Kulcsszavak: |
|
Lapok: |
Balásy Gyula cégeinek legalább 85 milliárd forintnyi munkát adott az állami országimázs cég
Elhúzódó pereskedés után jogerősen is pert nyert a K-Monitor a Visit Hungary nevű állami országimázs cég ellen, amelyet a kampányrendezvénynek használt „Hacacáré” koncertekkel és az augusztus 20-i karnevál és tűzijáték költségeinek titkolásával ismerhetett meg a nyilvánosság.
Balásy Gyula
Guller Zoltán
Brightly Kommunikációs Ügynökség Kft.
Lounge Design Kft.
Lounge Event Kft.
Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ)
MEDIATOR GROUP Kft.
Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH)
New Land Media Kft.
p2m Consulting Szolgáltató és Tanácsadó Kft.
Roxer Kommunikációs Ügynökség Kft.
Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.
Visual Europe Group Kft.
adatigénylés
állami/önkormányzati szerződések
átláthatóság
klientúra
közbeszerzés
PR
rendezvényszervezés
támogatás
túlárazás / pénznyelő
2,7 milliárd forint volt a legutóbbi nemzeti konzultáció technikai költsége
Tavaly novemberi adatigénylésünkre válaszul a miniszterelnöki kabinetiroda közölte, hogy az általunk kért adatok online elérhetőek – és valóban, mai dátummal megjelent egy dokumentum a kormany.hu oldalon, ami ezeket tartalmazza.
Milliárdos megbízást kapott Palkovics minisztériumától a bormarketing-kormánybiztos cége
A Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) a napokban közzétette elődje, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) 2022 első negyedévében kötött szerződéseit. (A minisztériumi struktúrát az áprilisi választási győzelem után alakították át Orbánék.) A kormány kedvenc médiaügynöksége, egy nemrég kinevezett kormánybiztos kommunikációs cége, a Fidesz-közeli think tank és a Budapest Airport visszavásárlásában érdekelt cég is szerepel a listán.
75 milliárdos keretszerződést kötött Rogán hivatala Balásy cégeivel
75 milliárd forintos kommunikációs keretmegállapodást kötött a Rogán felügyelte Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKoH) Balásy Gyula cégcsoportjával, írja a K-Monitor.
Újabb álomhatárt értünk el: egymilliárd forint felett a Megafon facebookos reklámköltése
A magyar hirdetési toplistánl toronymagasan vezet a Megafon, a második Magyarország kormánya 518 millióval. Ez azt jelenti, hogy csak Deák Dániel, Rákay Philip és Bohár Dániel facebookos hirdetéseire két év alatt több pénzt költöttek, mint a magyar kormányéra három év alatt. Sokszor felmerült már a kérdés, hogy ugyan miből. A Megafon azt állítja, a költségvetésében nincsen állami forrás, bőkezű konzervatív mecénások támogatásából működnek. Amikor egy oknyomozó cikkben bemutattuk, hogy a szervezet környékén azért mégis csak felbukkanhatnak milliárdos nagyságrendű közpénzek, a Megafon három pert is indított ellenünk. A Telex mind a három pert megnyerte a bíróságon.
Bohár Dániel
Dávid Bence
Deák Dániel
Déri Stefi
Filep Dávid
Korondy Tamás
Kötter Tamás
Kovács István (Alapjogokért)
Rákay Philip
Trombitás Kristóf Keresztély
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
kampányfinanszírozás
média
PR
támogatás
túlárazás / pénznyelő
választások - népszavazás
Magyarország
Szinte teljesen kiszervezte a szürkezónába az online kampányt a politika
Több mint háromszor annyi hirdetési pénz áramlott a szürkezónába, mint a hivatalos kampányköltségnek számító felületekre. „A kampánykiadások finanszírozására a független jelölt, a jelöltet vagy pártlistát állító párt és annak jelöltje együttesen jelöltenként legfeljebb mintegy 5,914 millió forintot fordíthat” – így határozza meg a törvény az országgyűlési választások előtti 50 napos hivatalos kampányidőszakban a pártok és képviselőjelöltek által elkölthető pénz mennyiségét. A jogszabály a gyakorlatban az életbe lépésének pillanata óta egy merő tragikomédia, hiszen az ilyesfajta költségek átláthatatlansága miatt teljesen betarthatatlan. Egyetlen ponton látszik némi transzparencia, ez pedig a közösségi média, ahol a Google és a Facebook nyilvános adatbázisokban vezeti, hogy ki mennyiért hirdetett nála. Az idei kampány előtt az Állami Számvevőszék (ÁSZ) állásfoglalásban közölte, hogy az ilyen hirdetések is beleszámítanak a hivatalos keretbe.
