Lapok: |
|
Akták: |
Simicska-közeli cégek állami megbízásai
Mégis kinek kéne megakadályoznia, hogy kirámolják az országot?
Hogyan lehetséges, hogy egyes országokat folyton szétlopnak a saját vezetőik, másokat meg nagyon ritkán? Ha elfogadjuk azt, hogy Magyarországon vagy Görögországban nem élnek genetikailag gonoszabb emberek, mint mondjuk Finnországban, akkor az egyik legerősebb érvet az intézményeink környékén kereshetjük. Úgy tűnik, van, ahol sokkal jobban meg tudják akadályozni ezek az intézmények, hogy a bűnözők ellopják a közös pénzt.
Orbán hozta össze Tiborczot Simicskával
A Fidesz először megpróbálta Bajnai-kormányra tolni a miniszterelnök vejének szabálytalan közbeszerzései miatt indult OLAF-vizsgálatot, majd előhúzták a kalapból Simicskát. Eddig sem volt titok, hogy a Fidesz egykori csúcsoligarchája évekig üzletelt Orbán vejével, de két fontos kérdésre még nem kaptunk választ. Miért szállt be Simicska Tiborcz cégébe? És ami ennél is érdekesebb: miért szállt ki néhány héttel Orbán Ráhelék esküvője előtt? A sajtóban eddig főleg azt emlegették, hogy az ifjú pár nászajándékba kapta a közpénzből felpumpált céget, pedig ennek pont az ellenkezője történt. Mindeközben a kormányban nem aggódnak túlzottan az OLAF-jelentés miatt.
Moszkva kavarása áll a budapesti metrókáosz mögött
Történetek a magyarországi orosz befolyásról, II. rész: gazdasági befolyás. Vitézy Dávidot, a BKK vezérigazgatóját 2014 váltották le. Úgy tűnt, a Tarlós Istvánnal való személyes konfliktusa fajult idáig. Valójában orosz nyomásgyakorlás is kellett hozzá. A hetvenmilliárdos tét a hármas metró kocsijainak beszerzése volt.
A 3-as metró szerelvényeinek felújítása
Simicska-közeli cégek állami megbízásai
Kocsis István
Orbán Viktor
Pető György
Tarlós István
Tombor András
Vitézy Dávid
Budapest Főváros Önkormányzata
Budapesti Közlekedési Központ (BKK)
Metrowagonmas
építőipar
közbeszerzés
közlekedés
lobbi
metró
nyomásgyakorlás
titkosszolgálat
Európa
Oroszország
36 ezer óriásplakátot tüntet el a kormány
Lassú agónia – így írták le iparági forrásaink azt, hogy mi vár a köztéri reklámpiacra a kormány múlt pénteken megjelent rendelete után. Az Orbán Viktor nevével ellátott rendelet harminc napon belül megtiltja, hogy új óriásplakátokat tegyenek ki a cégek, 2020 végéig pedig minden, most kint lévő plakáthelyet le kell bontani. A rendeletet pár, a kormánnyal jóban lévő vagy nagy lobbierővel bíró cég túlélheti, a többiek viszont mostantól az önkormányzatok kényének-kedvének lesznek kitéve, ráadásul még óriási adót is kaptak a nyakukba, úgyhogy nagy valószínűséggel a következő években le is húzhatják a rolót.
Pénzért cserébe elhallgatták a híreket?
A 2010 utáni felfutás azt a korábbi bejegyzésünkből is ismert tényt mutatja, hogy a választási győzelmet követően az állami cégek a piacilag indokoltnál sokkal nagyobb arányban kezdtek hirdetni ezekben a lapokban. Ami talán kevésbé ismert, hogy a 2015-ös összeveszés után milyen drasztikus mértékben csökkentették hirdetéseiket a Simicska-lapokban ezek a hirdetők. Az is látszik, hogy a csökkenés hónapokkal a nyilvános konfliktus előtt kezdődött.
Állami hirdetések nélkül annyi lett Simicska mesés reklámbevételeinek is
A hirdetési piacot teljesen átrendezte Simicska Lajos rossz viszonya a miniszterelnökkel, a korábbi milliárdos osztaléknak csak a töredékét tudta kiszívni plakátos cégeiből, igaz, ez még mindig százmilliós tételt jelent. A nyilvános adatok alapján a hirdetési birodalom minden tagja csúnyán visszaesett.
Pert vesztett a Közgép a Kúrián
Alaptalanul kifogásolta a Közgép Zrt., hogy más nyerte a Heves Megyei Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás hulladékgazdálkodási rendszerének tervezésére és kivitelezésére kiírt közbeszerzést - írja közleményében a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB).
Abszurd színház lett Simicska kitiltásából
A bíróság két hét múlva hoz ítéletet.
33 milliárdot kapott Simicskáék konzorciuma az M4-építés leállítása után
Várhatóan jövő év tavaszára zárul le az elszámolás a leállított M4-es autópályaépítés kivitelezőivel, írja az MTI. Eddig közel 33 milliárd forintot fizetett ki az érintett cégeknek a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. (NIF).
Minden második dolgozóját elküldi a Közgép
Csoportos létszámleépítést jelentett be a Közgép a munkaügyi központnál. A társaság kedden közölte, az építőipari beruházások drasztikus visszaesése miatt 350 dolgozójától kényszerül megválni. A csoportos létszámleépítés a Közgép minden második alkalmazottját, 283 szellemi foglalkozású és 67 fizikai dolgozót érint.