language

Lapok:

Magyar Nemzet (MNO) highlight_off

Intézmények:

Network 360 Kft. highlight_off

Magyar Nemzet (MNO)

A lapot Pethő Sándor és Hegedűs Gyula alapította 1938-ban. Jobboldali, náciellenes lap volt. 1944-45 között rövid időre a német megszállás idején betiltották. Utána rendszert bíráló politika álláspontot nem közölhetett. 1953-tól a lap Nagy Imrét támogatta Rákosival szemben. 1954-ben a Hazafias Népfront lapja lett, de 1956-ban felvállalta a Petőfi-kör népszerűsítését. A forradalom vezető sajtóorgánuma és a kormány félhivtalos lapja lett. November 4-től 1957 szeptemberéig nem jelenhetett meg a lap.

 

A lapprivatizáció, a konfliktusok miatt a lap népszerűsége csökkent a rendszerváltás után. 1996-ban a Postabank lett a lap tulajdonosa. Ekkor egy mérsékelt, független jobboldali lapként működött. 2000-ben a Magyar Nemzet egyesült a Napi Magyarország nevű, radikálisabb jobboldali nappal, innentől nyíltan a Fideszhez közel álló lapként működött. A Nemzet Lap- és Könyvkiadó Kft. tulajdonosa a Fidesz volt pártpénztárnoka, Simicska Lajos volt. 2015-ben, a Simicska-Orbán szakítást követően ennél a lapnál is felállt a szerkesztőség Fideszhez hű része, a lap innentől polgári konzervatív, ellenzéki hangvételűvé vált. A 2018-as kampányban aktív szerepet vállalt korrupciós ügyek közlésével, de a kétharmados Fidesz-győzelem után Simicska hirtelen bejelentette: felfüggeszti a Magyar Nemzet kiadását. Utolsó száma 2018. április 11-én jelent meg. 2019február 6-tól a Magyar Idők átvette az időközben megszűnt Magyar Nemzet nevét, miután Simicska médiabirodalmát újra a Fideszhez közeli oligarchákhoz került. A jelenlegi Magyar Nemzetet a Magyar Idők Kiadó Kft. adja ki, melynek tulajdonosa a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány nevű fideszes médiakonglomerátum.

A lap főszerkesztője: Toót-Holló Tamás.

Támogasd a sajtóadatbázis fenntartását rendszeres adományoddal,

hogy a korrupciós ügyek ne tűnjenek el a süllyesztőben!

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [10]  Oldalak:   1

A fideszes Rogán Antal szomszédja kampányol Budapestnek

Most jó itt élni! címmel Budapest fideszes vezetésének 2010 óta végzett, illetve 2018 utánra ígért munkáját mutatja be az a kiadvány, amit a közeljövőben juttatnak el 800 ezer fővárosi postaládába – jelentette be tegnapi sajtótájékoztatóján Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester.

Majdnem ötvenmilliárdot költöttek Rogánék

Alaposan kiköltekezett a tavalyi évben a Rogán Antal kabinetminiszter alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (Nkoh). A közbeszerzési adatbázisban található összegzések és szerződések alapján kiszámoltuk, hogy a különböző állami intézmények kommunikációjára, nyomdai és PR-költségeire 46,7 milliárd forintot osztott szét. Mindezt egy 2016-ban a tavalyi évre kiírt, 25 milliárd forintos keretközbeszerzésre hivatkozva, vagyis a valóságban alaposan túllépte a keretet. A pénzszórás haszonélvezője három cégcsoport volt, amelyek Balásy Gyula, Kuna Tibor – Szijjártó Péter barátja –, valamint Csetényi Csaba – Rogán Antal szomszédja – érdekkörébe tartoznak. Vagyis olyan társaságok nyertek, amelyek eddig is sikerrel szerepeltek a tendereken.

