Intézmények: |
Majdnem 5 milliárd forintos bevétele lett tavaly a Megafonnak
2,8 milliárd forintról 4,6 milliárdra növelte bevételeit 2023-ra a Megafon csatorna mögött álló Megafon Digitális Inkubátor Központ. Hogy pontosan mi okozta az 1,8 milliárd forintos növekedést, illetve hogy milyen bevételeket tartanak számon ezen a soron, azt a pénteken leadott cégbeszámoló az előző évivel ellentétben nem részletezte. A 2022-es dokumentumokból még kiderült, hogy a cég 2,8 milliárd forint támogatást kapott „tevékenysége céljának megvalósításához” – nem merész feltételezés, hogy 2023-ban is ezekből érkezett be az összeg. Az alaptevékenységből most sem származott bevétel.
Újabb rekord: kétmilliárd forint felett a Megafon facebookos hirdetési számlája
A Megafon központ 2020 nyarán alakult, saját meghatározása szerint azért, hogy „profi Facebook-harcosokat képezzen ki”, akik aztán a közösségi médiában terjesztik a konzervatív eszmét, ellenállva a „liberális véleménydiktatúrának”. Ebből a gyakorlatban az lett, hogy rengeteg – és elég homályos eredetű – hirdetési pénzzel tolják meg a támogatott influenszereik facebookos posztjait, amelyek tartalmilag minden esetben 100 százalékosan egybevágnak a Fidesz-propaganda éppen aktuális mondanivalójával.
Abkarovits Joca
Apáti Bence
Bohár Dániel
Csenge Ibolya
Dávid Bence
Deák Dániel
Déri Stefi
Filep Dávid
Hortay Olivér
Korondy Tamás
Kötter Tamás
Rákay Philip
Szarvas Szilveszter
Trombitás Kristóf Keresztély
Fidesz
Magyarország Kormánya
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
átláthatóság
gazdálkodás
hirdetés
klientúra
túlárazás / pénznyelő
Belépés Támogatás Harminc nap alatt 200 millió forintot költött facebookos hirdetésekre a Megafon
Jelentős összegeket költ el a Megafon központ a kegyelmi botrány és Magyar Péter színre lépése óta: nemrég írtuk, hogy a havi költési számlájuk 143 millió forint volt – és ez most csak még tovább emelkedett. Az aktuális adatok szerint ugyanis március 21. és április 19. között összesen 199 403 631 forintot költöttek a Megafon-influenszerek hirdetéseire, szám szerint 348 darabra.
Abrakovits Joca
Apáti Bence
Bohár Dániel
Csenge Ibolya
Deák Dániel
Déri Stefi
Filep Dávid
Hortay Olivér
Korondy Tamás
Kötter Tamás
Rákay Philip
Szarvas Szilveszter
Trombitás Kristóf Keresztély
Civil Összefogás Fórum - Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
átláthatóság
hirdetés
klientúra
túlárazás / pénznyelő
Dől a közpénz a Batthyány Lajos Alapítványhoz, de gazdálkodása lényegében átláthatatlan
A BLA nem egy mezei alapítvány, 2021 tavaszán úgynevezett közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvánnyá minősítették. Egyúttal jelentős ingatlanvagyont is kapott a magyar államtól, fő szponzora pedig a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda.
Batthyány Ádám
Batthyány Boldizsár
Dezső Tamás
Rogán Antal
Alapjogokért Központ
Batthyány Lajos Alapítvány
Budapesti Corvinus Egyetem
Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI)
Fiatalok Batthyány Köre Alapítvány (FBKA)
Jogállam és Igazság Nonprofit Kft.
Magyar Batthyány Alapítvány
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE)
Nemzeti Kulturális Alap (NKA)
Pázmány Péter Katolikus Egyetem
átláthatóság
gazdálkodás
háttér
ingatlan
klientúra
PR
támogatás
vagyonátadás / közérdekű alapítvány
Napi 7 millió forintot éget el a magyar politika közösségi médiás reklámra, már öt éve
2019 áprilisában az online hirdetési biznisz két legnagyobb szereplője, a Facebook és a Google, létrehozott egy-egy nyilvános adatbázist, amiben a felületeiken megjelenő politikai-közéleti hirdetésekről közöl adatokat. Például azt, hogy ki és mennyit fizetett ezekért, és milyen elérést kapott cserébe. A példamutató átláthatóság persze nem csak úgy spontán jött a két óriáscégnek: ekkor már évek óta jelentős nyomás alatt álltak, hogy transzparensebbek legyenek a politikai hirdetésekkel. Olyan vádak is felmerültek, hogy ezekkel a választások külső manipulációjának adnak teret jó pénzért.
