language

Kulcsszavak:

metró highlight_off

Lapok:

NOL (Népszabadság) highlight_off

NOL (Népszabadság)

A Népszabadság Magyarország legnagyobb országos politikai, közéleti napilapja volt 2016. októberi megszűnéséig. Az újság a rendszerváltásig az MSZMP központi lapjaként működött, a jogutód Magyar Szocialista Pártnak a hozzá kötődő Szabad Sajtó Alapítvány révén 2015-ig jelentős befolyása volt a lapra. 1990. szeptember 1-jétől a lapot a Népszabadság Rt. adta ki. 2003-ban a lap fő tulajdonosa a svájci Ringier magyarországi leányvállalata, a Ringier Kiadó Kft. lett. 2014 januárjában a Ringier és az Axel Springer-Budapest Kiadói Kft. fúziója miatt a Gazdasági Versenyhivatal döntése nyomán a portfólió egy részét (regionális lapok és országos média mellett a Népszabadságot kiadó cég 70,4%-át) az osztrák Vienna Capital Partners vette át, amelynek fő tulajdonosa Heinrich Pecina osztrák üzletember. Pecina médiacége, a Mediaworks 2015-ben az MSZP pártalapítvány és a munkatársak egyesületének tulajdonrészét is megszerezte. 2016. október 8-án a kiadó gazdasági okokra hivatkozva felfüggesztette a lap kiadását. Október 25-én Pecinától a Mészáros Lőrinchez köthető Opimus Press Zrt.-hez került a Népszabadságot is tulajdonló Mediaworks Hungary Zrt. részvényeinek 100%-a, emiatt sokan politikai nyomásgyakorlást látnak a lap bezárása mögött.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [44]  Oldalak:   1 2 3 4 5   >  >>

Összedől a metró, mire elég olcsó lesz a felújítás

Még mindig nem kezdődött meg a hármas metró kocsijainak felújítása, holott két hónapja aláírták a szerződést. Azóta már többször le kellett állítani a metrót, mert füstölnek az elektromos kábelek. De az alagút-rekonstrukció terveit is át kell dolgozni: túl sokba került volna az első terv.

Üzleti titok az oroszok végleges ajánlata

Viszonylagos fogalom az orosz Metrowagonmash által vállalt 25 éves garancia az M3-as metrószerelvények felújítására. Bár a járművek garantált élettartama az ajánlat szerint 25 év, a Népszabadság birtokába került vállalkozási szerződés értelmében ennek lejárta előtt a vállalkozói díj egy kocsira vetített összegének alig 20 százalékát köteles megtéríteni a cég, ha az előírt karbantartási rend betartása ellenére mégis ki kellene vonni a járművet a forgalomból.

Együtt: Tarlós vállalja az anyagi felelősséget?

Az Együtt szerint a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) azért engedélyezte a szerződés megkötését a 3-as metró felújítására az orosz Metrowagonmashsal, mert a BKV egy levélben lényegében megzsarolta a szervezetet.

Luxemburgban perelhetik a BKV-t

Az Európai Bizottság nem semmisítheti meg a fővárosi M3-as metrókocsik felújítási tenderének eredményét, de felszólíthatja a BKV-t annak felülvizsgálatára. Ha a közlekedési cég nem állna kötélnek, akkor a bizottság pert is indíthat. Az észt Skinest Rail tisztességes eljárást és hosszú távú együttműködést szeretne. A BKV bizonytalan.

Tudta a BKV, hogy problémás lesz a metrótender

Elmeszelhetik az M3-as metrókocsik felújítási tenderét. A BKV úgy hirdette ki a pályázatot, hogy tisztában volt vele: a műszaki leírás félreérthető. Az észtek kizárásának okai között egyébként több olyan is akad, amelyre nem kérdeztek rá az eredményhirdetés előtti tisztázó hiánypótláskor.

Ilyenek lesznek a felújított metrókocsik, már ha lesz szerződés

A tervek szerint jövő év végén állhatnak forgalomba az első felújított kocsik a 3-as metró vonalán – jelentette ki a BKV elnök-vezérigazgatója az M1 csatorna kedd reggeli műsorában.

Az észtek megtámadták az orosz győzelmet

Az észt Skinest Rail cég panaszt nyújtott be az Európai Bizottsághoz a 3-as metró szerelvényeinek felújítására kiírt tender eredménye ellen, mert szerinte minden pontban kedvezőbb volt az ajánlata a nyertes orosz Metrowagonmash társaságénál.

A DK szerint csak az oroszoknak jó a 3-as metró felújítása

Rossz üzletet köt a DK szerint a főváros, hogy az oroszokkal állapodik meg a 3-as metró szerelvényeinek felújításáról. Gy. Németh Erzsébet, a párt fővárosi képviselője állítja: Tarlós István főpolgármester ezzel vörös szőnyeget terít a fideszes korrupciónak.

Nagy a baj: nem az oroszok állnak nyerésre

Felülről vár eligazítást a BKV, jelenleg ugyanis kicsi az esélye, hogy az M3-as metrótenderen az orosz pályázó ajánlatát hozhatják ki győztesnek. Feltehetőleg emiatt intéztek újabb kéttucatnyi kérdést az észt és az orosz pályázóhoz.
Találatok: [44]  Oldalak:   1 2 3 4 5   >  >>