language

Kulcsszavak:

környezetvédelem highlight_off

Személyek:

Szíjj László highlight_off

Szíjj László

Szíjj László (Tiszakécske, 1958 ) magyar nagyvállalkozó, üzletember. 207 milliárd Ft-ra becsült vagyonával Magyarország 4. leggazdagabb személye.

1990-1992 között Tiszakécske polgármestere, amely posztról lemondott. 1990-ben Varga Károly gyerekkori barátjával megalapították a Vakond Út és Építőipari Kft.-t, majd e cégen keresztül, 1996-ban a Duna Aszfalt Mélyépítő Kft.-t (2020 óta Zrt.-t). A cég köré 2010-ben kiépült a napjainkban Duna Csoport néven ismert vállalatcsoport, melynek tevékenységi köre az út- és autópálya-építés.

Szíjj vagyona 2010-től kezdve indult növekedésnek, amihez hozzájárult, hogy útépítő cégei számtalan közbeszerzést nyertek, a 2018-2020 közötti időszakban így 914 milliárd Ft-hoz jutott. Szíjj tulajdonába tartozik a Közgép Zrt. 30 százaléka, amelyet Simicska Lajostól vett meg. Az MKB egyharmadát 2019 januárjában Szemerey Tamástól, Matolcsy György unokatestvérétől vásárolta meg, ezáltal jelentős vagyonhoz jutott, amikor az MKB a tőzsdére ment. Ezt követően részesedését a volt Origo-tulajdonos Száraz István személyéhez köthető cégek és tőkealap vette át.

A NER-kötődését az elnyert tenderek mellett az is bizonyítja, hogy cége, a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. számos közbeszerzést nyert közösen Mészáros Lőrinc cégeivel, illetve Bulgáriában közös vasútépítő céget hoztak létre. Bár Mészáros és Szíjj között szoros kapcsolat van, de Szíjj offshore-tulajdonú yachtján már számos vezető politikus is megfordult, köztük Szijjártó Péter családja társaságában itt nyaralt 2020 augusztusában. Szíjj kedveli a luxusjachtokat, 2023 augusztusában egy másik hajóját 33 millió euróért árulja.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [8]  Oldalak:   1

Alig használják a közel 400 milliárdért épülő, Békéscsabára vezető M44-es utat

Ha az M6-os autópálya üres, értelmetlen, kihasználatlan, akkor az M44-es gyorsforgalmi útra újabb jelzőket kell találni, legalábbis a Magyar Közút mérései szerint. Ugyanis amíg az M6-oson 2018 óta 20-30 százalékkal nőtt a forgalom, addig az M44-es adatai azt mutatják: a környező települések lakói jól jártak vele, de a járművek mennyisége nem indokolta a majdnem 400 milliárdos beruházást.

Épülhet Szijj László 12 szintes hotele, de a gyurgyalagokra vigyáznia kell

A visegrádi szállodamonstrum építéséhez pár dolgot előírt a környezetvédelmi hatóság, de a hatástanulmánytól megkímélte a befektetőt.

Mozgolódik a hivatal a 17 éve készülő visegrádi luxushotel ügyében

Hatósági eljárás indult a Visegrád mellett 17 éve építeni kezdett, de 14 éve elakadt luxushotel-beruházás ügyében. Az új tervek engedélyezéséhez lesz szükség előzetes vizsgálati dokumentációra.

Nehezebben vehetik be a Balatont a "mohó beruházók", de azért maradtak kiskapuk

A közvetlen Balaton-part beépítésének lehetőségét jelentősen korlátozta az Alkotmánybíróság, de ez a tópart túlterhelésének csak részben szab gátat.

Az ország halad a félsivatagosodás útján, de Mészárosnak azért jut pár vizes projekt

Javában tart az aratás, de az már most látszik, hogy a keleti megyékben fele-harmada hozamokkal fejeződhet be a munka. Az öntözési fejlesztések késlekedése már most megbosszulja magát. Mészáros Lőrinc érdekeltségeinek a megbízásai az ország számára cseppek a tengerben.

Mészáros kontra Szíjj

Átvette villája építéstét Mészáros Lőrinc cégétől a megrendelő Szíjj László. Eddig másfél évet késnek az átadással, de azt nem tudni, a kivitelezőcsere belháborút jelez-e Orbán Viktor strómanja és az "új Közgép" tulajdonosa között.

Fák a levesbe - Az Orczy-kert sorsa és a Nemzeti Közszolgálati Egyetem bővítése

Újabb 146 fa kivágására kapott engedélyt a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE), hogy a Ludovika Campus Projekt keretében továbbterjeszkedjen az Orczy-kert körül. Miközben a felsőoktatásból vonják ki a forrásokat, Orbán Viktor kedvenc egyeteme bővül, most éppen fák és védett állatok kárára.
Találatok: [8]  Oldalak:   1