language

Személyek:

Aba Botond highlight_off

Lapok:

Magyar Idők highlight_off

Magyar Idők

A jobboldali-konzervatív, vállaltan kormánypárti napilapot 2015-ben alapították. A Napi Gazdaságot 2015 áprilisában vásárolta meg Liszkay Gábor,  a Magyar Nemzet egykori főszerkesztője, aki az Orbán Viktor és Simicska Lajos közötti konfliktus miatt távozott a laptól. Még ebben évben új kormánypárti lapot gründolt, ez lett a Magyar Idők. Kiadója a Magyar Idők Kiadó Kft, felelős kiadója Liszkay Gábor. A kiadó cégben ezt követően jelentős tulajdonrészt szerzett a 2018-ban alapított Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány. A lap főszerkesztője Gajdics Ottó volt 2019 februárjáig, amikor átvette a Szabad föld főszerkesztői pozícióját. Gajdics Ottót Ballai Attila váltotta az újság főszerkesztői posztján. 2019-ben névváltozás történt, azóta a lap mára megszűnt Magyar Nemzet nevén folytatja munkáját. A korábbi Magyar Idők nyomtatott formában nem jelenik meg, honlapjuk az interneten elérhető, de tartalmai nem frissülnek.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [4]  Oldalak:   1

ABA TAGADTA A VESZTEGETÉST ALSTOM-ÜGYBEN

Az Alstom metrókocsi-beszerzéseket vizsgáló ideiglenes bizottság legutóbbi, október 25-i ülésen, ahol meghallgatták a BKV Zrt. akkori vezérigazgatóját, Aba Botondot, kiderült, hogy a felelősség teljes elkenése volt a célja az ügy szereplőinek – tudta meg a Magyar Idők a bizottsághoz közel álló forrásból.

A FŐVÁROS SAJÁT KEZÉBE VESZI A 3-AS METRÓ SORSÁT

Elbukott a BKK-nak a 3-as metró pótlásával kapcsolatos szolgáltatásvásárlási tendere. Egy új pályázat lebonyolítása akár további fél évvel is kitolhatná a sürgető metrórekonstrukció kezdetét. A főváros azt tervezi, hogy saját erőből oldja meg a járműpótlást, de ha kell, akár le is állítja a metrót, ha az utasok biztonsága veszélybe kerül. Ami a 4-es metró tíz évvel ezelőtti korrupciógyanús járműbeszerzését illeti, a fővárosi Alstom-bizottság kedden hallgathatja meg Aba Botond akkori BKV-vezért.

A Nagykörúttól a metróalagutakig

Az Alstom 2002-ben elbukott a nagykörúti villamosok tenderén, de négy évvel később már a francia cég vitte el a 2-es és 4-es metróvonalak járműbeszerzésének 65 milliárd forintos üzletét. A 2002 és 2009 közötti Medgyessy–Gyurcsány-kormányok idején számos korrupciógyanús beruházásról, pártfinanszírozási ügyről írt a hazai és a nemzetközi sajtó.

Nokiás vagonok

Fogalmam sincs, hány nokiásdobozban férne el kétezer-kétszázmillió forint. A brit nyomozó hatóság vádirata szerint azonban ekkora összegű kenőpénzt juttatott az Alstom nevű cég a BKV-nak azért, hogy a francia vállalat nyerje a budapesti metrókocsitendert.
Találatok: [4]  Oldalak:   1