Még nem lefutott meccs a spanyol vonatgyártó cég, a Talgo megszerzése, a spanyol kormánynak fenntartásai vannak, a magyar oldalon azonban már mindent előkészítettek. A finanszírozást tekintve olyasféle technika sejlik fel, amit a Vodafone-bevásárlásnál láttunk: az anyagi hátteret készpénz, illetve hitel formájában nagyobbrészt állami szereplők (a Corvinus Zrt., illetve az Eximbank Zrt.) bocsátják rendelkezésre, a szerzemény többségi része pedig végül magánkézbe kerül.
134 igen, 43 nem és 6 tartózkodás mellett elfogadta a parlament azt az Egyesült Arab Emírségek kormányával kötött gazdasági együttműködésről szóló megállapodást kedden, amely többek között lehetővé teszi, hogy Rákosrendező állomás területét beépítsék. A Mini-Dubajként kritizált beruházás „nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű” lesz.
Vastagon fogott Lázár János ceruzája, ha az állami cégek felügyelőbizottsági tagjainak fizetéseiről volt szó. Ezek egyikébe ült be Magyar Péter 2023-ban. Míg a MÁV-os munkavállalók három év alatt jó, ha az inflációt követő emelést kaptak, a felügyelőbizottságban sokszorosára nőttek a díjazások.
A Déli Körvasút beruházással kapcsolatos fakivágások miatt ismeretlen tettes ellen feljelentést tett Budapest XI. kerülte – írja az újbudai önkormányzat közleménye.
Információink szerint huszonkilenc gazda termőföldjét, szőlőskertjét sajátítják ki a településen a vasútvonal logisztikai állomásához épülő bekötőút miatt.
Lázár János úgy döntött: egy régi ismerőse által vezetett cégen keresztül kell intézni a MÁV eszközbeszerzéseit. Pikáns részlet, hogy a kedvezményezett egyben a Navracsics Tibort támadó Promenad24 tulajdonosa is.
A spanyol politika eddig ellenséges volt a magyar befektetővel szemben, de a Talgo vezetése barátságosnak ítélte a vásárlási szándékot, aminek az elfogadását javasolja.
A magyar állam szűk 7 ezer euróért szerzett 45 százalékos tulajdonrészt a spanyol Talgo vonatgyártó felvásárlására létrehozott projektcégben, de ennél minden bizonnyal nagyobb szerepet vállalna, mert a projektcég felügyelőbizottságába beült a Nemzeti Tőkeholding egyik igazgatója. A többségi tulajdonos a Szalay-Bobrovniczky Kristóf hadügyminiszter által gründolt, jelenleg egy magántőkealap által tulajdonolt Magyar Vagon-csoport, amelybe a kormány a MÁV járműgyártó és -javító kapacitásait privatizálta, és amelynek még 500 kocsit kell leszállítania az oroszokkal közösen elkezdett egyiptomi megrendelésből. Madrid az Orbán-kormány oroszbarátsága miatt nem akarja engedélyezni a stratégiai vállalatnak számító Talgo felvásárlását.