Lapok: |
|
Intézmények: |
29 helyreigazítási pert vesztett tavaly a kormánymédia, ebből 13-at az Origo bukott
A Fővárosi Törvényszéktől kapott összesítés szerint összesen 29 sajtó-helyreigazítási pert vesztettek tavaly a Fidesz-közeli médiatermékek. A rekorder az Origo 13 elmarasztaló ítélettel, a második helyen pedig a Pesti Srácok áll 8 elbukott perrel. Az Átlátszó csupán 1 pert vesztett el tavaly, de idén másodfokon azt is megnyertük: Érd volt fideszes alpolgármestere a bíróság szerint is rokona a város óvodaépítési tenderein taroló cég tulajdonosának.
109 helyreigazítási pert vesztett 2018-ban a kormányközeli média
A Fővárosi Törvényszéktől kikért adatok szerint 2018-ban összesen 109 sajtó-helyreigazítási pert vesztett a 888, a közmédia, a Lokál, a Magyar Idők, az Origo, a Pesti Srácok, a Ripost és a TV2.
Nyolc év alatt 70 milliárdot költött a kormány önfényezésre és rettegtetésre – infografikák
Az idősoros adatokból az látszik, hogy a kormány egyre többet és többet költ sikerkommunikációra és valamiellenes kampányokra, a Miniszterelnökség legkedveltebb kiadói, az állami hirdetések kedvezményezettjei pedig ma már egytől-egyig kormányközeli tulajdonban vannak, kivéve a Simcsika-helyettesítő plakátcéget, a francia JCDecaux-t.
Kormányzati tájékoztató kampányok (2012-)
Inform Média Kft.
JCDecaux Hungary Zrt.
K4A Lapkiadó Kft.
Lapcom Kiadó Zrt.
Magyar Hírlap (újság)
Magyar Idők (újság)
Mediaworks Hungary Zrt.
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Miniszterelnökség
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH)
Origo Zrt.
Pannon Lapok Társasága Kft.
Publimont Kft.
Russmedia Kft.
TV2 (televízió)
átláthatóság
gazdálkodás
hatalomkoncentráció
hirdetés
infografika
Meddig élnek vissza az állami milliárdokkal? Bulvárpápa a kormánypropaganda szolgálatában
A hirdetési bevételek tükrében ez persze nem meglepő: a MATESZ által nem auditált, így ködbe vesző példányszámmal rendelkező Ripost hirdetési adatbázisát az Index tavaly nyáron szerezte meg: kiderült belőle, hogy a 2016 januárja és novembere között megjelenő hirdetések több mint 96 százaléka állami cégektől vagy a Miniszterelnöki Kabinetirodától származott.
A paksi atomerőmű reklámozására 2,2 milliárd forintot költöttek az elmúlt két évben
2016-ban a reklámköltések közel 60 százaléka, 2017-ben már a 87 százaléka került kormányközeli médiacégekhez. De tavaly már kapott pénzt az MVM leányvállalatától a Népszava kiadója és az ATV is.
Artamondo Kft. (Magyar Demokrata)
Atmedia Kft.
ATV Zrt.
EchoTV
Insider Média Kft.
Magyar Idők (újság)
Mediaworks Hungary Zrt.
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
MSC Kft.
MVM Paksi Atomerőmű Zrt.
New Wave Media Kft.
ODEX Outdoor Expert Kft.
Origo Zrt.
Pannon Lapok Társasága Kft.
Radio Plus Kft.
Ripost Média Kft.
Rising Star Kft.
SA Day Kft.
TV2 (televízió)
XXI. Század Média Kft.
állami / önkormányzati vállalat
hirdetés
klientúra
média
Két év alatt 5 milliárd forintot költött reklámra az MVM, ez is a kormánybarát sajtónál landolt
Az állami tulajdonú és monopolhelyzetben lévő Magyar Villamos Művek Zrt. gigantikus reklámbüdzséjéből az elmúlt két évben főként kormányközeli cégek és kormánybarát sajtótermékek részesültek, de 2017-ben már bekerült a pixisbe az ATV és a Népszava is.
Perek tucatjait indították lejáratott ellenzéki pártvezetők a fideszes propagandagépezet sajtótermékei ellen
Vonának ez az esete kiválóan modellezi a propagandagépezet működését: az egy központból, adott esetben egy teljesen komolytalan bulvárlapból – máskor pedig alig olvasott, impresszum nélküli blogról – pár órán belül, de legföljebb másnapra vírusként szóródó tartalmakat. A másodjára/sokadjára közlők saját „értesülést” csak elvétve fűznek a szemlézett hírhez, legtöbbször az átfogalmazással sem bíbelődnek, sokszor pedig még a cím is ugyanaz marad több tucat sajtótermékben.
A választás előtt 7 milliárd forintért tolta a propagandát a kormány az adófizetők pénzéből
Február elejétől április 8-ig több nagy állami kommunikációs kampány futott. Bő 2 milliárd forint az ENSZ és a migránsok elleni hirdetésekre, 3 milliárd sikerpropagandára, 1 milliárd pedig a téli rezsicsökkentés reklámozására ment el. A Miniszterelnöki Kabinetiroda 26.400 forintot kért tőlünk az adatokért.
53 helyreigazítási pert vesztett tavaly a kormányközeli média, sokkal többet mint egy évvel korábban
A Fővárosi Törvényszéktől kapott adatok szerint 2017-ben összesen 53 sajtó-helyreigazítási pert vesztett a 888, a közmédia, a Lokál, a Magyar Idők, az Origo, a Pesti Srácok, a Ripost és a TV2.
Huszonévesen milliárdosok – így áll a saját lábán az Orbán-rezsim második generációja
Kennedyk vagy Alijevek? A nyugati vagy a keleti változatra hasonlítanak jobban a közelmúltban kialakult magyar politikus- és oligarcha-dinasztiák? Az Orbán-Tiborcz házaspár, a három Mészáros-testvér és Matolcsy Ádám vagyona összesen tízmilliárdos nagyságrendű, Mészárosék második generációja ráadásul több százmilliárdos tőzsdei értékű cégek döntéshozó és ellenőrző testületeiben is szerepet kapott.
"Földet a gazdáknak" földárverés
Pharaon-ügy
Andy Vajna
Homlok Zsolt
ifj. Harrach Péter
ifj. Mészáros Lőrinc
Latorcai Csaba
Latorcai János
Latorcai Zsombor
Lázár János
Lévai Anikó
Matolcsy Ádám
Matolcsy György
Matolcsy Máté Huba
Mészáros Ágnes
Mészáros Beatrix
Mészáros Lőrinc
Orbán Ráhel
Orbán Viktor
Paár Attila
Schmidt Mária
Semjén Emese
Simicska Ádám Lajos
Szivek Norbert
Tiborcz István
Tiborcz Péter
Ungár Péter
Vajna Tímea
Zsidai Zoltán Roy
BDPST Ingatlanforgalmazó és Beruházó Zrt.
Budapesti Ingatlanhasznosítási és Fejlesztési (BIF) Nyrt.
Elios Innovatív Zrt.
Fejér B.Á.L. Építő és Szolgáltató Zrt.
Herceghalmi Kísérleti Gazdaság Zrt.
Longoria Holding Zrt.
Magyar Turizmus Zrt.
Mészáros és Mészáros Kft.
Origo Zrt.
R-Kord Kft.
belföld
ingatlan
kastély
klientúra
protekció
rokonok
szőlő - borászat
támogatás
vagyonosodás / vagyonnyilatkozat