Bohár Dániel
Deák Dániel
Déri Stefi
Márki-Zay Péter
Orbán Viktor
Rákay Philip
Trombitás Kristóf Keresztély
Aktuális Média Nonprofit Kft.
Budapest Beszél
Civil Összefogás Fórum - Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány
Demokratikus Koalíció (DK)
Fidelitas
Fidesz
Magyar Nemzet
Magyarország Kormánya
Mandiner Press Kft.
Mediaworks Hungary Zrt.
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
Mi Hazánk
Momentum
Oraculum 2020 Kft.
Origo Zrt.
átláthatóság
hirdetés
klientúra
túlárazás / pénznyelő
143 millió forint a Megafon havi facebookos hirdetési számlája
A kegyelmi botrány, majd Magyar Péter színre lépése nyomán alaposan felbolydult a magyar közélet, és egészen példátlan módon, hosszú időre kicsúszott a Fidesz kezéből a kezdeményezés, a közbeszéd feletti kontroll. Ezt gigantikus kommunikációs hadművelettel próbálják visszaszerezni – eddig felemás sikerrel. A propaganda gyakorlatilag egyetlen, pénzügyileg átlátható szelete a facebookos hirdetések világa, amiről a Meta rendszeresen közzétesz adatokat. Ezekből az adatokból pedig az látszik, hogy rég nem látott mennyiségű pénzt égetnek el mostanában hirdetésekre a kormány üzeneteit sulykoló közösségi médiás csatornák. A legfontosabb ilyen csatorna a Megafon, aminek az elmúlt 30 napos számlája (március 10. és április 8. között) a Meta Ad Library adatai szerint
Abrakovits Joca
Apáti Bence
Bohár Dániel
Csenge Ibolya
Deák Dániel
Déri Stefi
Hortay Olivér
Korondy Tamás
Rákay Philip
Szarvas Szilveszter
Trombitás Kristóf Keresztély
Civil Összefogás Fórum - Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
hirdetés
klientúra
túlárazás / pénznyelő
Ami a hirdetésekből kimaradt: hogyan (nem) vizsgálta az ÁSZ, hogy a Megafon és a CÖF folytattak-e tiltott kampánytevékenységet?
Nagy erőkkel hirdeti a kormánypárti Megafon, hogy az ÁSZ tiltott kampányfinanszírozásért büntette meg az ellenzéket, arról viszont nem beszélnek, hogy az ő tevékenységükkel is foglalkozott a Számvevőszék. Igaz, a hírek szerint egyetlen nyilatkozat bekérésével el is engedte a témát.
Átlépte a 30 millió forintot a Megafon heti számlája Facebook-hirdetésekre
A pedofilbotrányt követő lemondások után több mint 10 milliót költött facebookos hirdetésekre a Megafon – írtuk meg néhány napja a Political Capital elemzése alapján. Azóta alaposan felpörögtek az események, és jelenleg már ott tartunk, hogy a kormány narratíváját a közösségi médiában sulykoló influenszerközpont heti hirdetési számlája most 30 509 462 forint.
Több mint tízmilliót költött hirdetésekre a Megafon Novák Katalinék lemondása óta
Szarvas Szilveszter közösségi oldala költötte a legtöbbet.
A pedofilbotrányt követő lemondások után több mint 10 milliót költött facebookos hirdetésekre a Megafon
A pedofilbotrányt követő lemondások után nagy sebességre kapcsolt a Megafon. Február 10-től máig, azaz mintegy négy nap alatt 29 hirdetést indítottak, amelyekre összesen legalább 10 525 000 forintot költöttek. Mivel ezek a hirdetések még mindig futnak, ez a szám folyamatosan nő – írja a Political Capital Facebook-oldalán.