősít a spanyol vonatgyárra is pályázó társaság
A Ganz-MaVag Europe jól be van kötve a kormányhoz és a NER ismert figuráihoz.
Botos Balázs
Habony Árpád
Hernádi Zsolt
Kovács Loránd (ügyvéd)
Meixner Ferenc
Dunakeszi Járműjavító Kft.
Ganz-MaVag Europe Zrt.
Mathias Corvinus Collegium Alapítvány
MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.
NTH Nemzeti Tőkeholding Zrt.
Talgo
fuvarozás - logisztika
jármű / gépgyártás
klientúra
tőkealap
vasút
Európa
Magyarország
Spanyolország
Euró-százmilliókat tol a magyar állam a spanyol vonatgyártásba
A MÁV-ot lerohasztja, de a haverok spanyol vonatgyárába euró-százmilliókat tol a magyar állam
A fenti cím maga a sztori is egyben, feltéve, hogy pontosak a spanyol Expansión gazdasági portál információi, miszerint a magyar állami Corvinus Zrt. megtámogatja, hogy a Hernádi Zsolt MOL-vezér érdekeltségében álló Magyar Vagon cégcsoport megvásárolja a madridi tőzsdén jegyzett Talgo vonatgyárat. Potom 632 millió euróért.
Új feladatot kapott a Mol vagyonkezelőjének leányvállalata
A változások a Dunakeszi Járműjavító tulajdonosát is érintik.
Hernádi Zsolt
Tombor András
CATO Investments Kft.
Dunakeszi Járműjavító Kft.
Ganz-MaVag Europe Zrt.
Gran Private Equity Zrt.
Lead Ventures Alapkezelő Zrt.
Mathias Corvinus Collegium Alapítvány
MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.
Solva II Magántőkealap
átláthatóság
fuvarozás - logisztika
jármű / gépgyártás
klientúra
összeférhetetlenség
tőkealap
vasút
A menedzsment illusztris, a tulajdonos titkos: itt a magyar vasútijármű-gyártás új cége
A társaság több szálon kötődik Mol-vezetőkhöz, illetve az olajcég egy 10%-os tulajdonosához.
Bacsa György
Hernádi Zsolt
Komondi Zsolt
Tombor András
Törő Csaba
Dunakeszi Járműjavító Kft.
Ganz-MaVag Europe Zrt.
Mathias Corvinus Collegium Alapítvány
MÁV
MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.
Talgo
átláthatóság
fuvarozás - logisztika
háttér
jármű / gépgyártás
klientúra
tőkealap
vasút
Európa
Magyarország
Spanyolország
Érik a vasúti privatizáció terve, a NER-milliárdosok pedig már dörzsölhetik a tenyerüket
Az autópálya-üzemeltetéshez hasonlóan koncessziós megoldással vonhat be tőkét a kormány a vasútfejlesztésbe. A vasút magánosítására készült ötletbörzének egy szűk kör lehet a nyertese.
Hernádi Zsolt
Lázár János
Mészáros Lőrinc
Szalay-Bobrovniczky Kristóf
Tiborcz István
Alstom
Dunakeszi Járműjavító Kft.
Építési és Közlekedési Minisztérium
Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt.
GYSEV Cargo Zrt.
Magyar Vagon Invest Zrt.
MÁV
MÁV Vagon Kft.
MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.
PETROLSPED KFT.
Raaberbahn Cargo GmbH.
Strabag Vasútépítő Kft.
Talgo
V-Híd Zrt.
Waberer’s International Nyrt.
fuvarozás - logisztika
gazdálkodás
háttér
hitelezés
jármű / gépgyártás
klientúra
koncesszió
privatizáció
rokonok
tőkealap
vasút
Afrika
Ausztria
Ázsia
Egyiptom
Európa
Kína
Magyarország
Oroszország
Spanyolország
NER-vonalon privatizálták a MÁV járműjavítóit, de már titkolják, ki a tulajdonos
A honvédelmi miniszter által gründolt Magyar Vagon megszerezte a MÁV-tól a Szolnoki Járműjavítót is, az oroszok kiszállása után pedig egyedül teljesíti a teljes, egymilliárd eurós egyiptomi kocsimegrendelést. A forrást az állami Eximbank biztosítja.
