Lapok: |
|
Kulcsszavak: |
Az MNB cégének műtárgyaiból 620 darab egy magáncég raktárában van Kőbányán
Egyedüli ajánlattevőként a Museum Complex Kft. (MC) nyerte az MNB-Ingatlan Kft. tulajdonában és átmeneti kezelésében lévő műtárgyak raktározási és szállítási feladataira kiírt közbeszerzést. Az egykor állami, jelenleg Polgár Tibor tulajdonában lévő – kormányközelinek tartott – cég nem először jut komoly közpénzes megbízáshoz.
A külügy szerint jövőre elkezdődik a trieszti kikötőprojekt, de az áráról hallgatnak
Az LMP egyik országgyűlési képviselője, Keresztes László Lóránt érdeklődött Szijjártó Péter külügyminiszternél a Triesztbe tervezett magyar teherkikötő felől. Kíváncsi volt például arra, hogy történt-e már bármiféle munkavégzés a területen, mekkora lesz a projekt összköltsége, és miért nem hozzák nyilvánosságra az Olaszországgal kötött 45 millió eurós megállapodás részleteit. Nem nagyon kapott érdemi válaszokat: Szijjártó helyettese a beruházás áráról és a titkolózás okáról egy szót sem írt neki, csak annyit közölt vele, hogy folynak az olaszokkal az egyeztetések, továbbá jövőre megkezdődnek a mederkotrási és partfal-építési munkálatok.
Nem akarja megmutatni a trieszti „kikötő” hatástanulmányát a kormány
2020 végén a magyar kormány területet és üzemeltetési jogot vett az olaszországi város tengerpartján nagyjából 10 milliárd forintért. A helyszínen azóta se történt semmi, de a projektre 2019-ben létrehozott állami cég azóta is nyeli a közpénzt. A kormány kikötőnek hívja a megvásárolt ingatlant, de valójában egy volt olajfinomítóról van szó, amiből legalább 65 milliárd forintért csinálnának konténerhajók fogadására alkalmas teherkikötőt. A megvalósíthatósági tanulmányt azonban csak az ipartelep megvásárlása után rendelték meg, és bár 160 millió forint közpénzbe került, nem akarják nyilvánosságra hozni.
Adria Port Zrt.
Lawand Mérnöki Iroda kft.
Magyarország Kormánya
Oppenheim Ügyvédi Iroda
PriceWaterhouseCoopers Magyarország Kft.
adatigénylés
állami / önkormányzati vállalat
állami/önkormányzati szerződések
átláthatóság
fuvarozás - logisztika
hajózás
ingatlan
közbeszerzés
közigazgatás hallgatása
tanácsadás
túlárazás / pénznyelő
üzleti titok
Még egy hajó sem kötött ki a trieszti magyar kikötőben, mégis nyeli a közpénzt
Szijjártó Péter külügyminiszter négy éve jelentette be, hogy a magyar kormány területet és üzemeltetési jogot vesz Trieszt kikötőjében. Az adásvétel 2020 végén zárult le, de azóta sem történt előrelépés, az olasz város tengerpartján megvásárolt helyszínen a mai napig nem indult el a beígért fejlesztés. A projektre 2019-ben létrehozott állami cég viszont azóta is nyeli a közpénzt, és évről-évre veszteséget termel.
Garai Péter
Kiss-Parciu Péter
Adria Port Zrt.
Aquila S.r.l.
Külügyminisztérium
Lawand Mérnöki Iroda kft.
Office Line Kft.
Oppenheim Ügyvédi Iroda
Porsche Lízing Kft.
Postaautó Duna Zrt.
PriceWaterhouseCoopers Magyarország Kft.
Teseco Bonifiche S.r.l.
állami / önkormányzati vállalat
állami/önkormányzati szerződések
átláthatóság
építőipar
fuvarozás - logisztika
gazdálkodás
hajózás
ingatlan
klientúra
közbeszerzés
lekenyerezés / presztízsberuházás
tanácsadás
túlárazás / pénznyelő
Térképen a Magyarországon áthaladó katonai szállítmányok
Január óta legalább 28 katonai szállítógép haladt át a magyar légtéren Rzeszówba, az ukrajnai fegyverszállítás logisztikai központjába tartva. Amerikai és kanadai gépek Budapestről és Pápáról is vittek szállítmányt az ukrán határhoz közeli városba. Május 9-én ismét a győri reptéren álltak meg az ukrán határőrszolgálat helikopterei – most jobban próbálták titkolni az szállítást, de ezúttal sem sikerült teljesen észrevétlennek maradni.
Pentagon-iratok: megerősíti az Átlátszó információit a titkosszolgálat jelentése
Hitelesnek értékelte a Nemzeti Információs Központ azokat az információkat, amelyek a kiszivárgott Pentagon-iratokban („War Leaks”) szerepelnek Magyarországról. A szerdán az Országgyűlés Nemzetbiztonsági Bizottságának honlapján nyilvánosságra hozott jelentés alátámasztja azokat az értesüléseket, amiket korábban az Átlátszó is megírt, például hogy a kiszivárgott iratok nem utalnak Orbán Viktor miniszterelnök amerikai lehallgatására, és hogy Horvátország a magyar légtéren keresztül szállíthat helikoptereket Ukrajnának.
Félmilliárdot költ taxira az MTVA, a nyertesről akár sorsolás is dönthetett volna
A fizetett tapsolók után most épp taxira költ a közpénzből működő Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA). A nettó 490 milliós tendert még tavaly írta ki a közmédia, az eredményt most tették közzé a közbeszerzési értesítőben. A nyertes Főtaxi az eljárás kezdeti szakaszában kifogással élt, mivel úgy ítélte meg, hogy a kiírás nem teremt lehetőséget igazi versenyre, ezért jogsértő. A Közbeszerzési Döntőbizottság azonban a kérelmet visszautasította, az eljárást pedig megszüntette. Végül a Főtaxi lett a befutó.
A KSH 1,7 milliárdért vett tableteket a népszámláláshoz, de nem mondja meg, mi lesz a sorsuk
Közadatigénylésben kértük ki a 2022-es népszámláláshoz kapcsolódó tabletbeszerzések szerződéseit. Az iratokból kiderült, hogy a Központi Statisztikai Hivatal 1,7 milliárd forintért vásárolt új táblagépeket, amelyeknek a tárolásáért is kifizettek nettó 240 millió forintot.
A lélegeztetőbizniszen is profitáló cég vette meg az orfűi aquaparkot egy fővárosi irodaházzal együtt
Kiderült, ki az új tulajdonosa az orfűi aquaparknak. A Pécs közelében található, népszerű strand tavaly nyáron már nem fogadott vendégeket, mert a hírek szerint egy kormányközeli vállalkozó kezébe került. Akkor azonban még a liciteljárás sem folyt – mostanra viszont már lezajlott, és a nyertes neve is napvilágra került. A vevő nem más, mint Schimicsek Tibor, az V. kerületi ingatlanbizniszek egyik jól ismert szereplője, aki cégével a fel nem használt lélegeztetőgépeket is tárolta raktárában.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete szerint hibásan üzemel a 25 milliárdos tengelysúlymérő rendszer
Fuvarozói visszajelzések azt mutatják, hogy a rendszernek jelenleg csak néhány mérőállomása működik rendesen. A többi ugyan üzemel, de vélhetően az irreális mérési eredményeik miatt, ezekről nem készülnek határozatok, a rendszer folyamatos „finomítás” alatt áll – írta az Átlátszónak a tengelysúlymérőről megjelent cikkünk után a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete.