language

Intézmények:

Duna Aszfalt Zrt. highlight_off
Hódút Hódmezővásáhelyi Útépítő Kft. highlight_off

Duna Aszfalt Zrt.

Fidesz-közeli építőipari vállalat, ami korábban a Simicska Lajos-féle Közgéppel, illetve 2015 óta a Mészáros Lőrinchez köthető építőipari cégekkel együtt a hazai közbeszerzések egyik legnagyobb nyertesévé vált. 2022-ben a legnagyobb árbevétellel rendelkező építőipari vállalat Magyarországon. Tulajdonosa Szíjj László (1958-) tiszakécskei vállalkozó.

A Duna Aszfalt Zrt. a 35 évre kiírt autópálya-koncesszió egyik alvállalkozója, emellett például a cég építhette kilométerenként 5 milliárd forintért az M49-es gyorsforgalmi utat, illetve az új Duna-híd építésével is a céget bízták meg nettó 92 milliárd forintért.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [31]  Oldalak:   1 2 3 4   >  >>

Mészáros Lőrinc több évtizedes autópályás múlttal rendelkező cégeket hajtott maga alá alvállalkozónak

Az alvállalkozókról méltatlanul kevés szó esik egy milliárdos állami közbeszerzés eredményhirdetésekor, pedig a munka dandárját általában ők végzik el. Mészáros Lőrinc és Szíjj László nevét az egész ország ismeri, de az alvállalkozóik szerényen megbújnak a háttérben, holott a közbeszerzés áldásaiból azért ők is bőven részesülnek.

Idehaza extraprofitot, külföldön csak veszteséget termel a kormány kedvenc útépítő cége

Próbál külföldön terjeszkedni a Duna Aszfalt, de az eredmények egyelőre nem említhetőek egy lapon az idehaza elért kiemelkedő növekedéssel és profitrátával.

107 milliárdért építheti az M44-est Kecskemétig a Szijjártó Pétert jachtoztató nagyvállalkozó cége

A Szíjj László érdekeltségébe tartozó Hódút építheti meg az M44 Kecskemét-Szentkirály közötti szakaszát – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből. A 32,3 kilométeres úton 110 km/órával lehet majd haladni, és nettó 107 milliárd forintba kerül. Vagyis kilométerenként 3,3 milliárd forintért épült a gyorsforgalmi út. A Hódút évek óta sorra nyeri a közpénzes megbízásokat, de ennek nyilván semmi köze nincs ahhoz, hogy a végső tulajdonos luxusjachtján olykor vezető politikus(ok) is felbukkan(nak).

HVG Top 500: osztalékleltár – ilyen az, amikor az oligarchák szerények

Még a NER-oligarchák is megszeppentek kissé a járvány első évében: profitjuk nagyobb részét hagyták benn a cégeikben, és kevesebbet vettek fel belőle osztalékként, mint korábban. De azért persze nem csak maradt, jutott is. HVG Top 500, 6. rész.

Szombathelytől Csíkszeredáig: közel 20 focicsapat van már Mészáros Lőrinc köreiben

A DVTK tulajdonosváltásával már az NB I. harmadához köze van az ország leggazdagabb emberének, de az alacsonyabb osztályokban és a határon túl is könnyű belefutni Mészáros Lőrinc jelenlétébe.

A Szijjártót jachtoztató milliárdos veszi át a diósgyőri fociklubot

A diósgyőri futballklub eddigi befektetője, a valaha szocialista kötődésűként elkönyvelt, de a NER-rel is kompatibilis milliárdos, Leisztinger Tamás helyébe a Mészáros Lőrinccel összenőve az egyik legnagyobb NER-mogulnak számító Szíjj László lépett az ügylettel, amelyet szerdán jelentettek be.

Simicska ment, Szíjj László jött, közel háromszorosára drágult az autópálya-építés

Az évtized elején még nagyjából egymilliárd forintból is ki lehetett hozni egy kilométer olyan sztrádát, ami manapság már több mint három milliárdba kerül.

Mr. Milliárd: Szíjj László, aki majdnem Mészáros Lőrinc

Tanulságos történet, ahogy a NER egyik legfontosabb oligarchája lett Szíjj László, aki a minap Szijjártó Péter külügyminiszter adriai hajókáztatásáról is elhíresült. A HVG pedig feltárta mindkettőjük kapcsolatait Afrikához.

Szíjj László az első Orbán-kormány idején kezdett közpénzből meggazdagodni

A Szijjártó Péter külügyminisztert családostól jachtoztató tiszakécskei üzletember az elmúlt években főként a közpénzmilliárdokat elnyerő Duna Aszfalt Kft. gazdasági szárnyalása miatt került a hírekbe, pedig annak egykori anyavállalata, a Vakond Kft. is hasonló megtáltosodáson ment át az első Orbán-kormány idején.

Egy évet sem bírt a 3,3 milliárdért épült nagylaki elkerülő út, már foltozni kell

Tavaly májusban avatta Lázár János a kormánykedvenc Duna Aszfalt ügyvezetőjével a nagylaki elkerülőt. Az út egy évig épült, és egy év használat után már javítgatni kell.
Találatok: [31]  Oldalak:   1 2 3 4   >  >>