Habony Árpád
Hernádi Zsolt
Szalay-Bobrovniczky Kristóf
Tombor András
Cato Investments Zrt.
Dunakeszi Járműjavító Kft.
Ganz-MaVag International Kft.
Magyar Export-Import Bank (Eximbank) Zrt.
Magyar Vagon Zrt.
MÁV
MÁV Vagon Kft.
MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.
Solva II Magántőkealap
Transmashholding
átláthatóság
hitelezés
jármű / gépgyártás
klientúra
privatizáció
támogatás
tőkealap
Afrika
Egyiptom
Európa
Magyarország
Oroszország
Szalay-Bobrovniczky Kristóf korábbi cége gyárthat harci repülőket Ukrajnának
Magyar állami tulajdonú, a MOL vezetőihez és a honvédelmi miniszterhez köthető cég gyárthat Ukrajnával közösen katonai repülőket. A csehországi Aero Vodochody Szalay-Bobrovniczky Kristófé volt, majd Hernádi Zsolthoz került, aki végül továbbadta egy állami vagyonkezelőnek. A céghálóban feltűnnek a korábbi orosz kötődéséről ismert Magyar Vagon vezetői is.
Bacsa György
Hernádi Zsolt
Komondi Zsolt
Nagy János
Palkovics László
Szalay-Bobrovniczky Kristóf
Világi Oszkár
Aero Vodochody
Dunakeszi Járműjavító Kft.
HSC Aerojet Zrt.
Magyar Aerojet Befektetési Vagyonkezelő Zrt.
Magyar Fejlesztési Bank (MFB)
Magyar Honvédség
Magyar Vagon Zrt.
MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.
N7 Holding Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt.
Slovnaft
Solva Industrial Zrt.
TMH Hungary Invest Zrt.
Transmashholding Hungary Kft.
fegyver - hadiipar
hitelezés
infografika
jármű / gépgyártás
klientúra
közigazgatás hallgatása
összeférhetetlenség
privatizáció
A MÁV-tól egy kormányközeli magántőkealaphoz kerül a vasúti járműgyártás
Folytatódik az állami vagyon kiszervezése, Dunakeszi után Szolnokot is beveszik a kormányközeli üzleti körök. Június végétől már mindkét vasúti járműjavító telep egy Hernádi Zsolthoz közel álló magántőkealap tulajdona lesz. De a történetben felbukkan egy orosz vállalat és mostani honvédelmi miniszter is.
Az oroszok ki, Hernádi és Tombor beszálltak a magyar vagongyártásba
Az új honvédelmi miniszter, Szalay-Bobrovniczky Kristóf a cseh repülőgyártó cége után a magyar vagongyártó vállalkozásában is hátrébb lépett. A cseh vállalatnál Hernádi Zsolt Mol-vezér követte, míg a Dunakeszi Járműjavítóban egy olyan magántőkealaphoz került a részesedése, amelynek alapkezelője Hernádi egyik cége. Az orosz tulajdonos is kiszállt a Dunakeszi Járműjavítóból és az Egyiptomba vasúti kocsikat szállító Transmashholding Hungaryból, az utóbbiba Tombor András cége szállt be.
Bacsa György
Hernádi Zsolt
Komondi Zsolt
Szalay-Bobrovniczky Kristóf
Tombor András
Aero Vodochody
CATO Investments Kft.
Dunakeszi Járműjavító Kft.
Gran Private Equity Zrt.
HB Property Kft.
Magyar Aerojet Befektetési Vagyonkezelő Zrt.
Magyar Vagon Zrt.
SI 13 Aero Zrt.
Solva II Magántőkealap
Solva Industrial Zrt.
TMH Hungary Invest Zrt.
Transmashholding Hungary Kft.
fegyver - hadiipar
jármű / gépgyártás
klientúra
tőkealap
vagyonátadás / közérdekű alapítvány