Lapok: |
|
Akták: |
Vizes VB 2017
Miért fúj már a NER is a korábbi építőipari kedvencre?
Nem készült el a Bibó kollégium a vizes világbajnokságra, visegrádi gyerekek várnak az általános iskolájukra, rákospalotaiak az orvosi rendelőjükre. Ma már a kormányzat emberei is panaszkodnak a Penta Industry építőipari cég megcsúszó projektjeire. A cégvezető szerint azonban a projektek nem kizárólag a Penta Industry hibái miatt késnek.
Miért nem nyitott ki még mindig a Dagály?
Teljesen nyilvánvaló, hogy a Dagály strand nem fog megnyitni az eredetileg ígért tavaszi időpontban, az már ugyanis elmúlt. De az is igen valószínű, hogy a monumentális Duna Arénát nyakába kapó fürdő felújítása a később bemondott júniusi határidőre sem fog elkészülni. A felújításra kiírt és áprilisban lezáruló közbeszerzési eljárásban ugyanis a megrendelő 15 hetes határidőt adott a munkálatok befejezésére.
Nyomozás indult a vizes vb ikonikus épülete miatt
Mégis, az egyik legkínosabb eset a margitszigeti Casinoval, a régi Holdudvar szórakozóhely épületével történt. Itt lett volna a szervezőbizottság központja, csak nem készült el a vizes vb-re az 1,2 milliárdért felújított épület.
Eleve idén március közepén jelent csak meg az ajánlattételi felhívás, és a hónap legvégén sikerült csak megkötni a szerződést, az érdemi munkához pedig csak májusban fogtak hozzá. Végül július 24-én lett tényleg kész az épület, amikor volt még hat nap hátra szerencsére a vizes vb-ből is.
Távoztak a BKK-ügyben érintett T-Systems-vezetők
A nyár legnagyobb hazai informatikai botránya nem maradt személyi következmények nélkül: a Magyar Telekom kirúgta a BKK megbukott online jegyértékesítési rendszeréért felelős két vezetőt, írja a hwsw.hu. Az értesülést a lapnak a Magyar Telekom hivatalosan is megerősítette, a két vezető már nem dolgozik a vállalatnál.
Pont a vizes vb legfontosabb részét próbálták eltitkolni
A közhiedelem szerint a budapesti vizes világbajnokság és az annak kapcsán megvalósuló fejlesztések költségei valahol nettó 100 milliárd forint felett járnak. Ahogy Seszták Miklós, a világbajnokság szervezőbizottságának elnöke elmondta, az összköltség 130,6 milliárd forint.
Egymilliárddal többért épül a vizes vb-re a balatonfüredi mélygarázs
A vizes világbajnokság egyik fejlesztéseként mélygarázs épül Balatonfüreden. Tipikusan az a beruházás, amit a rendezvény százmilliárdos (plusz áfa) büdzséjét magyarázó hangok szerint hiba volna a vb költségének beállítani, hiszen amúgy is szükség volt rá. Lehet, hogy így van, de az szinte biztos, hogy normál esetben nem így valósult volna meg a dolog.
Többért és csak októberre készülhet el a vizes vébé bringahídja
Legutóbb áprilisban foglalkoztunk a nyári vizes világbajnokságra tervezett, négyszázmillió forintos gyalogos-kerékpáros híddal. Olvasóink nagy részét akkor a BKK részletesen kifejtett magyarázatai sem győzték meg, hogy 300 méterre egy már meglévő hídtól indokolt lenne 424 millióból gyalogos-biciklis átkelőt is létesíteni a Rákospatakon, a Dagály és annak parkolója között.
Kikötőkkel szórják tele Budapestet a vizes vb-re
a vb-t lebonyolító BP2017 nonprofit Kft. 378,5 millió forintért rendelt nyolc hajót, pontosabban "Vízi személyszállítási szolgáltatást" a MAHART- PassNave Kft.-től;
495 millióért szerzett be úszódokkokat, négy helyszínre összesen nyolc darabot, szintén a MAHART- PassNave Kft.-től;
ezekhez a partra épített részeket az Magyar Nemzeti Vagyonkezelő 116,5 millió forintért építteti T-Komfort Kft.-vel
amelyek műszaki ellenőrzését pedig az Orient 9001 Kft. végezheti el, 2,9 millióért.
Összesen tehát közel 993 millió forintért épülnek kompkikötők Budapestre a vizes vb alkalmából.
A 400 milliós kerékpároshíd titka
Minden idők legdrágább kerékpáros patakhídja épül a Rákos-patakon az új úszóaréna mellett. Az elmúlt hónapokban mind az árát, mind a szükségességét megkérdőjelezték. Megadtuk az esélyt a beruházónak, hogy elmagyarázza: miért kell nekünk egy ilyen drága híd.
Május végéig tartanak a háborús állapotok a Margitszigeten
Tíz különböző építkezés is folyik egyszerre a Margitszigeten, alig van a szigetnek olyan pontja, ahol ne lenne por, zajonganának a munkagépek. A legtöbb beruházás a nyári vizes vébéhez kötődik, így a futóknak-sétálóknak már csak néhány hónapot kell kibírni porban és víz nélkül.