language

Lapok:

Magyar Nemzet (MNO) highlight_off

Akták:

MÁV Cargo privatizáció highlight_off

Magyar Nemzet (MNO)

A lapot Pethő Sándor és Hegedűs Gyula alapította 1938-ban. Jobboldali, náciellenes lap volt. 1944-45 között rövid időre a német megszállás idején betiltották. Utána rendszert bíráló politika álláspontot nem közölhetett. 1953-tól a lap Nagy Imrét támogatta Rákosival szemben. 1954-ben a Hazafias Népfront lapja lett, de 1956-ban felvállalta a Petőfi-kör népszerűsítését. A forradalom vezető sajtóorgánuma és a kormány félhivtalos lapja lett. November 4-től 1957 szeptemberéig nem jelenhetett meg a lap.

 

A lapprivatizáció, a konfliktusok miatt a lap népszerűsége csökkent a rendszerváltás után. 1996-ban a Postabank lett a lap tulajdonosa. Ekkor egy mérsékelt, független jobboldali lapként működött. 2000-ben a Magyar Nemzet egyesült a Napi Magyarország nevű, radikálisabb jobboldali nappal, innentől nyíltan a Fideszhez közel álló lapként működött. A Nemzet Lap- és Könyvkiadó Kft. tulajdonosa a Fidesz volt pártpénztárnoka, Simicska Lajos volt. 2015-ben, a Simicska-Orbán szakítást követően ennél a lapnál is felállt a szerkesztőség Fideszhez hű része, a lap innentől polgári konzervatív, ellenzéki hangvételűvé vált. A 2018-as kampányban aktív szerepet vállalt korrupciós ügyek közlésével, de a kétharmados Fidesz-győzelem után Simicska hirtelen bejelentette: felfüggeszti a Magyar Nemzet kiadását. Utolsó száma 2018. április 11-én jelent meg. 2019február 6-tól a Magyar Idők átvette az időközben megszűnt Magyar Nemzet nevét, miután Simicska médiabirodalmát újra a Fideszhez közeli oligarchákhoz került. A jelenlegi Magyar Nemzetet a Magyar Idők Kiadó Kft. adja ki, melynek tulajdonosa a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány nevű fideszes médiakonglomerátum.

A lap főszerkesztője: Toót-Holló Tamás.

Támogasd a sajtóadatbázis fenntartását rendszeres adományoddal,

hogy a korrupciós ügyek ne tűnjenek el a süllyesztőben!

MÁV Cargo privatizáció

MÁV Cargo privatizáció

A MÁV Cargo privatizációjára a MÁV Zrt. 2007 május végén írt ki pályázatot. Az eljárás során a 12 induló közül 102,5 milliárd forintos ajánlatával a Rail Cargo Austria (RCA) és partnere a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) került ki győztesen.

 

 

 

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [28]  Oldalak:   1 2 3   >  >>

Papcsák: A pannon polip bögyében vagyok

Szabályos leleplezőnek szánt írást tett közzé a Népszava Papcsák Ferenc elszámoltatási kormánybiztosról. A legsúlyosabb kritika a képviselővel szemben az, hogy álláshalmozó, miközben a szerzők megpendítik az összeférhetetlenséget is.

Újabb elszámoltatási ügyek

Információink szerint újabb ügyek kerültek az elszámoltatásért felelős kormánybiztos elé: az MSZP volt székháza melletti épület eladása, a Mahart és a MÁV Cargo szerződései mellett a Dataplex-ügyet is vizsgálja majd Papcsák Ferenc.

Távozott a Geuronet-ügy szellemi atyja

Kiszállt az ÖBB igazgatóságából Gustav Poschalko, az a vezető, aki osztrák részről szorgalmazta a MÁV Cargo megvásárlását, és aki aláírta az ismeretlen magyar Geuronet Bt. tanácsadói szerződését, amely így csaknem kétmilliárd forint sikerdíjat kasszírozott a privatizáció után.

Csontvázak a MÁV szekrényében is?

Hűtlen kezelés bűntett elkövetésének megalapozott gyanúja miatt nyomoz a rendőrség a MÁV Informatika Zrt. jelenlegi vezetője ellen – értesült a Magyar Nemzet.

Nyomozás indul a MÁV-nál is?

A Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) egyelőre nem ad információt arról, hogy a BKV-hoz hasonlóan érkezett-e feljelentés, illetve vizsgálódnak-e a MÁV-nál történt botrányos végkielégítések ügyében.

Jámbor Gyula - Szabó Anna : Válaszcikk a kétmilliárdos sikerdíjügyben

Csodálkoztunk, bár nem lepődtünk meg, hogy a MÁV Cargo privatizációja körül sertepertélő, titokzatos tevékenységéért kétmilliárd forintos sikerdíjban részesült minibétét és az egész adásvételi tranzakciót ismét az SZDSZ egyik médiakurátora vette védelmébe...
Találatok: [28]  Oldalak:   1 2 3   >  >>