A Megafon beperelte a Telexet, hogy írjuk ki, nem közpénzből működnek
Három sajtóhelyreigazítási pert indított a Telex ellen a Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft., mert szerintük megalapozatlanul állítottuk, hogy közpénzből működnek, illetve, hogy juthatott közpénz is a cégbe. Álláspontunk szerint ez az ügy közügy, hiszen a kormányt és annak kommunikációját támogató szervezetek finanszírozásáról, azok átláthatóságáról, vagy épp átláthatatlanságáról van szó.
A kormány olyasmire használja az oltási regisztrációkor megadott emailcímeket, amiről megígérte, hogy nem fogja
Bár a koronavírus-járvány az omikronnak köszönhetően még 2022 januárjában is javában tart Magyarországon, egy helyről már biztosan sikerült kiszorítani: a tájékoztató emailekből, amelyeket azoknak küld ki a kormány, akik a vakcinaregisztrációs oldalon adták meg az emailcímüket, kifejezetten azért, hogy járványügyben kapjanak információt. Már a Vakcinainfó nevű oldal indulásakor, 2020 decemberében is felmerültek adatkezelési aggályok amiatt, hogy a regisztráció során opcionálisan adható adatkezelési felhatalmazás túl tág kereteket ad a kormánynak az emailcímek felhasználására. Akkor a Kormányzati Tájékoztatási Központ a Telexnek határozottan azt válaszolta, hogy csak az oltásokkal kapcsolatos információk terjesztésére használja majd a felhatalmazást. De a legutóbb kiküldött emailből már látszik, hogy ez nem igaz.
100 millió forintnál is többért nyomták az arcunkba Deák Dániel házipolitológus Facebook-posztjait
A Deák-posztokra elköltött összeg átlépte a 100 millió forintot. Deák ezzel magánszemélyként az első, összességében pedig az all-time 4. helyen áll a kormány, a Fidesz és az Ez a lényeg nevű ellenzéki „újság” mögött.
Közpénzből éheznek az elismerésre: így vándorolnak a milliárdok a kormány kedvenc szakértőihez
Kutatók, elemzők, szakértők, véleményformálók? Vagy inkább több milliárd forintnyi közpénzből kiépített, napi szinten fizetett, többszintű kormányzati propagandarendszer? Megvan a kapcsolat a központi költségvetés, valamint az Orbán-kormány retorikáját szerte az országban, sőt a világon szajkózó konzervatív influenszerek között. Összesítettük, milyen jelentős befektetés volt az adófizetőknek a Fidesz kommunikációs hadviselését megvalósító Alapjogokért Központ létrehozása és szárnyalása, valamint az azon keresztül finanszírozott szereplőgárda kistafírozása, méghozzá alig titkoltan Rogán Antal és a Miniszterelnöki Kabinetiroda döntései nyomán.
A Batthyány Lajos Alapítvány támogatásai
Kovács István (Alapjogokért)
Nagy Gábor
Orbán Viktor
Rogán Antal
Szánthó Miklós
Vidoven Árpád
Alapjogokért Központ
Batthyány Lajos Alapítvány
Hungary Initiatives Foundation
Jogállam és Igazság Nonprofit Kft.
Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA)
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Pallas Athéné Domus Animae Alapítvány (PADA)
Szövetség a Polgári Magyarországért Alapítvány
gazdálkodás
háttér
hirdetés
klientúra
média
PR
támogatás
vagyonosodás / vagyonnyilatkozat