language

Személyek:

Nobilis Márton highlight_off

Akták:

Origo-ügy highlight_off

Origo-ügy

Origo-ügy

2014 júniusában váratlanul felmondott az Origo vezetése a lap főszerkesztőjének, Sáling Gergőnek. Sajtóhírek szerint Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető csúcsminiszter nyomására, aki túl ellenzékinek találta a lapot, és a magyar és a német anyacég, a Magyar Telekom és a Deutsche Telekom vezetővel egyeztetett a főszerkesztő kirúgásáról. A botrány kirobbanása után távoztak a laptól a teljes politikai, videós és zene rovat dolgozói, valamint több vezető, a főszerkesztő-helyettes  és az Origó alapító György Péter is. A Telekom és Lázár János tagadta, hogy politikai nyomásra távolították el a főszerkesztőt.

 

Azért dolgozunk, hogy a korrupciós ügyek ne tűnjenek el a süllyesztőben!

▶︎ Támogass minket pártolói tagként: patreon.com/kmonitor
▶︎ Adományozz átutalással, vagy PayPalon: k-monitor.hu/tamogatas

 

Ezt követően a Matolcsy György unokatestvéréhez, Szemerey Tamáshoz tartozó New Wave Media vásárolta fel a lapot a Telekomtól az állami felügyelet alatt álló MKB-től kapott hitel segítségével. 2017-ben a New Wave-től Matolcsy György fia, Matolcsy Ádám szerezte meg az Origot.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [3]  Oldalak:   1

Megszólalt a telefon, haptákban a Telekom – az Origo széthullásának története

Hogyan esett szét Magyarország egyik legnagyobb hírportáljának szerkesztősége? Kik voltak a szereplői a botránynak? Mi lett a szétszéledt szerkesztőség tagjainak sorsa, és kik léptek a helyükre? Az Origo-botrány rövid krónikája.

Origo-botrány: a vizsgálatnak vége, konkrétum semmi

Lezárult az a belső vizsgálat a Magyar Telekomnál, az Origo Zrt. tulajdonosánál, amelyet Pethő András, az Origo újságírója mellett a cég felsővezetése kezdeményezett Sáling Gergő főszerkesztő nyár eleji távozása után. A Telekomtól november elején távozó három menedzser, köztük Vaszily Miklós Origo-vezér távozása azonban nem ezzel függ össze, hanem, hogy a menedzserek a Telekomhoz lazábban kötődő Origóval képzelték el jövőjüket.

Ez nem sajtónak való vidék

A szektor nyereségét elszippantó, büntető jellegű reklámadó, illetve az Origo, a vezető hazai portál főszerkesztőváltása is azt bizonyítja, hogy a kormányalakítás idején különösen nehéz idők járnak a médiára. Közös a két történetben, hogy egyaránt megzavarták a Sanoma-csoport eladását, illetve azt a tervet, amely szerint a Sanoma digitális portfóliója az Origóval integrálódna.
Találatok: [3]  Oldalak:   1