Intézmények: |
A nemzetközi választási megfigyelők megtévesztésnek nevezték Szentkirályi Alexandra választás előtti visszalépését
Bemutatta a magyar önkormányzati választásról szóló előzetes jelentését a Választási Megfigyelő Szervezetek Európai Hálózatának (ENEMO) a 2024-es magyar önkormányzati választásokat megfigyelő nemzetközi missziója. Mint Pierre Peytier, a szervezet képviselője elmondta: a választási folyamat minden aspektusát megfigyelték, így a kampányt, a kampányfinanszírozást, a médiakörnyezetet, több szavazóhelyiségben pedig a szavazás folyamatát.
Első fokon pert nyert az MSZP, ki kell adni, hogyan költi el a szponzorpénzeket a Szerencsejáték Zrt.
Pert nyert első fokon Komjáthi Imre a Szerencsejáték Service Nonprofit Kft. ellen – közölte a Magyar Szocialista Párt. Ha a bíróság másod fokon is jóváhagyja az ítéletet, a cégnek ki kell adnia a támogatási szabályzatát, valamint a döntéseket előkészítő tanácsadó testület javaslatait tartalmazó dokumentumokat. Hamarosan fény derülhet rá, mire kértek és kaptak pénzt a támogatottak az előző években.
Az EU négy legdrágább youtube-os politikai hirdetési kampányából hármat a Fidesz és a CÖF futtatott áprilisban
Ha valaki az elmúlt hetekben sokat nézett YouTube-videókat, és az az érzése támadt, hogy a reklámszünetekben a csapból is a Fidesz üzenetei folynak, nem képzelődik: mint a Google Ads Transparency Center áprilisi összesítéséből kiderül, európai szinten is kiemelkedő hirdetési kampányt vezényelt le a Fidesz és a kormányhoz közeli Civil Összefogás Fórum (CÖF). Az egész EU összes politikai reklámja közül (ez több mint 13 ezer videós hirdetést jelent) áprilisban magyar volt a legdrágább, a második legdrágább, és a negyedik legdrágább is.
Belépés Támogatás Harminc nap alatt 200 millió forintot költött facebookos hirdetésekre a Megafon
Jelentős összegeket költ el a Megafon központ a kegyelmi botrány és Magyar Péter színre lépése óta: nemrég írtuk, hogy a havi költési számlájuk 143 millió forint volt – és ez most csak még tovább emelkedett. Az aktuális adatok szerint ugyanis március 21. és április 19. között összesen 199 403 631 forintot költöttek a Megafon-influenszerek hirdetéseire, szám szerint 348 darabra.
Abrakovits Joca
Apáti Bence
Bohár Dániel
Csenge Ibolya
Deák Dániel
Déri Stefi
Filep Dávid
Hortay Olivér
Korondy Tamás
Kötter Tamás
Rákay Philip
Szarvas Szilveszter
Trombitás Kristóf Keresztély
Civil Összefogás Fórum - Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
átláthatóság
hirdetés
klientúra
túlárazás / pénznyelő
Napi 7 millió forintot éget el a magyar politika közösségi médiás reklámra, már öt éve
2019 áprilisában az online hirdetési biznisz két legnagyobb szereplője, a Facebook és a Google, létrehozott egy-egy nyilvános adatbázist, amiben a felületeiken megjelenő politikai-közéleti hirdetésekről közöl adatokat. Például azt, hogy ki és mennyit fizetett ezekért, és milyen elérést kapott cserébe. A példamutató átláthatóság persze nem csak úgy spontán jött a két óriáscégnek: ekkor már évek óta jelentős nyomás alatt álltak, hogy transzparensebbek legyenek a politikai hirdetésekkel. Olyan vádak is felmerültek, hogy ezekkel a választások külső manipulációjának adnak teret jó pénzért.
Bohár Dániel
Deák Dániel
Déri Stefi
Márki-Zay Péter
Orbán Viktor
Rákay Philip
Trombitás Kristóf Keresztély
Aktuális Média Nonprofit Kft.
Budapest Beszél
Civil Összefogás Fórum - Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány
Demokratikus Koalíció (DK)
Fidelitas
Fidesz
Magyar Nemzet
Magyarország Kormánya
Mandiner Press Kft.
Mediaworks Hungary Zrt.
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
Mi Hazánk
Momentum
Oraculum 2020 Kft.
Origo Zrt.
átláthatóság
hirdetés
klientúra
túlárazás / pénznyelő
Költségvetési csalás miatt nyomoznak a CÖF-ös plakátokat kiadó cég ellen
„Honnan volt 1 milliárd forintja a veszteséges Kövess minket 2022 Kft.-nek az ellenzéki politikusokat lejárató kampányra?” – tette fel március végén a DK-s Vadai Ágnes az írásbeli kérdést a legfőbb ügyésznek.
Költségvetési csalás miatt rendelt el nyomozást a NAV a CÖF-cég ügyében
A társaság egymilliárdból bonyolította le a „háborúpártiak” plakátkampányt. Csak azt nem tudni, hogy honnan volt erre fedezete.
143 millió forint a Megafon havi facebookos hirdetési számlája
A kegyelmi botrány, majd Magyar Péter színre lépése nyomán alaposan felbolydult a magyar közélet, és egészen példátlan módon, hosszú időre kicsúszott a Fidesz kezéből a kezdeményezés, a közbeszéd feletti kontroll. Ezt gigantikus kommunikációs hadművelettel próbálják visszaszerezni – eddig felemás sikerrel. A propaganda gyakorlatilag egyetlen, pénzügyileg átlátható szelete a facebookos hirdetések világa, amiről a Meta rendszeresen közzétesz adatokat. Ezekből az adatokból pedig az látszik, hogy rég nem látott mennyiségű pénzt égetnek el mostanában hirdetésekre a kormány üzeneteit sulykoló közösségi médiás csatornák. A legfontosabb ilyen csatorna a Megafon, aminek az elmúlt 30 napos számlája (március 10. és április 8. között) a Meta Ad Library adatai szerint
Abrakovits Joca
Apáti Bence
Bohár Dániel
Csenge Ibolya
Deák Dániel
Déri Stefi
Hortay Olivér
Korondy Tamás
Rákay Philip
Szarvas Szilveszter
Trombitás Kristóf Keresztély
Civil Összefogás Fórum - Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
hirdetés
klientúra
túlárazás / pénznyelő
Harmincmillió forintot költött a CÖF a Dead Kennedystől lopott plakát kampányára
Idén először hirdetett online a kormányzati üzeneteket köztéri plakátokon terjesztő Civil Összefogás Fórum (CÖF), ráadásul nem aprópénzen: az óriásplakátokon is látható „Megvették őket kilóra” kampány egyetlen videójára összesen mintegy 30 millió forintot költöttek a Facebookon és a Google-ön a hirdetés teljes időtartama alatt, március 17–25. között, olvasható a Political Capital elemzésében.
Szolgálatba helyezték magukat. A CÖF gazdálkodása
Felnyomná az Átlátszót, a TASZ-t, a Helsinki Bizottságot és a Transparency Internationalt a Szuverenitásvédelmi Hivatalnál a Civil Összefogás Fórum, miközben a saját gazdálkodása maga a homály. Bevételeinek egy része ismeretlen hátterű, a költéseivel nem számol el. Partnereinek nagy része annyira civil, mint egy rendőr alezredes.