language

Intézmények:

Duna Aszfalt Zrt. highlight_off

Lapok:

Magyar Nemzet (MNO) highlight_off

Duna Aszfalt Zrt.

Fidesz-közeli építőipari vállalat, ami korábban a Simicska Lajos-féle Közgéppel, illetve 2015 óta a Mészáros Lőrinchez köthető építőipari cégekkel együtt a hazai közbeszerzések egyik legnagyobb nyertesévé vált. 2022-ben a legnagyobb árbevétellel rendelkező építőipari vállalat Magyarországon. Tulajdonosa Szíjj László (1958-) tiszakécskei vállalkozó.

A Duna Aszfalt Zrt. a 35 évre kiírt autópálya-koncesszió egyik alvállalkozója, emellett például a cég építhette kilométerenként 5 milliárd forintért az M49-es gyorsforgalmi utat, illetve az új Duna-híd építésével is a céget bízták meg nettó 92 milliárd forintért.

Magyar Nemzet (MNO)

A lapot Pethő Sándor és Hegedűs Gyula alapította 1938-ban. Jobboldali, náciellenes lap volt. 1944-45 között rövid időre a német megszállás idején betiltották. Utána rendszert bíráló politika álláspontot nem közölhetett. 1953-tól a lap Nagy Imrét támogatta Rákosival szemben. 1954-ben a Hazafias Népfront lapja lett, de 1956-ban felvállalta a Petőfi-kör népszerűsítését. A forradalom vezető sajtóorgánuma és a kormány félhivtalos lapja lett. November 4-től 1957 szeptemberéig nem jelenhetett meg a lap.

 

A lapprivatizáció, a konfliktusok miatt a lap népszerűsége csökkent a rendszerváltás után. 1996-ban a Postabank lett a lap tulajdonosa. Ekkor egy mérsékelt, független jobboldali lapként működött. 2000-ben a Magyar Nemzet egyesült a Napi Magyarország nevű, radikálisabb jobboldali nappal, innentől nyíltan a Fideszhez közel álló lapként működött. A Nemzet Lap- és Könyvkiadó Kft. tulajdonosa a Fidesz volt pártpénztárnoka, Simicska Lajos volt. 2015-ben, a Simicska-Orbán szakítást követően ennél a lapnál is felállt a szerkesztőség Fideszhez hű része, a lap innentől polgári konzervatív, ellenzéki hangvételűvé vált. A 2018-as kampányban aktív szerepet vállalt korrupciós ügyek közlésével, de a kétharmados Fidesz-győzelem után Simicska hirtelen bejelentette: felfüggeszti a Magyar Nemzet kiadását. Utolsó száma 2018. április 11-én jelent meg. 2019február 6-tól a Magyar Idők átvette az időközben megszűnt Magyar Nemzet nevét, miután Simicska médiabirodalmát újra a Fideszhez közeli oligarchákhoz került. A jelenlegi Magyar Nemzetet a Magyar Idők Kiadó Kft. adja ki, melynek tulajdonosa a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány nevű fideszes médiakonglomerátum.

A lap főszerkesztője: Toót-Holló Tamás.

Támogasd a sajtóadatbázis fenntartását rendszeres adományoddal,

hogy a korrupciós ügyek ne tűnjenek el a süllyesztőben!

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [6]  Oldalak:   1

Állami tízmilliárdokkal tömnek ki egy titokzatos céget

Hatvanmilliárd forintnyi állami megrendelés kerülhetett a magyar Belfry-cégekhez, amelyeknek együttesen alig több, mint húsz alkalmazottjuk van – írja a G7. A gazdasági portál megjegyzi, hogy a Belfry egy gyakorlatilag ismeretlen cég, amely sorra nyeri az állami út- és vasútépítéseket Magyarországon a Strabag konzorciumi partnereként.

Mészáros üzlettársa most egy 14 milliárdos tendert nyert

Újabb milliárdos közbeszerzést csípett el a Mészáros Lőrinc üzlettársának, Szíjj László érdekeltségébe tartozó Duna Aszfalt Kft. Most 14,8 milliárdért építhetik meg a zalaegerszegi járműipari tesztpálya eléréséhez szükséges utakat, hidakat és közúti csomópontokat. De a keretmegállapodásban az is szerepel, hogy a cég építheti meg a tesztpálya bizonyos szakaszait is – derült ki a szerdai Közbeszerzési Értesítőből.

Mészárosék 63 milliárdért építenek autópályát

A Duna Aszfalt Kft. és a Mészáros Lőrinc tulajdonában álló Mészáros és Mészáros Kft. konzorciuma nyerte M8-as Körmend és Rábafüzes közötti autópálya és országhatárt összekötő szakaszának építésére kiírt tendert. A közbeszerzési adatbázisban elérhető dokumentumok szerint az állami megbízásokkal elég jól ellátott vállalatok 63 milliárd forintért építhetik autóutat. A két cég mellé a Hódut Kft. is beszáll alvállalkozóként.

Továbbra is pusztul Mészáros Lőrincék semmibe vezető kerékpárútja

Lassan csipkedi, őrli a természet a nagyjából két méter széles betonsávot, a burjánzó parlagfű és egyéb gyomok már csaknem benőtték a széleket, miközben centiméter szélességű, 5-6 méterre is elnyúló törések vágnak kanyonokat a – szó szerint – semmibe vezető aszfaltba. Így fest egy kellemes, szeles vasárnapon a 2015-ben átadott, a Heves megyei Hatvant és Boldogot összekötő kerékpárút, ami a hozzá kapcsolódó hatvani sétánnyal, gyalogoshíddal és a kerékpáros kalandparkkal együtt 1,139 milliárd forintos európai uniós támogatásból készült. Az értelmetlen beruházások panteonjában rangos helyre esélyes projektet a Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségébe tartozó Duna Aszfalt Kft. kivitelezte.

Közpénz Mészáros szállodáira

Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó hotelek fejlesztése miatt született a szállodaipart jól ismerő forrásaink szerint egy banki döntés. Ennek értelmében a vendéglátás területén 44 milliárdos kamatmentes hitelt lehet igényelni a kizárólagos állami tulajdonú Magyar Fejlesztési Bankon keresztül.
Találatok: [6]  Oldalak:   1