Intézmények: |
|
Lapok: |
Telex
Találatok: [8] Oldalak: 1
Belépés Támogatás Harminc nap alatt 200 millió forintot költött facebookos hirdetésekre a Megafon
Jelentős összegeket költ el a Megafon központ a kegyelmi botrány és Magyar Péter színre lépése óta: nemrég írtuk, hogy a havi költési számlájuk 143 millió forint volt – és ez most csak még tovább emelkedett. Az aktuális adatok szerint ugyanis március 21. és április 19. között összesen 199 403 631 forintot költöttek a Megafon-influenszerek hirdetéseire, szám szerint 348 darabra.
Abrakovits Joca
Apáti Bence
Bohár Dániel
Csenge Ibolya
Deák Dániel
Déri Stefi
Filep Dávid
Hortay Olivér
Korondy Tamás
Kötter Tamás
Rákay Philip
Szarvas Szilveszter
Trombitás Kristóf Keresztély
Civil Összefogás Fórum - Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
átláthatóság
hirdetés
klientúra
túlárazás / pénznyelő
Napi 7 millió forintot éget el a magyar politika közösségi médiás reklámra, már öt éve
2019 áprilisában az online hirdetési biznisz két legnagyobb szereplője, a Facebook és a Google, létrehozott egy-egy nyilvános adatbázist, amiben a felületeiken megjelenő politikai-közéleti hirdetésekről közöl adatokat. Például azt, hogy ki és mennyit fizetett ezekért, és milyen elérést kapott cserébe. A példamutató átláthatóság persze nem csak úgy spontán jött a két óriáscégnek: ekkor már évek óta jelentős nyomás alatt álltak, hogy transzparensebbek legyenek a politikai hirdetésekkel. Olyan vádak is felmerültek, hogy ezekkel a választások külső manipulációjának adnak teret jó pénzért.
Bohár Dániel
Deák Dániel
Déri Stefi
Márki-Zay Péter
Orbán Viktor
Rákay Philip
Trombitás Kristóf Keresztély
Aktuális Média Nonprofit Kft.
Budapest Beszél
Civil Összefogás Fórum - Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány
Demokratikus Koalíció (DK)
Fidelitas
Fidesz
Magyar Nemzet
Magyarország Kormánya
Mandiner Press Kft.
Mediaworks Hungary Zrt.
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
Mi Hazánk
Momentum
Oraculum 2020 Kft.
Origo Zrt.
átláthatóság
hirdetés
klientúra
túlárazás / pénznyelő
143 millió forint a Megafon havi facebookos hirdetési számlája
A kegyelmi botrány, majd Magyar Péter színre lépése nyomán alaposan felbolydult a magyar közélet, és egészen példátlan módon, hosszú időre kicsúszott a Fidesz kezéből a kezdeményezés, a közbeszéd feletti kontroll. Ezt gigantikus kommunikációs hadművelettel próbálják visszaszerezni – eddig felemás sikerrel. A propaganda gyakorlatilag egyetlen, pénzügyileg átlátható szelete a facebookos hirdetések világa, amiről a Meta rendszeresen közzétesz adatokat. Ezekből az adatokból pedig az látszik, hogy rég nem látott mennyiségű pénzt égetnek el mostanában hirdetésekre a kormány üzeneteit sulykoló közösségi médiás csatornák. A legfontosabb ilyen csatorna a Megafon, aminek az elmúlt 30 napos számlája (március 10. és április 8. között) a Meta Ad Library adatai szerint
Abrakovits Joca
Apáti Bence
Bohár Dániel
Csenge Ibolya
Deák Dániel
Déri Stefi
Hortay Olivér
Korondy Tamás
Rákay Philip
Szarvas Szilveszter
Trombitás Kristóf Keresztély
Civil Összefogás Fórum - Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
hirdetés
klientúra
túlárazás / pénznyelő
Harmincmillió forintot költött a CÖF a Dead Kennedystől lopott plakát kampányára
Idén először hirdetett online a kormányzati üzeneteket köztéri plakátokon terjesztő Civil Összefogás Fórum (CÖF), ráadásul nem aprópénzen: az óriásplakátokon is látható „Megvették őket kilóra” kampány egyetlen videójára összesen mintegy 30 millió forintot költöttek a Facebookon és a Google-ön a hirdetés teljes időtartama alatt, március 17–25. között, olvasható a Political Capital elemzésében.
Márki-Zayék feljelentést tettek a CÖF-nek juttatott pénzek miatt
A Mindenki Magyarországa Mozgalom feljelentést tett különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó költségvetési csalás és különösen jelentős értékre elkövetett pénzmosás bűncselekmények elkövetésének gyanúja miatt.
A DK Pintértől tudakolja: törvényes-e, hogy a Békemenetre faluprogramos buszokkal vitték a résztvevőket?
A DK a belügyminiszterhez és a kancelláriaminiszterhez fordul, hogy megtudja, törvényes volt-e, hogy a Békemenetre önkormányzati és faluprogramos buszokkal szállították a résztvevőket – áll a párt közleményében.
CÖF-reakció a békemenetes buszoztatásra: Gyurcsány, ALTUS, Czeglédy
Ahogy azt mi is megmutattuk a szombati békemenet-közvetítésünkben: rengeteg busszal, szervezetten szállították az embereket vidékről, a buszokon CÖF-logós információs papírok voltak. A buszok aztán megtöltötték a Rákóczi út, a Kossuth Lajos utca, de még a Nagykörút egyes részeit is. A Demokratikus Koalíció ma sajtótájékoztatót tartott a témában: azt követelték a Civil Összefogás Fórumtól, hogy hozzák nyilvánosságra a futballakadémiák, önkormányzatok és kistérségek azon buszainak bérleti szerződéseit, amelyekkel embereket szállítottak a Békemenetre.
A CÖF-öt, a Mediaworkst és Schmidt Mária családi érdekeltségét is támogatta az állami Magyar Fejlesztési Bank
A CÖF-öt, a Mediaworkst és Schmidt Mária családi érdekeltségét is támogatta az állami Magyar Fejlesztési Bank, valahogy elfelejtettek erről beszámolni. Az MFB az után tette ki a kifizetések listáját a honlapján, hogy a korrupcióellenes K-Monitor adatigénylésben hívta fel rá a figyelmet, hogy a közérdekű adatokat már 2016 vége óta nem tette közzé, bár ezt törvény írja elő. Az MFB egyesületek támogatására, alapítványok feladatellátására, és a banki alkalmazottak „oktatási, kulturális és sporttevékenységét segítő szervezetek” támogatására adhat ilyen, a „nem alapfeladatai ellátására” fordított támogatásokat.
Állami vállalati támogatás a CÖF-nek
Schmidt Mária
Civil Összefogás Fórum - Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány
K4A Lapkiadó Kft.
Kisebbségekért - Pro Minoritate Alapítvány
Magyar Fejlesztési Bank (MFB)
Mediaworks Hungary Zrt.
Nézőpont Intézet Kutató Központ Kft
állami / önkormányzati vállalat
bankok - pénzintézetek
civilek
klientúra
támogatás
Találatok: [8] Oldalak: 1