language

Személyek:

Nyerges Zsolt highlight_off

Intézmények:

TV2 (televízió) highlight_off

Kapcsolódó szervezetek:

Nyerges Zsolt

Dr. Nyerges Zsolt (Szolnok, 1967) szolnoki ügyvéd, jobboldali üzletember. Öccse, Attila állatorvos. 2015 előtt Simicska Lajos bizalmasa és üzlettársa. Sokáig ő volt a 2010 és 2014 között közel 300 milliárd forintnyi építési közbeszerzésben részt vállaló Közgép Zrt. vezérigazgatója is, és ugyan a cég éléről 2017-ben távozott, tulajdonosként megőrizte pozícióját a vállalkozásban. Nyerges éveken keresztül tulajdonos és igazgató volt a Fidesz médiabirodalmát szervező Infocenter.hu Zrt.-ben is. 2018 júliusában Nyerges megvásárolt a a kegyvesztett Simicska és családja üzleti érdekeltségeit. Szolnoki illetőségűként régi ismerőse Lévai Anikó, rajta keresztül került kapcsolatba Orbán Viktorral is. Barátjának, Ökrös Imrének élettársa Lévai Gizella, Lévai Anikó testvére. (fotó: MTI)

TV2 (televízió)

1997 óta sugárzó, országos kereskedelmi tv csatorna. A TV2 a TV2 csoport tagja, ide tartozik pl a Spíler TV, Super TV2 és a FEM3 is. Eredeti tulajdonosa a német ProSiebenSat.1 Media SE volt. 2013-ban a TV2 vezérigazgatója, Simon Zsolt felvásárolta a csatornát Yvonne Dedrick-kel, a TV2 gazdasági igazgatójával karöltve. Ekkor módosult a neve TV2 Média Csoport Kft.-re. 2016 januárjában a TV2 Média Csoportot Andy Vajna filmügyi kormánybiztos vásárolta meg, innentől datálódik az, hogy a TV2 csatorna nyíltan kormányközelivé vált. 2016 óta Dirk Gergens a vezérigazgató. 2017-ben a hatékonyabb működés érdekében a TV2 Média Csoport Kft. és a 100%-os tulajdonában álló INTERAKTÍV Kft. összeolvadásával, általános jogutódként jött létre a TV2 Média Csoport Zrt. A Zrt. igazgatóságának elnöki tisztségét 2019-ben bekövetkezett haláláig Andy Vajna, a Csoport tulajdonosa töltötte be, azóta a Mészáros Lőrinchez köthető Vaszily Miklós vezeti a csatornát.


Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [9]  Oldalak:   1

A Simicska-média tündöklése és bukása

A Magyar Nemzet és a Heti Válasz eladásával vagy megszüntetésével és a Lánchíd rádió bezárásával (az októberben lejáró frekvenciaengedélyt nem hosszabbítják meg, ha minden igaz), úgy tűnik, Simicska Lajos egy időre biztosan kiszáll a magyar médiapiacról, ami pedig elég régóta elképzelhetetlen volt a jelenléte nélkül.

Hogyan működött Orbán és Simicska médiabirodalma?

A Kreatív több mint nyolcvanezer közbeszerzési és reklámozási adat elemzése után kiszámolta, leírta és lerajzolta, hogyan épült fel és működött az előző Orbán-kormány alatt Simicska Lajos médiabirodalma.

A rezsicsökkentés miatt törhetett ki a Fidesz–RTL Klub-háború

Közel egy éven keresztül figyeltette, vizsgálta a kormány az RTL hírműsorait, majd megállapította, hogy a tévé elfogult a kabinettel szemben, túl sok „negatív” hírt közöl, pedig a TV2 kiegyensúlyozottabb. A hvg.hu birtokába került vizsgálat információink szerint szerepet játszott abban, hogy a kormánypárt viszonya megromlott az tévétársasággal, mely végül a reklámadó fő célpontja lett. Az elemzés szerint az RTL még szegény gyerekeket is bevetett, hogy rossz színben tüntesse fel a rezsicsökkentést.

Kormány kontra RTL: Jó viszony fordult át háborúba

A reklámadó nem ok, hanem eszköze a háborúnak, amely már legalább háromnegyed éve zajlik a kormány és az RTL között. A német médiacsoport a hvg.hu tudomása szerint többéves konfliktusra van felkészülve, és az RTL-közeli információink szerint se a politikai, se a gazdasági nyomás elől nem kívánnak kitérni. A parlament szerdán szavaz a reklámadóról.

Nyergest látja a TV2 megvétele mögött az MSZP és az Együtt

Közvetett jelekből arra következtet az MSZP és az Együtt, hogy a TV2 megvásárlása mögött Nyerges Zsolt, a médiában is érdekelt jobboldali nagyvállalkozó áll, ezért a versenyhivatalhoz fordultak a tranzakció kivizsgálása érdekében. A TV2 visszautasítja a vádakat.

A TV2 miatt perel az ellenzék

Gazdasági csalás gyanújával feljelentést tesz ismeretlen tettes ellen az MSZP és az Együtt-PM szövetség a TV2 értékesítésének körülményei miatt. A két politikai formáció tisztségviselői szerint a Fideszhez köthető "oligarchiák" is részesei voltak az ügyletnek.

Így lett egyeduralkodó a kormány kedvenc ügynöksége: IMG-sztori 2.

Bár a kulcsszereplők makacsul hallgatnak, közvetett forrásokból nagy vonalakban rekonstruálni lehet, hogyan vált az állami hirdetések terén egyeduralkodóvá egy apró reklámcég. A tízmilliárdnyi közpénzt mozgató IMG alapítója néhány éve még hadban állt a Fidesz mögött álló üzletemberekkel, de a 2010-es kormányváltás nagy változásokat hozott, miközben fontos emberek nagy számokkal dobálóztak. Az IMG-történet második része.

Kinek válság, kinek aranykor

Miközben a válság sújtotta médiapiacon sokan a túlélésért küzdenek, egyesekre rámosolygott Fortuna, és az állami hirdetéseknek köszönhetően egyre jobb üzleti eredményeket érnek el. A hazai médiapiac a pénzügyi világválság 2008-as kirobbanása óta folyamatosan szűkül, a hirdetési bevételek csökkenése miatt számos szereplő kényszerült lehúzni a rolót, mások nadrágszíjhúzással próbálják átvészelni az ínséges időket.
Találatok: [9]  Oldalak:   1