language

Akták:

M3 metrópótlóbusz-tender highlight_off

Személyek:

Pintér Sándor highlight_off

M3 metrópótlóbusz-tender

M3 metrópótlóbusz-tender

Az Index írta meg, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) megsemmisítette a BKK 150 busszal történő metrópótló szolgáltatásra kiírt pályázatát, és 40 millió forint bírsággal sújtja a BKK-t a pályázat hiányosságai miatt. A vizsgálatot Seszták Miklós fejlesztési miniszter kezdeményezte az egyik résztvevő, a Volánbusz nevében, a BKK szerint jogtalanul.

 

A busztender mögött komoly érdekek csapnak össze, ez pedig blokkolja a felújítás megkezdését. Az Index cikke szerint az alábbi érdekek lobbiharca zajlik:

  • Tarlós, BKK: 150 csuklós buszt, a metrófelújítás kezdetére (sajátot vagy kiszervezettet)
  • Seszták: időt a Volánbusznak, hogy lefuttassa a saját buszvásárlását, amikkel nyerhet a BKK-tenderen
  • Budapest Busz (Rogán–Tombor–Habony): megnyerni a metrópótló szolgáltatási BKK-tendert
  • Varga: befuttatni a Mabi-Bus buszait a nyertes szolgáltatónál
  • ITK Holding (Pintér): megnyerni a metrópótló szolgáltatást


 

 

 

 

Pintér Sándor

Pintér Sándor (Budapest, 1948. július 3. –) magyar nyugállományú rendőr vezérezredes, jogász, politikus. 1991–1996 között országos rendőrfőkapitány, 1998-2002 között, valamint 2010-től belügyminiszter. 2018-tól nemzetbiztonságért felelős miniszterelnök-helyettes. A 2020-as Befolyás-barométer szerint ő Magyarország 5. legbefolyásosabb személye.

Pályafutását a Belügyminisztérium gépkocsivezetőjeként kezdte, majd 1972-ben rendőrségi szolgálatba lépett, először segédnyomozó volt Zuglóban. Közben járt a Budapesti Műszaki Egyetem Gépészmérnöki Karára és a Rendőrtiszti Főiskolára is. 1978-ban diplomázott a főiskolán. 1986-ban jogi diplomát is szerzett az Eötvös Loránd Tudományegyetemen.


1991 márciusában Budapest rendőrfőkapitányává nevezték ki. Pár hónappal később, 1991 szeptemberében Boross Péter akkori belügyminiszter kinevezte országos főkapitánnyá, amely tisztséget öt éven keresztül viselt. A több bűncselekménnyel vádolt Zemplényi György 1996-os hazahozatala kapcsán közokirat-hamisítással vádolták meg, de a Fővárosi Bíróság 1999 januárjában jogerősen felmentette.

Nyugdíjazása után őrző-védő céget alapított, majd 1997-ben az OTP Bank Nyrt. biztonsági tanácsadója, illetve igazgatóságának tagja lett. 1998-ban Orbán Viktor akkori miniszterelnök meghívta új kormányába belügyminiszternek, ekkor az OTP-ben betöltött tisztségeiről lemondott. Belügyminiszteri pozícióját a ciklus 2002-es befejeztéig viselte. 2002-ben visszatért a gazdasági életbe, különböző más őrző-védő cégekben rendelkezett 2010-ig jelentősebb tulajdoni hányaddal, valamint egy gazdasági tanácsadó kft. és egy utazási iroda ügyvezető igazgatója, illetve tulajdonosa volt. 2004-ben ismét az OTP Bank Nyrt. igazgatóságának lett tagja. 2010-ben a második Orbán-kormányba ismét a 2006-ban megszüntetett belügyminiszteri tisztségre jelölték. Előtte eladta összes gazdasági érdekeltségét. 2010-zel kezdődő belügyminisztersége alatt irányítása alá tartozik az Alkotmányvédelmi Hivatal, a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat, a Terrorelhárítási Központ és a 2011-ben létrehozott Nemzeti Védelmi Szolgálat is. (Wikipédia)

A 2022-ben megalakuló ötödik Orbán-kormányban a Pintér vezette Belügyminisztérium irányítása alá került az egészségügy és a köznevelés is.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [1]  Oldalak:   1

Fideszesek lobbiharca bénítja a metrópótlóbusz-tendert

Egyre abszurdabb fordulatokat vesz a 3-as metró felújítása idejére tervezett 150 darabos metrópótló buszflotta működtetésének az ügye. Legutóbb Varga Mihály gazdasági miniszter jelentette ki, hogy Tarlós István nem tudja az akaratát érvényesíteni a BKK felett, hiába szeretné, hogy magyar buszok pótolják majd a metrót, aztán a BKK tette helyre a minisztert, hogy ez nem így van. Totális szereptévesztés, teljes káosz, érdekkörök kavarása tapasztalható.
Találatok: [1]  Oldalak:   1