Pluszmilliárdok kormányzati kommunikációra

Már a nyáron túllépte a Rogán Antal kabinetfőnök minisztériuma alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal az idei évre tervezett kommunikációs keretét. A Magyar Nemzet számításai szerint a tavaly kiírt 25 milliárd forintos keretközbeszerzésre hivatkozva aláírt megállapodások értéke ma már másfélszeresen meghaladja a tervezettet, így 38,8 milliárd forint értékben kötött különféle kommunikációs szerződéseket a hivatal. A közbeszerzési adatbázisba feltöltött szerződések alapján úgy tűnik, hogy a kommunikációra szánt költségek még ebben az évben átléphetik akár az 50 milliárd forintot is.

Egymilliárdért reklámozzák a Liget-projektet

Nettó 970 millió forintért fogja elvégezni a Liget Budapest Projekthez kapcsolódó kommunikációs feladatokat a Network 360 Kft. és az Affiliate Network Kft. – olvasható az összefoglaló tájékoztatásban a Közbeszerzési Hatóság oldalán. Mindkét vállalkozás Csetényi Csabáé, Rogán Antal kabinetminiszter szomszédjáé. Nem írják le pontosan az összegzésben, milyen feladatokat kell teljesíteniük a cégeknek. A pályáztatást a Nemzeti Kommunikációs Hivatal folytatta le, a 2016-ban kiírt 25 milliárdos központosított közbeszerzés keretén belül. Csetényi Csaba tavaly március végén már nyert a mostanihoz hasonló, nettó 390 millió forintos megbízást a Városliget Zrt.-től.

Haveri szerződések Lázáréknál

Összesen több mint 22 milliárd forint értékben osztott támogatásokat, és kétmilliárd forint értékben kötött szolgáltatási szerződéseket a Lázár János vezette Miniszterelnökség – derült ki a tárca által közzétett, tavaly október és december 15. közötti időszakra vonatkozó összesítésekből.

Egymilliárdért utókampányol a kormány

Bruttó egymilliárd forintot költ a kormány az egyébként érvénytelenül zárult október 2-i népszavazás most is zajló utókampányára – derült ki a Miniszterelnöki Kabinetiroda lapunknak küldött válaszaiból. A kormányzati honlap szerint a „Megüzentük Brüsszelnek: 98% NEM! a kényszerbetelepítésre!” szövegű plakáthadjáratra vonatkozó szerződést már a referendum előtt, szeptember 27-én megkötötték a Rogán Antal miniszter szomszédja, Csetényi Csaba érdekeltségébe tartozó két társasággal, a Network 360 Reklámügynökség Kft.-vel és az Affiliate Network Kft.-vel.

Jól fialó Pasa parki szomszédság

Legalább 900 milliót, de akár 1,9 milliárd forintot is zsebre tehettek reklámközvetítői, illetve közzétételi díj címén Rogán Antal kabinetminiszter Pasa parki szomszédjának, Csetényi Csabának a cégei az október 2-i népszavazási kampánnyal és annak felvezetésével összefüggésben.

Plusz negyvenmillió Csetényiéknek

További 40 millió forinttal növelték meg a napokban azt a 3 milliárdos – egyébként holnap lejáró – keretszerződést, amiből Rogán Antal szomszédjának, Csetényi Csabának az érdekeltségei végzik a kvótaellenes népszavazás tájékoztató kampányát is. Hogy eddig pontosan mire és mennyit költöttek, továbbra sem tudni, pedig az adatvédelmi hatóság vezetője szerint ez közérdekű adat lenne.

A gyerekek, a kutya, Rogán Antal és Baán László

A Városliget Zrt. beszállt a kommunikációs háborúba. Pár napja kiszórták a budapesti postaládákba a Ligetváros című tizenhat oldalas, színes újságot, amelynek a címlapján mosolygós, kétgyermekes fiatal pár sétáltat egy kiskutyát a ragyogó zöld pázsiton. Reklámújságról van szó, de azért az átlagos tévénéző, újságolvasó is érezheti, hogy a liget kérdése bonyolultabb annál, mint hogy a világ kezdete óta minden nagy beruházásnak voltak harcos ellenzői – ahogy ezt az újságnak adott rekláminterjúban Baán László elmagyarázza.
Találatok: [10]  Oldalak:   1