language

Intézmények:

Duna Aszfalt Zrt. highlight_off
Közgép Zrt. highlight_off

Duna Aszfalt Zrt.

Fidesz-közeli építőipari vállalat, ami korábban a Simicska Lajos-féle Közgéppel, illetve 2015 óta a Mészáros Lőrinchez köthető építőipari cégekkel együtt a hazai közbeszerzések egyik legnagyobb nyertesévé vált. 2022-ben a legnagyobb árbevétellel rendelkező építőipari vállalat Magyarországon. Tulajdonosa Szíjj László (1958-) tiszakécskei vállalkozó.

A Duna Aszfalt Zrt. a 35 évre kiírt autópálya-koncesszió egyik alvállalkozója, emellett például a cég építhette kilométerenként 5 milliárd forintért az M49-es gyorsforgalmi utat, illetve az új Duna-híd építésével is a céget bízták meg nettó 92 milliárd forintért.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [56]  Oldalak:   1 2 3 4 5 6   >  >>

Tavaly átadták, most 36 milliárd fölé drágult a déli összekötő vasúti Duna-híd felújítása

A Duna Aszfalt 2019-ben nyerte el a projektet, amelyben Mészáros Lőrinc egyik cége volt az egyik alvállalkozó. A hídfelújítás 85 százalékát az Európai Unió állta. A felújított vasúti Duna-hidat tavaly nagy csinnadrattával átadták, néhány napja azonban tovább drágult egy közbeszerzési tájékoztató szerint. Ráadásul a híd három vágányából csupán kettő használható, a harmadikat majd csak a Déli Körvasútba kötik be.

Így futott versenyt a százmilliárdokért Mészáros Lőrinc, Szíjj László és Orbán Viktor túravezetője

A 2010 és 2022 között legtöbb nyereséget termelő tizenöt építőipari cég közül négy Mészáros Lőrincé, de van két vállalat, amely külön-külön is 100 milliárd feletti összesített profitot hozott össze.

Évi 3 milliárd profitot termelő cégeket nyelt le a NER-mogul érdekeltsége

Az Orbán-kormány egyik fő útépítője, Szíjj László először csak tulajdonostársként jelent meg a Flavus Mérnökiroda mellett, mára viszont már leányvállalataival együtt bekebelezte azt.

Svábhegyi luxustelek és 1500 milliárdos összbevétel a NER pénzgyárosánál

Szíjj László a legátláthatóbb hatalmi figura: teljesen világos, hogy túlárazott autópályatendereken szedte össze a pénzét. Számításaink szerint tavaly könyvelhette el az 1500-dik milliárdot, melyet bevételként biztosított neki a 2010 óta regnáló kormányzat – és közben ötször akkora eredményt produkált az ő Duna Aszfaltja, mint korábban Simicska Lajos Közgép Zrt.-je. A jachtjairól is ismert Szíjj most – mint a Válasz Online észrevette – feltette a pontot az i-re: megérkezett Tiborcz István exkluzív magánklubja mellé a piaristák egykori svábhegyi parkjába. A „trendivé” tarolt telekegyüttesnek éppen azt a darabját szerezte meg 2022 végén, melyet anno Andy Vajna nézett ki magának.

A kopóréteg alatt. Koncesszióban szinte a teljes magyar gyorsforgalmiút-hálózat

A frissen életbe lépett, 35 évre szóló autópálya-koncesszióról azt lehet biztosan tudni, hogy szinte semmit nem tudni róla. Annyit azért igen, hogy ez 2023-ban már 229 milliárd forintba fog kerülni az országnak.

Az igazi visszapattanás: jól járt a tavalyi válságévvel az Orbán és a Mészáros család

Összességében ismét tízmilliárdokkal gazdagodott Orbán Viktor közvetlen környezete: családtagjai, barátai, illetve azok rokonai és üzlettársai. A koronavírus-járvány második évében szépen fialtak a NER kedvezményezettjeinek érdekeltségei.

Mészárosék tesznek egy szívességet, aztán százmilliárdokat szakítanak az autópályákból 2057-ig

Mészáros Lőrinc üzleti körei húzták be az állami gyorsforgalmi utak üzemeltetésének és fejlesztésének 35 éves koncesszióját. Rövid távon az állam és a párt nyer, hosszú távon Mészárosék.

Mészáros Lőrinc több évtizedes autópályás múlttal rendelkező cégeket hajtott maga alá alvállalkozónak

Az alvállalkozókról méltatlanul kevés szó esik egy milliárdos állami közbeszerzés eredményhirdetésekor, pedig a munka dandárját általában ők végzik el. Mészáros Lőrinc és Szíjj László nevét az egész ország ismeri, de az alvállalkozóik szerényen megbújnak a háttérben, holott a közbeszerzés áldásaiból azért ők is bőven részesülnek.

Kiderült, ki kezelheti 2057-ig a magyar autópályákat, és nem lepődtünk meg

Kihirdették a nemzeti autópálya-koncesszió közbeszerzésének eredményeit, jól ismert nevek szerepelnek a győztes koncesszióban és az alvállalkozók listáján is.

Átadták a Simicska-Orbán háború és a túlárazás szimbólumává vált autóutat

A kormány addig védte az M4-es Szolnok körüli költségeit, amíg Simicska Lajos nem kezdett el telefonálni 2015. február 6-án. A félbemaradt szakaszt most adták át, és összességében még drágább lett.
Találatok: [56]  Oldalak:   1 2 3 4 5 6   >  >>