language

Kulcsszavak:

közlekedés highlight_off

Intézmények:

MÁV Start Zrt. highlight_off
Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [10]  Oldalak:   1

Lázár János döntött: változik a MÁV és a Volán vezetése

A MÁV, a MÁV-Start és Volánbusz vezetésében is elválik egymástól az elnöki és a vezérigazgatói pozíció.

Tram-train: kétséges, hogy az uniós támogatáshoz szükséges menetidő-megtakarítás összejön-e valaha

A MÁV 10 évig titokban akarta tartani a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő tram-train megvalósíthatósági tanulmányát, de megnyertük az emiatt indított pert, és nemrégiben megkaptuk az iratot. Abban az áll, hogy rövidebb utazási időre is alapították, hogy hasznos a tram-train – ám a járat valójában 8 perccel lassabb, mint tervezték. A költségekről azt írták, 1 százalékos eltérésnél „a közgazdasági teljesítménymutatók olyan értékre váltanának, amely a támogathatóságot kizárja”. Közben csak a vonatbeszerzés 17-ről 21 milliárdra drágult, a teljes beruházás pedig bő 80 milliárdba került. A projekt jelentős buszritkítással is számolt.

10 évre titkosították a 72 milliárdba kerülő tram-train megvalósíthatósági tanulmányát

A tervezett sebességet és a menetidőket sem lehet tartani a Hódmezővásárhelyet Szegeddel összekötő villamos-vasúton. A megvalósíthatósági tanulmányban állítólag még 10 perces követésről sem volt szó, annak lehetőségét csak Lázár János kérésére kezdték vizsgálni. A szakemberek már októberben arról beszéltek, hogy a valóság eltérhet a tervektől, ezért szerettük volna elolvasni az eredeti tanulmányt, hogy kiderüljenek a 72 milliárdos beruházás pontos részletei. Közadatigénylésünket azonban elutasította a MÁV Start Zrt., ezért úgy döntöttünk, perelünk az adatokért.

A Stadler szerint komolytalan Lázár nyilatkozata

A Stadler komolytalannak tartja azokat a nyilatkozatokat, amelyek a tramtrain-projekt ellehetetlenülését a járművek árának megduplázódásával próbálják indokolni. Korábban Lázár János kancelláriaminiszter kelt ki magából a drágának talált szerelvények miatt.

Duplaannyiba kerülhet a tramtrain

Hódmezővásárhely, Szeged - Az eredeti összeg duplájába is kerülhet a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő tramtrain nyolc járműve, amelynek darabját kétmilliárd forintért gyártja le a Stadler. Azt még nem tudni, ki fizeti a pluszforrást. Még nem döntötték el, kialakítanak-e vécét a járműveken darabonként 370 millió forintért.

Völner mégis vizsgálódna az IMF-es videó ügyében

Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár a MÁV Start Zrt. és a Közlekedéstudományi Nkft. vezetőihez fordul annak érdekében, hogy vizsgálják ki az egyeztetés pontos körülményeit, közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

Fellegi távozásával jöhetnek a motorvonatok

Bár az ősszel Fellegi Tamás egyszer már lefújta, a MÁV-Start Zrt. idei üzleti tervében mégis szerepel egy 190 milliárd forintos motorvonat-beszerzés.

Elveszhet háromszázmilliárd

Az Európai Bizottság szerint Magyarország korábban szabálytalanul járt el, amikor egyes beruházások áfáját is a támogatásokból fizette ki. A pénz épp jól jönne ott, amire kaptuk: a közlekedésfejlesztésben.

Elkapkodott motorvonattender?

„A megvalósíthatósági tanulmány és a háttérszámítások (...) ismerete nélkül a javasolt projekt csoportszintű és cégszintű hatásai nem kontrollálhatóak” – hívta fel a főnökei figyelmét a közeljövőben kiírandó motorvonat-pályázat előkészítetlenségére a MÁV Zrt. kontrollingigazgatója.

Garázsmenet

Nagy túlélő távozott Kocsis István személyében a BKV éléről.
Találatok: [10]  Oldalak:   1